Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Juiste frame maat Santos 2.6 travelmaster - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Juiste frame maat Santos 2.6 travelmaster

Lijkt me kort voor een grote man als jij.
Wim
Wim

ik kreeg net bericht van Van Herwerden, waarom de Santos frames 100 euro duurder zijn geworden.

Het antwoord: de BTW is met 2% verhoogd, en omdat Santos van veel verschillende tussen handelaren gebruik maakt kom je aan 100 euro.

Zij kwamen wel met een ander voorstel. Ik mag voor 695 euro een Van Herwerden frame kopen inclusief a-head balhoofd en kleur naar keuze.

Snel rekend 495 euro met een redelijk balhoofd en montage kosten. wordt dan 555 euro. In kleur naar keuze, 50 euro erbij en natuurlijk 2 keer met de trein op en neer is: 46 euro=651 euro. Wel draad vork.

Mario
supermario schreef:IK zag net op de site van Meilenweit, dat de Santos fietsen daar stukken goedkoper zijn dan in Nederland. Als ik het goed gelezen heb in het Duits, dan kan je die alleen maar halen.

LX/XT/HS33 1949

Bij meilenweit 1769 tel uit je winst, scheelt 180 euro

http://www.meilenweit.net/shop/product_ ... s_id=99404

Mario
"Dieses Produkt haben wir am Mittwoch, 15. Oktober 2008 in unseren Katalog aufgenommen."

Misschien heeft het hier iets mee te maken? De prijs stamt uit 2008.... Op de fiets zou ook marathon XR zitten. Dus ik denk webshop niet zo actueel. :lol:
supermario schreef:Wim
Zij kwamen wel met een ander voorstel. Ik mag voor 695 euro een Van Herwerden frame kopen inclusief balhoofd en kleur naar keuze.

Snel rekend 495 euro met een redelijk balhoofd en montage kosten. wordt dan 555 euro.

Mario
dan zou ik heel snel op de fiets stappen en een mooi opmaat frame aanschaffen. beter kan je het niet hebben lijkt mij?
supermario schreef:Wim

ik kreeg net bericht van Van Herwerden, waarom de Santos frames 100 euro duurder zijn geworden.

Het antwoord: de BTW iver met 2% verhoogd, en omdat Santos van veel verschillende tussen handelaren gebruik maakt kom je aan 100 euro.

Zij kwamen wel met een ander voorstel. Ik mag voor 695 euro een Van Herwerden frame kopen inclusief balhoofd en kleur naar keuze.

Snel rekend 495 euro met een redelijk balhoofd en montage kosten. wordt dan 555 euro.

Mario
Kijk daarmee uit / laat het goed nameten: vanmorgen hadden een collega en ik het over die frames. Die collega gaf zijn ervaring aan: hij ging eigenlijk voor een Santos maar heeft zich laten overhalen, maar bij ingebruikname van de fiets merkte hij dat het frame dusanig kort is, dat hij in sommige gevallen met zijn voeten tegen het voorwiel aankwam (28"). Dat wil je dus niet (maar dat is iets dat een proefritje wel kan uitwijzen).

Overigens wel een vreemd antwoord qua prijsverhoging, maar dat terzijde. Tussenhandelaren? Voor een frame? Ze bouwen ze zelf... en 2% is 2%.
Ik ben vandaag in een nieuwe fietsenzaak annex Koffie zaak geweest in het Noordeinde in Den Haag. In de zaak staan allemaal fietsen van het merk Surly met grote dikke (Tractor)banden.

Ik vertelde de verkoper dat ik al mijn spullen via het internet koop, omdat dit veel voordeliger is. Hij stelde toen het volgende voor:

Als jij bij mij een Frame koopt, bestaande uit het volgende:

Frame Surly Long Hull Trucker 28 inch maat 60 469 euro (399)
Cane creek balhoofd 40 euro
Cane creek geveerde zadelpen 179 euro (149)
Speedlifter 50 euro

Dan mag jij dit alles kopen voor 680 euro, inclusief arbeidsloon.

Lijk mij een mooie deal. Tussen haakjes is de prijs bij bike components

Mario
Heb ook nog kontakt gehad met Snel uit Utrecht, deze leveren geen los frame
meer aan consumenten omdat het hun ervaringen is dat veel mensen die frames niet goed opbouwen, waardoor de naam van de firma Snel in het geding komt.

Mario