Additionally, paste this code immediately after the opening tag: jan jansen rohnin - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

jan jansen rohnin

Op het www kwam ik deze (gedateerde) test tegen:
https://www.gaastrabikes.eu/images/pres ... _13_03.pdf

Beetje jammer dat ze tweemaal een fiets van Gerrit testen en er geen Santos bij zit en dat ze niet alle fietsen met een identieke afmontage en houding hebben getest.
Bert van Sprang schreef:
vr 16 aug, 2019 08:50
Op het www kwam ik deze (gedateerde) test tegen:
https://www.gaastrabikes.eu/images/pres ... _13_03.pdf

Beetje jammer dat ze tweemaal een fiets van Gerrit testen en er geen Santos bij zit en dat ze niet alle fietsen met een identieke afmontage en houding hebben getest.
De url is gaastrabikes hé? :D
In het rijtje kun je goed zien dat stuur- en zitbuishoeken extreem weinig verschillen. De vork doet uiteraard ook mee maar al met al denk ik dat proefietsen in deze categorie zwaar overschat is. Het type band kan ook flink meespelen.Voor je rug en nek is de maat en afstelling veel belangrijker en daar hoef je niet voor te gaan proeffietsen, net als het zadel. Het zadel moet je bivendien eerst afstellen voordat he de rest afstelt, dus dat maakt een klein testje ook niet makkelijker.
Gazelle33 schreef:
do 15 aug, 2019 23:32
Ik zou die 'standaard' worldtraveller met derailleur inderdaad graag nog es willen testrijden, als 'k hem vind ;)
Ik denk dat je eerst moet gaan bepalen wat je echt nodig hebt, wat je wilt hebben en wat je wilt uitgeven.
Wat versta je onder wat je noemde zware bepakking? Wat de een zwaar vindt, is voor de ander niet veel.
Leon schreef:
Gazelle33 schreef:
do 15 aug, 2019 23:32
Ik zou die 'standaard' worldtraveller met derailleur inderdaad graag nog es willen testrijden, als 'k hem vind ;)
Ik denk dat je eerst moet gaan bepalen wat je echt nodig hebt, wat je wilt hebben en wat je wilt uitgeven.
Proefritten maken is één van de manieren om daarachter te komen.
Ik vind in wat ik zie en lees op het www dat bij Koga de boekhouders aan het winnen zijn en de boel bergaf gaat daar, dubbeltje besparen hier, kwartje zus en je fiets ziet er 20 euro lelijker uit. Ik heb daar recent op YT een gesponsorde KOGA rijder op aangesproken die helemaal blij was met z’n 2020 World Traveller Signature ‘with smoothed welds that flow so nice’ jaja voor die lelijke lasnaden bij z’n achterwiel was ie blind, die zagen er op het 2019 model gewoon netter uit. Het feit dat de Vakantiefietser ieder jaar z’n KOGA aanbod ook in krimpt omdat het aanbod aan bruikbaar spul uit aan het dunnen is in hun assortiment zegt me genoeg - en Eric is fan van het merk :(
Kan weg
Bel, dit was een bericht van 2012, die JanJansen heeft hopelijk al heel wat kilometers gemaakt. Die van mij uit 2010 doet het ook nog prima. In 2020 komt JanJansen met een versie die geschikt is voor schijfremmen - riem - bredere banden.
Bert van Sprang schreef:
wo 18 sep, 2019 21:51
Bel, dit was een bericht van 2012, die JanJansen heeft hopelijk al heel wat kilometers gemaakt. Die van mij uit 2010 doet het ook nog prima. In 2020 komt JanJansen met een versie die geschikt is voor schijfremmen - riem - bredere banden.
Ho wacht, foutje. Halverwege is het topic door Gazelle33 opgepikt met een vraag over de Rohnin. Daar doelde ik op. Ik pas het bericht aan. :D
Gazelle33 schreef:
ma 12 aug, 2019 23:16
Dit gaat weliswaar om een oud bericht, ik kwam de Jan Janssen Rohnin tegen op mijn zoektocht naar een fiets en op het eerste gezicht leek 't me een goed alternatief voor de duurdere Santos en Idworx (Ik las trouwens dat de Jan Janssen beter zou zijn dan een VSF, nu lees 'k op dit forum het omgekeerde).
Ik vind onder meer dit over de Jan Janssen Rohnin http://www.sintchristophorus.nl/jan-janssen-tandriem/
Wie van jullie kan me met kennis van zaken wat meer vertellen?
Hoe staat het hiermee, al wat wijzer?
Ik moet zeggen dat de laatste versie me wel aanspreekt...:
Jan Janssen Rohnin.jpg
Mooie deal voor 3300 euro met SON verlichting, Shimano naafdyno, schijven, riem, excenter, tubus dragers, Ritchey afmontage...de enige vraag die ik blijf houden is waarom ze geen Andra 30 of 40 velgen gebruiken.
Veel fiets voor het geld en het ziet (op de kettingkast na) er behoorlijk "straight" uit.
Ja alle puntjes van kritiek de laatste jaren zijn eraf zo te zien...
- nette achterstandaard én lowrider standaard
- schuifpadden vervangen voor excenter
- schijven of hs33 mogelijk
- goeie verlichtingskeuze mogelijk

Voor de nieuwe fiets voor vrouwlief wordt dit wel erg aantrekkelijk zo.
Fedor schreef:
vr 18 dec, 2020 09:25
Veel fiets voor het geld en het ziet (op de kettingkast na) er behoorlijk "straight" uit.
Je kunt de fietsenmaker voir aankoop vragen of hij dat plastic ding er af haalt. Anders moet je het zelf twee weken later doen. Voor de rest ziet het er wel strak uit ja.
Shadow schreef:
vr 18 dec, 2020 09:37
Ja alle puntjes van kritiek de laatste jaren zijn eraf zo te zien...
- nette achterstandaard én lowrider standaard
- schuifpadden vervangen voor excenter
- schijven of hs33 mogelijk
- goeie verlichtingskeuze mogelijk

Voor de nieuwe fiets voor vrouwlief wordt dit wel erg aantrekkelijk zo.
Ik kan prima uit de voeten met schuifpadden.

Die standaarden zouden er voor mij standaard af mogen.

Verlichting op een vakantiefiets kan prima met een batterijlampje.

Allemaal zo gesmurfd. 😇
Leuke fiets zo geworden die nieuwe Rohnin.

Shadow schreef:
vr 18 dec, 2020 09:15
de enige vraag die ik blijf houden is waarom ze geen Andra 30 of 40 velgen gebruiken.
Kan zo even niet zien wat wel? Zijn ze verder de breedte in gegaan dan een Andra 40? :)
Shadow schreef:
vr 18 dec, 2020 09:15
Mooie deal voor 3300 euro met SON verlichting, Shimano naafdyno, schijven, riem, excenter, tubus dragers, Ritchey afmontage...de enige vraag die ik blijf houden is waarom ze geen Andra 30 of 40 velgen gebruiken.
Denk dat het een inschatting is van de doelgroep. Andra is heel wat meer alu dus zal minder snel aan vervanging toe zijn. Alex is ~250gr per velg lichter. Hier prima ervaringen met Alex op de vorige racefiets, veel kilometers, flink mishandeld en nooit enige onbalans in gehad.

De excenter, lastig te zien, maar ik zou irl héél kritisch beoordelen of de klemming voldoende klemkracht heeft om hem op z'n plek te houden. (Zonder kapot te gaan, uiteraard). Hij lijkt op een plaat een aantal cm onder de as te klemmen, met een m6 inbus zonder contramoer.
Jurr schreef:
vr 18 dec, 2020 10:20
Kan zo even niet zien wat wel?
Op de plaatjes (als ik het goed zie) wel een velg voor velgremmen i.c.m. een schijf. Dat zou wel enigszins vreemd zijn.

[edit]: nu twijfel ik weer.
willem.m schreef:
vr 18 dec, 2020 10:02

Ik kan prima uit de voeten met schuifpadden.
Ik ook. Prima te gebruiken.

Fedor schreef:
vr 18 dec, 2020 10:32

Op de plaatjes (als ik het goed zie) wel een velg voor velgremmen i.c.m. een schijf. Dat zou wel enigszins vreemd zijn.
Wel flexibel voor de mensen die twijfelen over schijfremmen...

Fedor schreef:
vr 18 dec, 2020 10:32

[edit]: nu twijfel ik weer.
Kan ook de belichting zijn inderdaad ;)

Zal wel leuk zijn als ze bij de velgrem versie ook de voornaaf en achternaaf alvast geschikt nemen voor schijfremmen voor als je de andere kant op zou willen.

'k Zie ook nog geen steekas voor net als bij idworx.
Grandonneur schreef:
vr 18 dec, 2020 10:21
Shadow schreef:
vr 18 dec, 2020 09:15
Mooie deal voor 3300 euro met SON verlichting, Shimano naafdyno, schijven, riem, excenter, tubus dragers, Ritchey afmontage...de enige vraag die ik blijf houden is waarom ze geen Andra 30 of 40 velgen gebruiken.
Denk dat het een inschatting is van de doelgroep. Andra is heel wat meer alu dus zal minder snel aan vervanging toe zijn. Alex is ~250gr per velg lichter. Hier prima ervaringen met Alex op de vorige racefiets, veel kilometers, flink mishandeld en nooit enige onbalans in gehad.

De excenter, lastig te zien, maar ik zou irl héél kritisch beoordelen of de klemming voldoende klemkracht heeft om hem op z'n plek te houden. (Zonder kapot te gaan, uiteraard). Hij lijkt op een plaat een aantal cm onder de as te klemmen, met een m6 inbus zonder contramoer.
Goeie tips en ik zie idd de Alex DC19 erop zitten, de ERD zit erg dicht bij een Andra 30/40 dus ik denk dat ik wel weet wat ik ga doen dan - gewoon omspaken als ze JJ ze er niet op wil leveren.
Shadow schreef:
vr 18 dec, 2020 11:11
Goeie tips en ik zie idd de Alex DC19 erop zitten, de ERD zit erg dicht bij een Andra 30/40 dus ik denk dat ik wel weet wat ik ga doen dan - gewoon omspaken als ze JJ ze er niet op wil leveren.
Exact :wink: