Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Kabei slot? - Forum Wereldfietser

Kabei slot?

Ik ben op zoek naar een goed kabel slot wat niet te zwaar is bestaan deze?
Ik heb nu een door de verzekering goed gekeurd slot maar deze weegt meer als een kilo een vast slot past niet op mijn fiets te dikke banden.
Zijn er uberhaupt lichte bijna kraak vrije fiets sloten.
Klaas
saagstree schreef: Zijn er uberhaupt lichte bijna kraak vrije fiets sloten.
Nee ...
Een goedgekeurd schijfslot misschien iets? Maar het voordeel van een kabelslot is toch dat je de fiets kunt zekeren aan een boom of iets dergelijks waardoor hij niet verplaatsbaar is. Verder zou ik geen consessies doen op een deugdelijk slot. Goedgekeurd of niet en verzekerd of niet, het blijft toch; fiets weg = vakantie weg.

Gr. Kees
Berghaus schreef:Verder zou ik geen consessies doen op een deugdelijk slot.
Iedereen doet concessies aan een slot, al weegt het slot 10 kilo dan nog zijn er sterkere sloten.
Of een slot dat voor een verzekering in Nederland goedgekeurd is nodig is voor in het buitenland kun je je afvragen. In de meeste gebieden waar fietsers graag naar toe gaan lopen bepaald geen drommen fietsendieven en de dieven die er al lopen passen zelden op mijn fiets want die is te groot. Ik heb alleen een slot om te voorkomen dat iemand onhandig gaat doen met mijn fiets, kinderen er mee proberen te spelen en dat soort dingen.
Als je je fiets vanaf de camping wilt gebruiken om een grote stad in te gaan wordt het wellicht anders.
Daarnaast doet een zwaar slot uiteraard fors afbreuk aan je zorgvuldig samengestelde lichtgewicht uitrusting. Voor veel items betaal je goud geld voor elk onsje dat het lichter is en vervolgens is je uitrusting zo duur geworden dat je een
slot van anderhalve kilo nodig hebt.
Leon
heb Abus granit x vouwslot aangeschaft en op de onderste bidonhouder gemonteerd 1,5 kg maar wel veiligheidsklasse 15. Voor inderdaad als je de fiets ergens parkeert
Ik gebruik een axa defender met kabel.
http://axabasta.intermix5.nl/cat/front/ ... tem_id=645

overigens moet je wel hele dikke banden hebben wil die defender er niet oppassen.
hier staat dat het 50mm banden gaat.
http://www.bike4travel.nl/product_info. ... ts_id=1104
Kom een keer langs, dan zal ik je een tip geven die ik niet op een forum kan zetten.
Eric Schuijt schreef:Kom een keer langs, dan zal ik je een tip geven die ik niet op een forum kan zetten.
Zal wel druk worden in je winkel :wink:
Pfff, ik ben net blij dat het wat rustiger gaat worden nu de schoolvakanties zijn begonnen:-)
Je kunt ook gewoon een PM sturen hoor ;-) (mag wel met CC naar mij, ik ben benieuwd :D).
Matthie9000 schreef:Je kunt ook gewoon een PM sturen hoor ;-) (mag wel met CC naar mij, ik ben benieuwd :D).
Hier ook. Zoek nl. nog een beveiligings-iets voor de racer :)

Zal waarschijnlijk wel een kabelslot worden, nu nog één die past aan de zadelpen tussen zadeltas en bagagedrager. Maar andere opties zijn welkom!
Je zou kunnen denken aan een combinatie van een eenvoudig licht kabelslotje en een alarm.

Gerd
Ik heb een Giant Epedition AT met Rohloff versnelling de verkopende fietsenmaker vertelde dat er op deze fiets geen vast slot past vandaar een door de verzekering goedgekeurd ketting slot maar deze is erg zwaar.
Ik ben zuinig op mijn fiets dus wil wel zekerheid dat mijn fietstochten niet vroeger moet stoppen omdat onverlaten mijn fiets hebben mee genomen.
Maar ik dacht er komen zoveel moderne materialen op de markt wellicht hebben ze er ook een lichtgewicht slot van gemaakt.
Klaas
,....
saagstree schreef:Ik heb een Giant Epedition AT met Rohloff versnelling de verkopende fietsenmaker vertelde dat er op deze fiets geen vast slot past vandaar een door de verzekering goedgekeurd ketting slot maar deze is erg zwaar.
Ik ben zuinig op mijn fiets dus wil wel zekerheid dat mijn fietstochten niet vroeger moet stoppen omdat onverlaten mijn fiets hebben mee genomen.
Maar ik dacht er komen zoveel moderne materialen op de markt wellicht hebben ze er ook een lichtgewicht slot van gemaakt.
Klaas
Als je een Giant expedition AT koopt heb je al je recht om lichtgewicht spullen te eisen verspeelt :D

Het kan zijn dat een ringslot achter zoveel uitsteekt dat je je hielen er in prikt, maar dan zou je hem ook op de voorvork kunnen zetten
Fedor schreef: Zal waarschijnlijk wel een kabelslot worden, nu nog één die past aan de zadelpen tussen zadeltas en bagagedrager. Maar andere opties zijn welkom!
Een kabelslot kan prima werken tegen gelegenheidsdieven, maar geen enkel kabelslot kan beschouwd worden als een degelijke beveiliging tegen 'echte' fietsdieven. Met een betonschaar zijn ze allemaal vlot open te breken. Met een kniptangetje eveneens, maar dan vraagt het gewoon wat tijd en de slechte exemplaren zijn zelf met b.v. een afgebroken fietsstandaard of een steen open te krijgen.

Renaat