Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Brooks C17 testen? - Forum Wereldfietser

Brooks C17 testen?

Ik weet niet meer welk topic het was, maar ik las laatst iets over nieuwe Brooks zadels, en de suggestie dat ze van kurk zouden zijn... Toch niet!

Afbeelding
"The Cambium C17 is made from uniquely flexible natural rubber and organic cotton, enhanced by a thin layer of structural textile for added toughness. Unlike the traditional Brooks saddles that require patience before they break in, the vulcanized, waterproof top of the Cambium follows a riders’ movements, is immediately comfortable and maintenance-free."

http://www.bicycletimesmag.com/content/ ... ton-saddle
en http://www.brooksengland.com/cambium/
Ik had hem een tijd terug al gezien (maar moest wel mijn mond houden).

En nu is Brooks op zoek naar testrijders; http://www.brooksengland.com/cambium/

Afbeelding

En ik ga hem zelf ook testen!

Hier kun je een klein beetje meer erover lezen: http://us1.campaign-archive1.com/?u=779 ... d27224c9e3
Ik had me zelf ook al opgegeven als tester, maar nog geen bericht gekregen. Ben wel erg nieuwsgierig naar het Cambium zadel.
Je moet er geloof ik wel voor betalen

Mario
Ik had me ook al opgegeven. Er worden gewoon 100 cambium zadels verstuurd naar verschillende soorten rijders. Gratis. Maar deze actie is wereldwijd.

Patrick
Pat schreef:Ik had me ook al opgegeven. Er worden gewoon 100 cambium zadels verstuurd naar verschillende soorten rijders. Gratis. Maar deze actie is wereldwijd.

Patrick
Ja, gratis... maar als de test is afgelopen, moet je het zadel volgens mij wel kopen, met korting, ofzo. Maar ik heb me ook opgegeven... er zal toch vast el één iemand van dit forum de gelukkige zijn?
Gaaf dat Brooks eens wat nieuws maakt. Als ik het goed begrijp zijn de zadels niet dampdoorlatend. Dan test ik het toch maar niet, want die eigenschap vind ik een van de meest fijne van een leren Brookszadel.
Leon
Oh, waar heb je dat gelezen? Ik weet niet of je dampdoorlatend natuurrubber kunt maken. De 'waterproof'-claim hoeft dat niet in de weg te zitten: dat lijkt me niet gaan over de vraag of er water aan de onderkant uitkomt als de bovenkant nat is, maar of de rij-eigenschappen achteruit gaan in de regen.

Trouwens: nu er nog een draadje over deze zadels is kunnen de twee topics misschien samengevoegd worden?
Zijn deze zadels qua afmetingen gelijk aan de B17?

Als je een van de testers bent mag je het zadel overigens gewoon houden volgens deze tekst van de Brooks site.
"Those chosen will report back to us with their impressions and experiences, and we’ll publish them in a special section of the Brooks website. Of course, our testers will all get to keep their Cambia in gratitude for their efforts."
urje schreef:Trouwens: nu er nog een draadje over deze zadels is kunnen de twee topics misschien samengevoegd worden?
Gedaan. :wink: Wel in het subforum van de fiets geplaatst. Zadels lijkt me een onderwerp relevant genoeg om daar te plaatsen, zeker als het om een nieuwe (?) ontwikkeling gaat.
Ik snap alleen nog niet WAT er nou zo bijzonder is aan deze zadels....
Wimmert schreef:Ik snap alleen nog niet WAT er nou zo bijzonder is aan deze zadels....
Ze zijn nieuw. In de marketing is 'nieuw' éen van de toverwoorden die altijd aandacht trekken.

Vervolgens hebben duizenden zo niet tienduizenden fietsers vrijwillig waardevolle marketinginformatie over zichzelf verstrekt, zoals werkende e-mailadressen, in de hoop éen van honderd gratis zadels te mogen testen.

Als actie om het merk weer eens onder de aandacht te brengen, is dit een zeer geringe investering met waarschijnlijk een heel hoge opbrengst. Hoeft dat nieuwe zadel nog niet eens wat voor te stellen ook.
Ja dat weet ik zelf ook wel maar dat is nog geen antwoord op wat dit zadel zo bijzonder of anders maakt
Wimmert schreef:Ja dat weet ik zelf ook wel maar dat is nog geen antwoord op wat dit zadel zo bijzonder of anders maakt
Hordes fixie-hipsters zijn nu dolenthousiast dat ze met veganistische bio-Brooksproducten single-estate Rainforest Alliance espresso's en lokale broodjes falafel kunnen gaan halen natuurlijk!
(maar even serieus, ik vind 'nieuw' en 'Brooks' in één zin toch wel een beetje bijzonder, en ik ken zelf geen vergelijkbare zadels van andere merken.)
Ik ben nu een nieuwe B17 aan het inrijden en op dit moment zou ik best iets overhebben voor een zadel waarbij dat niet nodig is ....
Zelf ben ik meer geintereseerd in zadels waarbij dat inrijden wat langer duurt dan bij nieuwe Brooks zadels. Mijn oude Professional uit 1976 is nog steeds minder doorgezakt dan diverse nieuwere exemplaren met dunner en soepeler leer. Die oude is nog steeds de fijnste.
Wim
Mijn nieuwe zadel is nu ook niet mijn fijnste ...
Wim schreef:Zelf ben ik meer geintereseerd in zadels waarbij dat inrijden wat langer duurt dan bij nieuwe Brooks zadels. Mijn oude Professional uit 1976 is nog steeds minder doorgezakt dan diverse nieuwere exemplaren met dunner en soepeler leer. Die oude is nog steeds de fijnste.
Wim
Helaas gebruiken ze niet meer alleen de stukken van de rug maar de hele koe.

Als je een dikker leren zadel zou willen hebben zou de "select" een goede keus kunnen zijn. De Gilles berthoud zadels zijn zoiezo van dikker leer. De Colt is ook dikker.
Eén van mijn B66/7 zadels is van opvallend dun leer maar blijkt toch lang mee te gaan. Alleen dik is kennelijk ook niet het hele verhaal. Als ik zelf een hi-tech zadel mocht ontwerpen zou ik het leer lamineren met een onrekbaar mesh-materiaal eronder. :idea:
Leon
arnob schreef:Ik ben nu een nieuwe B17 aan het inrijden en op dit moment zou ik best iets overhebben voor een zadel waarbij dat niet nodig is ....
Ik kocht daarom een B17 Imperial; van lekker dun leer met een groot gat in het midden; fauteuil vanaf het begin, heerlijk.
Gaat misschien minder lang mee maar dan neem ik gewoon een nieuwe.