Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Magura remblokje keert niet terug - Pagina 4 - Forum Wereldfietser

Magura remblokje keert niet terug

Peter01 schreef:
zo 23 okt, 2022 11:21
@Mr. Z. dank voor deze handige info en tips (ook uit je eerdere post) Ik krijg dan angst dat de zuiger uit de cilinder kan ploppen als ik het zou doen zoals jij beschrijft. Of is die angst onterecht?
Bedankt voor het bedankje 8) Graag gedaan!

De zuiger is veel langer dan die van een zuiger van een schijfrem en druk je er niet uit door de hendel helemaal in te drukken :wink:
Oké bedankt!

Ik ga eens kijken of het dit weekend lukt de achterrem te ontluchten adhv deze tips. Want ik kan ondanks de nieuwe velg en nieuwe remblokjes wederom genieten van een aanlopend remblokje doordat de zuiger niet helemaal terug gaat.

Beide remklauwen er al even los gehad, beide zuigers zijn goed gangbaar. Houdt ik de ene zuiger tegen bij het inknijpen van de remhendel dan komt de ander weer netjes terug, houdt ik de ander tegen dan komt de ene weer netjes terug. Kortom moet lucht in zitten.
Ik had met mijn 2e hands Koga precies hetzelfde probleem dat één remblokje achter bleef aanlopen. Toen ik de zaak eens goed bekeek zag ik dat de rem in zijn geheel scheef gemonteerd was, dus niet gecentreerd en haaks op het wiel. Dan kun je instellen wat je wilt maar zal het nooit goed werken. Ik heb toen alle bouten een stukje losgedraaid, de rem recht gezet en alles weer vast gezet. Ik moest daarna ook nog even de remblokken opnieuw afstellen zodat ze beide de velg weer goed raakten. Daarmee was het probleem helemaal opgelost.