Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Bescherming Tubus dragers - Pagina 6 - Forum Wereldfietser

Bescherming Tubus dragers

Water wat tussen je "bescherming" en de drager komt en vervolgens niet meer weg kan is toch veel slechter voor het metaal dan een beetje roest en kale plekjes?
Travelmaster schreef:Zo, huisvlijt: {foto's met blauwe en rode slangen}
Hopelijk gaat het onder de slangen niet roesten als het geregend heeft!
Leon
Volgens mij bedoelen we hetzelfde, Leon :D
Limburg is een heerlijke fiets provincie, bedankt voor je tips!
van de slang in de drup, niets beter voor roest dan water wat blijft hangen

misschien een paar afvoergaatjes in de onderkant van de slang boren :), of toch maar luchtdicht aftapen
hester b. schreef:Volgens mij bedoelen we hetzelfde, Leon :D
Limburg is een heerlijke fiets provincie, bedankt voor je tips!
Ik had zeker mijn scherm een kwartier niet ververst... je hebt gelijk.
Leon
Waarom zou het gaan roesten? Er zit toch niet doorgesleten lak/poeder coating onder de slang?

Overigens heb ik zelf dubbelzijdig plakband op de drager geplakt voor ik de biba er omheen heb gewikkeld.
Eigenlijk wil ik me niet in discussies op het forum mengen...
De zon schijnt, ik ga lekker op mijn geweldige Avaghon mét blote drager een rondje fietsen :D
Fijn weekend!!!
Pedalero schreef:Waarom zou het gaan roesten? Er zit toch niet doorgesleten lak/poeder coating onder de slang?

Overigens heb ik zelf dubbelzijdig plakband op de drager geplakt voor ik de biba er omheen heb gewikkeld.
Het zal in de praktijk vast wel meevallen, zolang die buitenslang maar niet op zijn beurt de laklaag van de tubusdrager aantast middels schuren, pekel, stof zandkorrels en tijd. Vindt het overigens wel een chique oplossing hoor, hoewel een transparante tuinslang esthetisch gezien iets tijdlozer lijkt, rood en blauw is wel erg 2011 :).
Wel handig lijkt me dat je die plastic binnenringetjes van de ortliebhaak thuis kunt laten, die binnenringetjes willen wel eens zoek raken.
Zo, ik heb jullie even laten uitrazen :D .

Ik ben niet bang voor water en de daardoor ontstane mogelijkheid van roest. De slangen zelf bewegen niet, daarvoor zitten ze strak genoeg. En als ik nog eens bang word voor roest, haal ik het los en tip ik het bij... maar tegen die tijd kan het me waarschijnlijk niet eens meer schelen.

Doorzichtige slang was in deze maat in mijn buurt niet echt te vinden (10/16), of alleen tegen een idiote prijs...

Denk dat ik 'm zo maar hou!
Met transparante slang kun je wel meteen zien of het toch niet stiekem roest! :wink:
Pedalero schreef:Met transparante slang kun je wel meteen zien of het toch niet stiekem roest! :wink:
Mijn hemel wat ben ik blij dat het frame níet van ijzer is....!
Travelmaster schreef:
Pedalero schreef:Met transparante slang kun je wel meteen zien of het toch niet stiekem roest! :wink:
Mijn hemel wat ben ik blij dat het frame níet van ijzer is....!
Daar heb je veel geluk mee, je frame was tijdens de regenbui zelf al compleet doorgeroest en opgelost, die zure regen van tegenwoordig. :P
Als de roestplekjes op de Tubus dragers eenmaal een feit zijn, kun je dit nog ergens mee behandelen eigenlijk en weer zwart krijgen? Vind het ook niet zo mooi :)
beetje opschuren / ontvetten en via de fietsenmaker een overschotje zwarte verf vragen in potje of zwarte nagellak voor kleine correcties
De fietsenmaker heeft transparante folie besteld bij Tubus, de fiets is nog niet klaar dus kan (nog) geen mening geven:

http://www.tubus.com/product.php?xn=56
Moos_1980 schreef:beetje opschuren / ontvetten en via de fietsenmaker een overschotje zwarte verf vragen in potje of zwarte nagellak voor kleine correcties
Goeie kans als je bij de fietsenmaker gaat vragen dat hij je wel een potje correctielak wil verkopen. :wink:

Carl
Oke, bedankt :)