Additionally, paste this code immediately after the opening tag: na moneteren band lijkt wel of er een grote slag in zit - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

na moneteren band lijkt wel of er een grote slag in zit

Blijft het feit dat ook in mijn ervaring redelijk wat Schwalbe banden niet zo mooi rond zijn als je zou willen.
Wim
m-gineering schreef:
Smitty schreef:Je kunt beter vaseline gebruiken dan zeep. Het gevaar is dat, bij remmen in natte omstandigheden, je band in gesmeerd met die gladde zeep om de velg kan gaan draaien.

Ik betwijfel of dat water met een beetje wasmiddel voor problemen gaat zorgen, zeker als het verdampt is, maar hoe jij denkt die vaseline ooit kwijt te raken?
Vraag me niet hoe dat 'chemicalisch' precies in elkaar zit maar vanuit mijn motortijd weet ik dat nog. Zeepresten blijven zitten, zoals ook in badkamer/gootsteen, als het water verdampt is; opgedroogde vaseline wordt naderhand niet weer glad, zoals ik het begrepen heb... :roll:
Helaas pindakaas, maar achterderailleur zit in de weg er zitten nu schwalbe marathons 37-622/ 28 X 1.4, de ruimte tussen de bevestiging van de voorderailleur en band is een ruimte van 0.6 cm dus ik zou de little big ben kunnen monteren van 40-622 is alleen niet echt veel winst.

Beter meten had me 75,00 euries gescheeld :cry:
Beetje meer wegslijpen? :wink:
dik5 schreef:Beetje meer wegslijpen? :wink:
band past erin :o alleen nu moet ik 1cm afhalen van de buis waarin de zadelpen huist, denk dat ie dan bij de 1e de beste beladen reis krak zegt.
Och, het kan wat hebben hoor!