Additionally, paste this code immediately after the opening tag: x - Forum Wereldfietser

x

x

x
Goede prijs/kwaliteit: http://www.futurumshop.nl/thule-eurorid ... 2012.phtml Thule. Fiets is ook eenvoudig te bevestigen.
Kijk hier eens:

test

tips
Bij mij hetzlfde probleem, heb de gleuf voor de trapas aangepast. Stukje uitzagen en de fietsen passen.

x

x
Een pracht fiets. Geniet ze!
Maar de combinatie van een sportieve fiets met een nogal rechtopzit valt mij op. Heeft dit een speciale reden :?:
Ik heb een Thule, en daar past alles op denk ik. Maar dat wordt ondermeer bereikt door de afstand tussen de fietsen vrij groot te maken, zodat de fiets helaas ook relatief ver naar achteren hangt. Met meerdere fietsen is dat niet fijn voor de wegligging van de auto, zeker als dat zoals bij ons een sedan is waar de trekhaak toch al vrij ver achter de achterwielen zit.
Overigens zijn er vaak ook andere goten en klemmen te koop.
Wim

x

x
wakkeropdefiets schreef:Thuis meteen maar besloten dat er nu een goede autodrager moet komen.

Heeft iemand een goede tip welke merk?
Ik heb me laten vertellen dat ik fietsendrager moet hebben die hoger aan het frame klemt.
Als ik een fietsdrager zou kopen (wat puur hypothetisch is), zou ik altijd een drager kopen met verstelbare 'armen' waar je het frame van je fiets aan kan vastmaken. Dat lijkt mij een stuk steviger (en beter voor je fiets ook) dan die dragers waar je de traparmen aan moet klemmen...
Ik zag op marktplaats een tacx bijna nieuw voor een goede prijs.
Maar het merk zegt me niets.
Is dit wat?
Zo niet wat dan wel?
Tacx maakt volgens mij best goed spul, dus misschien ook wel goede fietsdragers...

Ps. Mooie fiets, alleen die 'rechtop-zit' viel mij ook meteen op...
Hebben wij ooit eens gehad toen mijn vader de eerste keer met zijn nieuwe racefiets ging rijden :P Was iets niet goed vastgezet wat dus losliep. Wij met de auto erheen en het paste natuurlijk niet...
Wij hebben de fietsendrager uitgeslepen zodat het wel past. We houden niet van het vastzetten aan de balk enz. 1 korrel zand ertussen en je hebt al lakschade anders. Een trapper is nog eens makkelijk te vervangen. Een frame veel minder
Gefeliciteerd met je nieuwe Santos .
Maar zo lang hoef je toch niet te wachten ook ik heb dezelfde fiets gekocht maar dan met snaar en Rohloff naaf in het mat zwart.
Ik heb hem in week 49 besteld en kan hem in week 51 ophalen.
maar ik heb gemeld bij de bestelling dat ik hem pas eerste week Februari wilde hebben.
Was geen probleem kon hij nog een maandje in de winkel pronken.
Klaas

x

x

x

x
OHHHH is dat je probleem! Dan lijkt het te liggen aan je gebogen trapper. Hier zijn speciale nieuwe flijdingen voor die meer ruimte geven.
Kun je eens een foto maken van je huidige glijding?

x

x
Graag. Ik snap je probleem nu niet helemaal meer inderdaad. Wij hebben speciale ATB glijdingen (waar je dus de trapper mee vastzet door aan te draaien).
Daar passen de Deore en alle andere trappers ruim in.

x

x
Dan is je trapper wel heel erg bol. Ik heb deze trappers:

Afbeelding

Deze steken ook wat voor de "uitgang" uit. Ik gebruik deze klem:

Afbeelding

Daar zit bij mij meer dan genoeg ruimte in voor de trapper.
De ingang zit ter hoogte van de eerste knik om je een idee te geven. De hele bobbel erop is dus extra ruimte. De schroef kan helemaal terug gedraaid worden.

Afbeelding

x

x
wakkeropdefiets schreef:Hoi.

Jouw trappers zijn tenminste normaal.
Ik zal het verschil eens opmeten.
Morgen, bij daglicht op de auto.

Ja die op jouw foto had hij geprobeerd maar naast dat dikke stuk is het te smal.
Misschien moet Santos er maar andere NORMALE trappers opzetten.
Dan kan ik hem ook gewoon vervoeren.

Die fiets moet morgen toch terug met 15 aflever kritiekpunten.
Dus een paar trappers meer of minder zal ze ook niet uitmaken als ze mijn lijst rottigheid doorgewerkt hebben. In plaats van en doos wijn en heel veel sorry's

Groet
Jeetje wat een verhaal. Ik vind het ongelooflijk dat je bij aflevering er nog zóveel aan moest doen. Bij mij was er ook wel een en ander op aan te merken, maar dat werd door Van Herwerden zonder morren opgelost (slot ontbrak, evenals de bestelde extra kettingen en derailleurbeschermers). En ze namen uitgebreid de tijd om de zit te perfectioneren. Dat moet beter kunnen. Bij de onze "droop" ie overigens van de montagepasta, het kwam er overal tussenuit, vanb balhoofd tot zadelpen tot trapas), maar het verdient wel aanbeveling om de boutjes nog eens na te lopen.
Ik snap je verhaal over de trappers niet helemaal, maar als je op zoek gata naar een andere drager, is één met frame- of zadelpenbevestiging ideaal. Ik heb een Spinder Hawk, een ouwetje, waarbij de fietsen aan de zadelpen worden geklemd. Er passen twee fietsen naast elkaar op, waarbij je wel wat bescherming moet aanbrengen tegen krassen, maar dat is te doen.

Vanaf nu kan het volgens mij alleen maar beter gaan. Overigens wel raar dat je dat stuur en grips naderhand gaat vervangen, want die wensen kun je bij Santos allemaal kenbaar maken en tien tegen één kunnen ze het ook leveren en monteren. Of had je die spullen liggen en wist je dit van tevoren?