Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Juiste frame maat Santos 2.6 travelmaster - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Juiste frame maat Santos 2.6 travelmaster

Ik vond 1000€ veel geld voor een fiets dat type remmen en zo daar kan je aardig wat onderdelen van kopen!
Als je een mooi frame kan vinden en zelf gaan bouwen waarom dan niet een goede koga kopen?
Enfin alleen een frame voor een thutbuster maakt nog geen fiets.
Wat ben je van plan?
Budget is ook een belangrijke factor natuurlijk!
Jumbo, op een pas fiets je laten meten en dan fietsen is toch anders. Ik heb heel vroeger volgens iedereen op een te grote 26 gefietst maat 63. Het was een heerlijke fiets. Ik ga denk ik toch voor de 24. Het is een schuine bb, dus die verende pen past wel.

Wimmert, Ik heb zeker nu de winter er aan komt geen haast. Ik kijk wel wat er op mijn pad komt. Ik hou niet van a-head balhoofden. Misschien een Snel frame, scheelt met een Santos 240 euro. Kan je leuke dingen voor kopen.

Mario
Heb ik ook gezien, maar helaas, ik heb toch echt minimaal 60 cm nodig.

Mario
Het moet natuurlijk allemaal goed passen, maar 1000 euro voor een weinig gebruikte Vittorio met extra sterk wiel is absoluut niet zonde van het geld - integendeel.
Wim
Wim, ben ik met je eens. Ik kan er alleen niet achter komen waarom die fiets 2700 gekost heeft. Mijn berekening is:

Frame 900 euro, wielen 48 gaats 550 euro, tubus/vittorio dragers 220 euro.
Brooks zadel 75 euro

Is: 900+550+220+75=1745.

waar die overige 955 euro in zit mag het zeggen. De rest zijn simpele spullen.

Mario
Ik kan mij ook niet voorstellen dat die remmen vorigjaar gemonteerd zijn.
Vraag het serie nummer eens en bel vitorio eens op.
Dan weet je gelijk de productie datum en de aanschafprijs.
Ik krijg het idee dat de eigenaar denkt:ow vakantiemaat fiets dus duur.
supermario schreef:Wim, ben ik met je eens. Ik kan er alleen niet achter komen waarom die fiets 2700 gekost heeft. Mijn berekening is:
Frame 900 euro, wielen 48 gaats 550 euro, tubus/vittorio dragers 220 euro.
Brooks zadel 75 euro
Is: 900+550+220+75=1745.
waar die overige 955 euro in zit mag het zeggen. De rest zijn simpele spullen.
Mario
Tel ze eens op. Misschien is het lijstje toch langer dan je denkt, en tikken 'sullige' dingen als een tashouder en mooie stuurrubbertjes nog flink aan als je mooie versies koopt. Bij merken als Vittorio koop je vaak geen alles-in-een-prijs maar betaal je voor elk onderdeel de hoofdprijs.

Vervelender aan die fiets voor de gemiddelde koper is dat het wel een heel erg afwijkende geometrie is ten opzicht van alle standaard fietsen. Ik vind het zadel wel erg ver naar achteren staan.
Leon
Leon,

zou best kunnen, maar laat hem dat dan aan geven. Misschien zit er wel een chris king balhoofd in? Ik heb 800 euro geboden, maar hij wil minimaal 1000 hebben. Mailde toen: kan jij mij meer info geven over de opbouw van de fiets.

Niks meer gehoord.

Met de trein naar groningen is 2,5 uur en kost van uit Den Haag 50 euro en terug met de fiets 6 euro meer. Ik wil dan wel iets meer info hebben dan: ik heb voor de fiets 2700 euro betaald en wil 1000 euro hebben.

Als een santos frame 800 euro kost, lig ik van 200 euro meer niet echt wakker, als ik daar een complete fiets voor kan kopen van een jaar oud.

Mario
Leon schreef:
supermario schreef:Wim, ben ik met je eens. Ik kan er alleen niet achter komen waarom die fiets 2700 gekost heeft. Mijn berekening is:
Frame 900 euro, wielen 48 gaats 550 euro, tubus/vittorio dragers 220 euro.
Brooks zadel 75 euro
Is: 900+550+220+75=1745.
waar die overige 955 euro in zit mag het zeggen. De rest zijn simpele spullen.
Mario
Tel ze eens op. Misschien is het lijstje toch langer dan je denkt. En vaak tikken 'sullige' dingen als een tashouder en mooie stuurrubbertjes nog flink aan als je mooie versies koopt. Bij merken als Vittorio koop je vaak geen alles-in-een-prijs maar betaal je voor elk onderdeel de hoofdprijs.
Leon
Als je alle onderdelen los in een doos stort ben je nog wel een dag verder voor er een fatsoenlijke fiets staat.
Crankstel, pedalen, balhoofdstel, derailleurs en shifters, bidonhouders, spatborden, stuur, grepen en stuurpen, zadelpen, ketting, cassette, velglint en banden, kabels, slot, stander zijn simpele spullen, maar ik heb nog niet ontdekt waar je ze gratis krijgt
Marten,

ben ik met je eens, voor niks gaat de zon op. Het in elkaar zetten van de fiets kost misschien 300 euro aan arbeidsloon.

Maar een ding weet ik zeker als ik alles los koop, garandeer ik jou dat ik stukken goedkoper uit ben.

Frame vittorio 900 euro met redelijk balhoofd 1000 euro
wielen 48 gaats zelf in elkaar zetten scheelt 100 euro dus:450
Bike components:xt v+a derailleur 80 euro
banden 48 euro, tubus dragers 120 euro, zadel brooks B17 59 euro, zadelpen 25 euro, crankstel 35 euro, trapas 15 euro, ketting 16 euro, cassette, 23 euro, sks 25 euro deore shifters 30 euro, deore remmen en hendels, 40 euro
stuur 25 euro stuurpen 30 euro.

Totaal 2021 komt misschien nog een bidon houder en kabels bij zeg alles bij elkaar 2100 euro. Winst 600 euro. Kan ik mooie fiets vakantie van doen :wink:

Mario
supermario schreef: Totaal 2021 komt misschien nog een bidon houder en kabels bij zeg alles bij elkaar 2100 euro. Winst 600 euro. Kan ik mooie fiets vakantie van doen :wink:
Mario
Beetje erg dom geredeneerd 8)
Vitorrio en alle andere fietsenmakers moeten winst maken om hun bedrijfspand en onkosten te betalen, reclamekosten, onvoorziene tegenvallers, etc etc !!
supermario schreef:Winst 600 euro.
Ik zet mijn fietsn ook zelf in elkaar maar de berekening waarom zou ik toch niet zo presenteren.
Leon
Leon en Michael

Ik ben het met jullie eens. De kosten van alles worden altijd mee berekend in de verkoop prijs. Dat is ook de reden dat bij Hans stuijk fietsen in de Globe, alles vrij duur is.

Ik ging uit van het voordeel van het zelf in elkaar zetten van de fiets en wat je dit als consument kan opleveren ten opzichte van een winkel.

Natuurlijk begrijp ik dat een winkel personeels kosten, gas, licht huur en dergelijk moet betalen. Iets wat ik natuurlijk niet heb.

Mario
supermario schreef:Jumbo, op een pas fiets je laten meten en dan fietsen is toch anders. Ik heb heel vroeger volgens iedereen op een te grote 26 gefietst maat 63. Het was een heerlijke fiets. Ik ga denk ik toch voor de 24. Het is een schuine bb, dus die verende pen past wel.

Mario
Je kunt toch ook gaan proefrijden met de verschillende grootte frames en dan bepalen wat je het prettigst vind fietsen. Zo heb ik het ook gedaan en daar uiteindelijk mijn beslissing op gebaseerd. Nu blijft het gissen voor je.
Mijn gevoel gaat uit naar 24 inch

Mario
Nogmaals, een fiets moet passen. Maar met cantilever remmen is niets mis, en ze worden ook nu wel gebruikt. De absolute remkracht is wat minder en ze zijn wat lastiger af te stellen, maar je kunt ze met racegrepen combineren, ze moduleren wat beter dan v brakes, en ze lopen minder snel vol met modder. Het is maar wat je wilt, en er worden nog steeeds heel mooie gemaakt. Shimano heeft net ook weer nieuwe modellen op de markt gebracht. Een lugloos gesoldeerd Vittorio frame kost vast meer dan 900 euro, overigens.
Wim
Wim schreef:Maar met cantilever remmen is niets mis, en ze worden ook nu wel gebruikt. De absolute remkracht is wat minder en ze zijn wat lastiger af te stellen, maar je kunt ze met racegrepen combineren, ze moduleren wat beter dan v brakes, en ze lopen minder snel vol met modder.
Of ze krijsen, piepen, rammelen, trillen en remmen verder nauwelijks wat. Er zijn een hoop fietsen/setups waarbij nirvana ver weg is
;)
IK zag net op de site van Meilenweit, dat de Santos fietsen daar stukken goedkoper zijn dan in Nederland. Als ik het goed gelezen heb in het Duits, dan kan je die alleen maar halen.

LX/XT/HS33 1949

Bij meilenweit 1769 tel uit je winst, scheelt 180 euro

http://www.meilenweit.net/shop/product_ ... s_id=99404

Mario
Bericht gehad van de eigenaar van deze fiets:

http://fietsen-brommers.marktplaats.nl/ ... torio.html

Lengte bovenbuis horizontaal gemeten 55cm, voorbouw stuurpen 8cm, hoogte zitbuis tot hart crank 52 cm.

Mario