Ik ben wel een fan van de Marathon Extreme, maar het is een band voor een heel specifieke toepassing: veel profiel voor ruw terein, maar toch licht en zowaar nog redelijk snel. Er bestaat echter geen gratis lunch, en het nadeel van deze band is dat hij toch wel snel slijt. Hij is dus ongeschikt voor lange tochten in verre landen. Ik had hem zelf voor de wereldfietser tocht in Noorwegen, en dat ging prima: heel veel grip op de onderharde stukken, lekker licht bij het klimmen. Helaas ook merkbaar langzamer op asfalt dan de Big Apples van anderen
De Mondial is hun nieuwe zwaar gebruik band als opvolger van de XR, maar dat is toch een wat ander (lomper) beestje. Kortom, een echte opvolger is er niet, en ik ben dus maar zuinig op mijn Extremes. Ik weet niet wat je wilt gaan doen, maar als allround band vind ik de 50 mm Big Apple nog steeds ideaal, en nog meer nu de 2012 versie wat meer profiel gekregen heeft. Alleen in de blubber zal die je in de steek laten. De Performance Line versie is ook weer wat lichter en soepeler geworden (de Active Line versie is erg zwaar nu).
Wim

De Mondial is hun nieuwe zwaar gebruik band als opvolger van de XR, maar dat is toch een wat ander (lomper) beestje. Kortom, een echte opvolger is er niet, en ik ben dus maar zuinig op mijn Extremes. Ik weet niet wat je wilt gaan doen, maar als allround band vind ik de 50 mm Big Apple nog steeds ideaal, en nog meer nu de 2012 versie wat meer profiel gekregen heeft. Alleen in de blubber zal die je in de steek laten. De Performance Line versie is ook weer wat lichter en soepeler geworden (de Active Line versie is erg zwaar nu).
Wim