Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Pitlock of toch maar niet ? - Forum Wereldfietser

Pitlock of toch maar niet ?

Hallo,
Ik ben geïnteresseerd om op de assen van mijn fiets (Idworx ER Evo) pitlock-assen te plaatsen.
Ik heb hierbij echter een aantal vragen :
* Hoeveel is het aanhaalmoment voor respectievelijk voor- en achteras?
* Is Pitlock wel geschikt voor SON-naven en Rohloff naven? Ik lees bvb bij de FAQ van idworx het volgende : "Tijdens het rijden zijn er krakende geluiden te horen => Geen originele idworx- snelspanassen (bv. Pit Lock) => Idworx-snelspanners gebruiken"
Het lijkt wel of Idworx het gebruik van Pitlock afraadt ...
Ik reed met een soortgelijk set spanners van het merk Pinhead op SON en Rohloff assen. Maar de spanner achter was na verloop van tijd versleten op de schroefdraad en reed ik met een losse bevestiging. Op de Rohloff zit nu een snelspanner. Op de SON een Pinhead.

http://www.pinheadcomponents.com/

Piet.
Ik heb geen ervaring met dit soort sloten voor je wielen. Mijn
tactiek is gewoon het vastzetten van het achterwiel met een schuifslot
en zet het voorwiel vast door er een hangslot doorheen te halen (en dan door het frame en een paal).
Als ik een lekke band heb enz wil ik er makkelijk bij kunnen.
Stuur Idworx anders gewoon even een mail met je vraag. Ze hebben het meeste ervaring hiermee.
Lennart-Tampico schreef:Ik heb geen ervaring met dit soort sloten voor je wielen. Mijn
tactiek is gewoon het vastzetten van het achterwiel met een schuifslot
en zet het voorwiel vast door er een hangslot doorheen te halen (en dan door het frame en een paal).
Punt is dat als je de Rohloff naaf zelf niet aan het frame vast zet (met bijvoorbeeld zo'n Pitlock slot) de spaken in het achterwiel worden doorgeknipt, snelspanner losgemaakt en de hele naaf zo uit het frame getrokken wordt...
Smitty schreef:Punt is dat als je de Rohloff naaf zelf niet aan het frame vast zet (met bijvoorbeeld zo'n Pitlock slot) de spaken in het achterwiel worden doorgeknipt, snelspanner losgemaakt en de hele naaf zo uit het frame getrokken wordt...
[citation needed]

:?:
Afbeelding

.tsooJ
Alien schreef:Afbeelding

.tsooJ
Photoshop:)!
ahhhh..... Tja :D Dat gaat toch wel erg ver. (al is zo'n naaf natuurlijk meer waard dan de fietsen waar ik op rij)
Ik wil ook zo'n wiel waar de spaken keurig op spanning blijven staan als de naaf eruit wordt geknipt! Misschien alle spaakkruizen toch eens solderen?
Overigens wel netjes geshoped.
JaapG schreef:Ik wil ook zo'n wiel waar de spaken keurig op spanning blijven staan als de naaf eruit wordt geknipt! Misschien alle spaakkruizen toch eens solderen?
Overigens wel netjes geshoped.
Ja, knap overal op gelet, de op de grond liggende kabels en ketting... Saillant detail zijn ook de spaken die duidelijk aan de linkerkant buiten het wiel uitsteken (achter/onder). :?

Terug naar de vraag: ik heb horen zeggen dat Pitlocks heel makkelijk te 'kraken' zijn als je de truc even weet - waarbij de melder geen details via internet wilde geven om niemand op een idee te brengen. Iemand daar ervaring mee?

Carl
Is deze foto van de Pitlock-stand op een beurs? :-)

Overigens is volgens VSF de T1000 niet geschikt voor een Pitlock :?
JaapG schreef:Ik wil ook zo'n wiel waar de spaken keurig op spanning blijven staan als de naaf eruit wordt geknipt!
Gewoon een paar maanden mee fietsen! Er zit dan genoeg zand en roest in de spaakgaten dat de nippels lekker strak zitten
nvt