Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rohloff en 36 spaken - Forum Wereldfietser

Rohloff en 36 spaken

Ik las in een foldertje van Rohloff dat ik kreeg op de fietsbeurs dat zij nu ook een naaf leveren voor 36 spaken. Ik kan me voorstellen dat dit handig is omdat velgen met 32 spaken nu eenmaal minder makkelijk te verkrijgen zijn dan velgen met 36 spaken. Om 4 gaten extra in de flens te krijgen heeft Rohloff de flens groter gemaakt, waardoor de spaken (nog) korter worden.

Wordt nu het wiel niet zwakker omdat het door de kortere spaken veel minder kan “meebewegen” met de schokken, waardoor je makkelijker scheuren in je velg kan krijgen?

Groet Leo
Leo Zwieserijn schreef:Ik las in een foldertje van Rohloff dat ik kreeg op de fietsbeurs dat zij nu ook een naaf leveren voor 36 spaken. Ik kan me voorstellen dat dit handig is omdat velgen met 32 spaken nu eenmaal minder makkelijk te verkrijgen zijn dan velgen met 36 spaken. Om 4 gaten extra in de flens te krijgen heeft Rohloff de flens groter gemaakt, waardoor de spaken (nog) korter worden.
flensdiameter is hetzelfde, het deksel heeft nu alleen 9 ipv 8 bevestigingsschroeven. De hoek van de nippels is dus iets gunstiger geworden
Marten, zeg je nu dat het wiel dus sterker wordt en dat er minder kans op spaakbreuk is bij de nippel omdat de hoek iets gunstiger wordt?

Als dat zo is, waarom is Rohloff dan met wielen met 32 spaken begonnen?

Groet Leo
Leo Zwieserijn schreef: Als dat zo is, waarom is Rohloff dan met wielen met 32 spaken begonnen?

Groet Leo
Rohloff dacht dat hij een naaf voor mountainbikes bouwde, ipv voor ligfietsen, vakantiefietsen en forenzenfietsen :D
Eindelijk!! Gerechtigheid... iemand heeft het licht gezien bij Rohloff :D :lol:
Haike schreef:Eindelijk!! Gerechtigheid... iemand heeft het licht gezien bij Rohloff :D :lol:
Het gerucht gaat dat de Amerikaanse importeur met een dikke order voor naven die in E-bikes moesten de aanstichter is :shock: :lol:
m-gineering schreef:
Haike schreef:Eindelijk!! Gerechtigheid... iemand heeft het licht gezien bij Rohloff :D :lol:
Het gerucht gaat dat de Amerikaanse importeur met een dikke order voor naven die in E-bikes moesten de aanstichter is :shock: :lol:
:P Goh... dat er nog Amerikanen bestaan die iets goeds kunnen doen voor de wereld... Wie had dat nou gedacht... Als ze bij Rohloff nou maar niet gaan verzinnen dat 36 gaats niet beschikbaar is voor de Europese markt....
Haike schreef:
m-gineering schreef:
Haike schreef:Eindelijk!! Gerechtigheid... iemand heeft het licht gezien bij Rohloff :D :lol:
Het gerucht gaat dat de Amerikaanse importeur met een dikke order voor naven die in E-bikes moesten de aanstichter is :shock: :lol:
:P Goh... dat er nog Amerikanen bestaan die iets goeds kunnen doen voor de wereld... Wie had dat nou gedacht... Als ze bij Rohloff nou maar niet gaan verzinnen dat 36 gaats niet beschikbaar is voor de Europese markt....
Dan zijn ze daar te laat mee, ze komen hier al regelmatig langs ;)
Rose versand levert naven met 36 gaten.

Als je een nieuwe koga signatuur fiets laat bouwen met R-naaf krijg je er een met 36 gaten.

http://www.rose.nl/artikel/rohloff-naaf ... /aid:45427

Mario
Haike schreef:
:P Goh... dat er nog Amerikanen bestaan die iets goeds kunnen doen voor de wereld... Wie had dat nou gedacht... Als ze bij Rohloff nou maar niet gaan verzinnen dat 36 gaats niet beschikbaar is voor de Europese markt....
m-gineering schreef:Dan zijn ze daar te laat mee, ze komen hier al regelmatig langs ;)
Houden zo... :!:
Haike schreef:
Haike schreef:
:P Goh... dat er nog Amerikanen bestaan die iets goeds kunnen doen voor de wereld... Wie had dat nou gedacht... Als ze bij Rohloff nou maar niet gaan verzinnen dat 36 gaats niet beschikbaar is voor de Europese markt....
m-gineering schreef:Dan zijn ze daar te laat mee, ze komen hier al regelmatig langs ;)
Houden zo... :!:
de amerikanen of de naven? :D
Het gerucht gaat dat de Amerikaanse importeur met een dikke order voor naven die in E-bikes moesten de aanstichter is
Een E-bike met een Rohloff naaf? Is daar een markt voor in EU?
USA kan ik me voorstellen.
Matthie9000 schreef:
Haike schreef:
Haike schreef:
:P Goh... dat er nog Amerikanen bestaan die iets goeds kunnen doen voor de wereld... Wie had dat nou gedacht... Als ze bij Rohloff nou maar niet gaan verzinnen dat 36 gaats niet beschikbaar is voor de Europese markt....
m-gineering schreef:Dan zijn ze daar te laat mee, ze komen hier al regelmatig langs ;)
Houden zo... :!:
de amerikanen of de naven? :D
Ik bedoelde de naven, maar inderdaad, als je in de fietsbranche zit zijn "Amerikanen die iets goeds doen voor de wereld" ook niet ongewoon :wink:
iRoel schreef:
Het gerucht gaat dat de Amerikaanse importeur met een dikke order voor naven die in E-bikes moesten de aanstichter is
Een E-bike met een Rohloff naaf? Is daar een markt voor in EU?
USA kan ik me voorstellen.
Als je in (zuid) Duitsland E-bikes met compleet XTR kunt schuiven.....