Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Trappers - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Trappers

Headley schreef:
Xyuny schreef:De optionele reflectoren van Shimano heb ik nergens gevonden.
Dit kan je misschien helpen : http://www.bike-components.de/products/ ... MX80-.html
Inderdaad, het lijken deze wel.
Intussen zijn mijn zelfgekleefde reflectoren er nog steeds niet afgevallen.

'k Ben ook nog nooit van mijn pedalen afgeschoten, hoewel bij gladde omstandigheden (vocht met wat modder bvb), ze soms wel het gevoel geven wat te glijden (tot een pinnetje het glijden stopt ?).
Over het afslijpen van die schroefjes, heb ik nog steeds geen overtuigd idee, of je het nu beter wel dan niet doet. 't Zal misschien ook wel van het seizoen afhangen: in de zomer met zachtere sportschoenzolen zal er wellicht eerder beschadiging optreden dan 's winters met zware bottine-zolen.
'k Heb vorige weekend naar de Ardennen gefietst, vier dagen heen en terug. Op het eind leek er soms een eend met mij mee te lopen, maar het was mijn pedaal die piepte: de Shimano Saint. Nog geen 2000km gebruikt, nog geen half jaar in gebruik.

Net even opengedaan: zat vol met water. Die afdichting lijkt ook nergens op: sluit nauwelijks aan met de 'rotor'. 'k Had nochtans zoals aanbevolen als ze nieuw waren extra vet erin gedaan. Ik ga ze nu mooi uitkuisen en opnieuw vullen met vers vet...
Hopelijk houden ze het dan wat langer...
Het bewegende deel lijkt ook wel wat speling te hebben. 'k Zal nog moeten zien of ik dat kan wegkrijgen door het moer-contermoer-duo meer aan te spannen (beide meer op te schuiven om de speling weg te krijgen.
Ik heb op bijna al mijn fietsen platform pedalen van Mongoose, is eigenlijk BMX spul, kost over het algemeen weinig (meestal zo rond de 10 a 15 euro per paar, wel ff een oudere fietsenmaker vinden die nog wat heeft liggen 8) ) en gaan bij mij nooit kapot (fixie, racefiets, rando..)

http://bmxmuseum.com/forsale/108_3182_blowup.jpg
Bedankt voor de tip.
Intussen heb ik de kwakende linkerpedaal volledig opengemaakt, gekuisd, en vers vet in gedaan.
Dit is inderdaad niet perfect afgedicht. Waar het dichtingsrubber zit, is er wel wat speling waarvan ik me afvraag of het rubbertje dit volledig kan opvangen. Waar dan het koperkleurig deel in het pedaal schroeft is er eigenlijk helemaal geen dichting, behalve door de klemming zelf misschien.

Aan het rechterpedaal was er weinig te zien. Ook daar heb ik het vet vervangen, maar zonder de rollagers volledig uiteen te halen. Hopelijk gaat het nu wat langer mee.

In elk geval zal ik ze nu wat meer ontzien met de hogedrukspuit. :oops:
Wellicht zal deze er weinig goed aan gedaan hebben. Mijn MTB daarentegen heb ik honderden keren afgespoten met de hogedrukspuit, ook mijn pedalen (shimano klikpedalen) telkens laten "doldraaien" met de spuit en nog nooit enig probleem ondervonden daar.

'k Zou dus niet meteen die Shimano Saint Platformpedalen gaan adviseren...
Mijn vorige post dateert van een maand geleden.
Intussen heb ik niet zo heel veel gefietst:een paar honderd km: een gezinskampeervakantietjes in zeeland van enkele dagen en nu ben ik weer met het gezin in een huisje in Friesland. Kom ik hier aan met de fietsen in de aanhanger (die op de snelweg al een klapband had trouwens), laad de fietsen uit, merk plots dat mijn linkerpedaal beweegt als een soort digitale selectieknop: in 'klikjes'. Snel eens opengedaan, maar niet direct iets te zien: geen vocht of zo (fiets in de laatste maand niet gekuist, ook niet in de regen gereden,...), nog steeds wel genoeg vet. Het wat losser zetten van de moer en contra-moer lost het voorlopig wel op, maar na een kort ritjes van 10km was het weer vantzelfde.

Van miserie heb ik hier bij een fietsmaker een dorp verder een stel goedkope pedalen van 13 EUR gekocht om mijn vakantie hier rond te maken.

Als ik thuis zal zijn zal ik nog een laatste poging ondernemen om mijn Shimano-Saint-pedalen goed te krijgen...
Zou het eigenlijk nog de moeite zijn?
Of is het dan zo moeilijk om de pedaallagering samen te steken?

Shimano-Saint-pedalen: bezint eer ge eraan begint... :?