Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Alternatieven voor Tubus dragers - Forum Wereldfietser

Alternatieven voor Tubus dragers

Eigenlijk kom k altijd alleen maar overal Tubus tegen, maar zijn er ook andere opties?
Mijn ervaring met tubus is dat ze behoorlijk roesten en snel beschadigen.
zzznick schreef:Eigenlijk kom k altijd alleen maar overal Tubus tegen maar zijn er ook andere opties?
Mijn ervaring met tubus is dat ze behoorlijk roesten en snel beschadigen.
Tubus in rvs of titanium, Racktime (Tubus in aluminium) Old Man Mountain, Esge, Blackburn, Bor Yeuh, Agu, stapels goedkope meuk.....
Tubus en Old Man Mountain zijn de twee topkwaliteit aanbieders (die laatste vooral voor lastige montages op mtb's, met schijfremmen, etc). Daarnaast heb je nog Nitto als je van een beetje retro styling houdt. De rest is wat mij betreft toch allemaal minder van kwaliteit.
Wim
Ik gebruik zelf al een paar jaar de Hebie lowrider naar tevredenheid. Alu, maar bij mij geen enkel probleem.
En als achterdrager gebruik ik al 14 jaar een alu Specialized drager (bedoeld voor 26", past net op mijn 28" fiets). Geschikt voor als je zonder spatbord wilt rijden. Ook nooit een probleem mee gehad.

Beide dragers zijn gemaakt van holle, goed gelaste 6061T6 buis, zeer stabiel, erg licht (lichter dan Tubus, zelfde belastbaarheid), zwart, en bevallen me erg goed. En ze waren maar €10 en €30, voor mij geen Tubus :roll: .
Al meer dan 10jaar heb ik een lowrider van 'SL bike components'. Duits en van aluminium.
Heeft al veel gewicht getorst en heb er nog nooit problemen met gehad.
Ondanks belasting, ziet er visueel ook nog mooi uit.

Of SL verkrijgbaar is in Nederland of België weet ik niet zo goed.

Serge
Op de VSF T100 van mijn vriendin zit een Pletscher drager. Een heel degelijk ding volgens mij, maar wel 320 gram (zelf gewogen, met bevestigingsspul) zwaarder dan de Tubus Cargo op mijn fiets, die ergens tegen de 600 g weegt.
320 gram vind ik gemakkelijk bespaard voor een paar tientjes.
Leon
serge goedertier schreef:Al meer dan 10jaar heb ik een lowrider van 'SL bike components'. Duits en van aluminium.
Heeft al veel gewicht getorst en heb er nog nooit problemen met gehad.
Ondanks belasting, ziet er visueel ook nog mooi uit.

Of SL verkrijgbaar is in Nederland of België weet ik niet zo goed.

Serge
Voor zover ik weet is de SL lowrider 725 hetzelfde als de Hebie (SL is de fabrikant, Hebie het merk oid).
En zoals gezegd ben ik er erg tevreden mee.
Dit is wel een aardige site. Overzichtelijk ook met verscheidene hyperlinks.

succes