Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Idworx All Rohler - Forum Wereldfietser

Idworx All Rohler

Heeft er al iemand info over de nieuwe All Rohler ??

Onderstaande staat op de idworx-site :
Van 29 augustus tot en met 1 september staat idworx op de Eurobike show in Friedrichshafen. Samen op de Rohloff stand stellen we de nieuwe All Rohler trekkingbike voor. De AR bezit vele nieuwe idworx ontwikkelingen. Ook een 2013 mountainbike zal op de stand aanwezig zijn. idworx en Rohloff zijn te vinden in hal A2, stand 311
jumbo schreef:Heeft er al iemand info over de nieuwe All Rohler ??

Onderstaande staat op de idworx-site :
Van 29 augustus tot en met 1 september staat idworx op de Eurobike show in Friedrichshafen. Samen op de Rohloff stand stellen we de nieuwe All Rohler trekkingbike voor. De AR bezit vele nieuwe idworx ontwikkelingen. Ook een 2013 mountainbike zal op de stand aanwezig zijn. idworx en Rohloff zijn te vinden in hal A2, stand 311
vast een surly ogre killer, ben heel benieuwd :)

en de nieuwe mountain rohler vancouver editie ziet er ook fantastisch uit
http://www.idworx-bikes.de/nl/bikes/mou ... vancouver/
Ik heb het een en ander bij elkaar gezocht:
http://www.bikefeeling.nl/idworx-all-rohler/

Groet Hetty
Ik kan er niets aandoen en het is persoonlijk, maar ik vind het deelbare achterpad niks.
Zal allemaal wel goed over nagedacht zijn en veilig zijn, maar gevoelsmatig vind ik het niet fijn dat het frame deelbaar is.
Om de riem door het frame te krijgen moet je de schroef losdraaien en het frame openbuigen. Dat nu geeft mij geen lekker gevoel. Wordt dat deel van het frame op den duur niet slapper en instabieler? Nu zal de riem niet vaak vervangen behoeven te worden (minder vaak dan een ketting), maar wat bij een lekke band of buitenband wissel?
Verder ben ik benieuwd, of de frames van de Easy Rohler en de Off Rohler ook nog in de oude versie te verkrijgen zijn dus zonder deelbaar achterpad.
Frits
Frits schreef:Zal allemaal wel goed over nagedacht zijn en veilig zijn, maar gevoelsmatig vind ik het niet fijn dat het frame deelbaar is. Frits
Het frame is niet deelbaar. Alleen de staande achtervork rechts biedt losgeschroefd net voldoende ruimte voor een andere transmissie-vorm dan de ketting. Vind je dat gevoelsmatig ook bij schroefverbindingen van b.v. remblokken en de wielen?
Piet, ik had beter kunnen zeggen een deel van het frame. Voor schroefverbindingen zoals door jou gememoreerd, ben ik niet bang.
Het gaat mij meer om het deelbare achterpad, de gedeeltes kan je van elkaar drukker. De vraag is, hoe zich dat op de lange duur gaat houden (slapper, instabieler?).
Frits
Ik rijd met een soortgelijk systeem al meer dan drie jaar (op mijn Koga Signature).
Ik heb er zware tochten mee gemaakt en het is niet stuk gegaan is zeker niet ten koste gegaan van de stijfheid!
Frits schreef:maar wat bij een lekke band of buitenband wissel?
Verder ben ik benieuwd, of de frames van de Easy Rohler en de Off Rohler ook nog in de oude versie te verkrijgen zijn dus zonder deelbaar achterpad.
Frits
Bij een lekke band neem je het wiel eruit. Daarvoor hoeft de achtervork niet open.

De Evo versie komt voorlopig naast de huidige Easy en Off Rohler zonder frameopening.
Frits schreef: Het gaat mij meer om het deelbare achterpad, de gedeeltes kan je van elkaar drukker. De vraag is, hoe zich dat op de lange duur gaat houden (slapper, instabieler?).
Frits
Niets is stijf aan een frame, alles buigt*). Maar zolang je maar in het elastische gebied blijft zodat de buis weer terugveert is er niks aan de hand.

*) rij maar eens op snelheid over een kasseienstrook, kijk langs het stuur naar de voornaaf, en observeer hoever het voorwiel met de voorvork naar achteren buigt
m-gineering schreef:Niets is stijf aan een frame, alles buigt*). Maar zolang je maar in het elastische gebied blijft zodat de buis weer terugveert is er niks aan de hand.
Het is moeilijk voor te stellen en tijdens het fietsen niet te zien, maar ook de zitbuis en bovenbuis buigen onder het gewicht van een rijder. Bij Koga in de fabriek staat een testbank die steeds de zadelpen naar achter trekt en daar zie je de boven- en zitbuis dicht bij het midden zomaar een hele centimeter 'bollen'.
Framebouwers maken hier gebruik van door op die plaatsen een buis horizontaal te ovaliseren, hiermee het buigen te vergemakkelijken en op die manier extra comfort in te bouwen. Met staal en titanium gaat dit praktisch altijd goed, met aluminium ligt de scheurgrens veel dichterbij, maar nog altijd verder weg dan veel mensen zich voorstellen.
Van Nicholas heeft weer wat plaatjes online
http://vannicholas.com/74/Pioneer_Rohlo ... /bike.aspx
m-gineering schreef:*) rij maar eens op snelheid over een kasseienstrook, kijk langs het stuur naar de voornaaf, en observeer hoever het voorwiel met de voorvork naar achteren buigt
* Rem op schoon asfalt flink met de voorrem en trek op het juiste moment van stilstand de (goede) achterrem erbij aan. Laat even later de voorrem los en zie hoeveel de fiets langer wordt: centimeters.
* als je een losse vork met gemonteerd frame hebt kun je de vork met de patjes op de grond zetten, het frame dus onder een hok van 60 graden 'bergaf' en met je lijf op de achteras leunen en laten veren. Dan kun je letterlijk de bovenbuis zien buigen. Althans bij een fiets met dunne Re525-buizen.
Leon
Leon schreef:Althans bij een fiets met dunne Re525-buizen.
Leon
Er zijn geen dunne 525 buizen, minimum dikte is nog altijd 0.6 of 0.7mm in de butted sectie ;) Voor Reynolds is dat middle off the road , sjieke buis gaat wel naar 0.5-0.35mm
m-gineering schreef:
Leon schreef:Althans bij een fiets met dunne Re525-buizen.
Leon
Er zijn geen dunne 525 buizen, minimum dikte is nog altijd 0.6 of 0.7mm in de butted sectie ;) Voor Reynolds is dat middle off the road , sjieke buis gaat wel naar 0.5-0.35mm
een balhoofdbuishoek van 69gr zal ook wel in het voordeel meewerken
m-gineering schreef:
Leon schreef:Althans bij een fiets met dunne Re525-buizen.
Leon
Er zijn geen dunne 525 buizen, minimum dikte is nog altijd 0.6 of 0.7mm in de butted sectie ;) Voor Reynolds is dat middle off the road , sjieke buis gaat wel naar 0.5-0.35mm
Ik bedoelde kleine diameter, voor huidige begrippen dan :D
Leon
AB schreef:Van Nicholas heeft weer wat plaatjes online
http://vannicholas.com/74/Pioneer_Rohlo ... /bike.aspx
Erg mooi, maar voor dat geld verwacht ik wel dat de voordrager horizontaal gemonteerd kan worden en ook dat het niet nodig is de achterdrager met een verlengingsset te moeten bevestigen. Gelukkig hebben ze voor 2013 wel voorzien in een metalen en niet in een carbon voorvork.
Pman schreef:
AB schreef:Van Nicholas heeft weer wat plaatjes online
http://vannicholas.com/74/Pioneer_Rohlo ... /bike.aspx
Erg mooi, maar voor dat geld verwacht ik wel dat de voordrager horizontaal gemonteerd kan worden en ook dat het niet nodig is de achterdrager met een verlengingsset te moeten bevestigen. Gelukkig hebben ze voor 2013 wel voorzien in een metalen en niet in een carbon voorvork.
die scheve voordrager was me nog niet opgevallen, het ziet er vreemd uit nu ik er op let, bedrijfsongevalletje? Dat extra stukje verlenging van de achterdrager is wel erg slordig. Jammer van VN.
Scheef gemonteerde voordragers kom je jammer genoeg vaker tegen ook in het hoge prijssegment. Zegt dit iets over de buiging van de voorvork of betekend dit alleen dat de heren monteurs de schroef in het verkeerde gaatje hebben gestopt? Of eerst een voorvork ontwerpen en daarna kijken of het allemaal ongeveer past, ik denk dat alle tubusdragers van hetzelfde type op basis van dezelfde mal gemaakt worden.

Peter
Pman schreef:Scheef gemonteerde voordragers kom je jammer genoeg vaker tegen ook in het hoge prijssegment. Zegt dit iets over de buiging van de voorvork of betekend dit alleen dat de heren monteurs de schroef in het verkeerde gaatje hebben gestopt? Of eerst een voorvork ontwerpen en daarna kijken of het allemaal ongeveer past, ik denk dat alle tubusdragers van hetzelfde type op basis van dezelfde mal gemaakt worden.

Peter
Als je een Duo horizontaal wil hebben, heb je of mazzel nodig, of je moet de plek van de oogjes op de vork zelf kunnen bepalen. En bij sommige combinaties van balhoofdshoek en sprong lukt het ook dan niet zonder aan de Duo te buigen