Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Op Pad test Koga WordTraveller 29 - Forum Wereldfietser

Op Pad test Koga WordTraveller 29

Test Koga WorldTraveller29, 2011
Bron
rbregt schreef:Test Koga WorldTraveller29, 2011
Bron

Hoor ik hem nou het volgende zeggen op 2:06:

“Waarom nou 29”?
29” heeft een aantal voordelen die eigenlijk bij een trekkingfiets veel beter tot zijn recht komen dan in een mountainbike. Je rolt gewoon makkelijker over keien heen. Het nadeel van 29” is doordat ze groter zijnde banden heb je meer gyroscopisch effect op het moment dat je de bocht in wilt rijden. Nou daar heb je met een mountainbike - die een stukje kleiner is over het algemeen - wat meer last van. Die zijn wat minder wendbaar op hele korte bochtige trajecten, maar op zandpaden onverharde wegen gravel dat soort dingen heeft een 29 echt heel veel voordelen”


Lees ik het nou goed of bedoelde OpPad het net andersom? 26" is (in theorie) juist wendbaarder dan een 29'e op bochtige trajecten.... en gezien het smalle bandje van een koga heeft een 26" met dikke banden veeeeeeeel meer voordeel op zandpaden, onverharde wegen, etc. Op hoge snelheid is een 29'er in zijn voordeel..... op lage snelheid maakt het echt geen worst uit. Juist dan zijn brede sloffen een pre.

Korreltje zout review?
Totaal, maar dan ook totaal kritiekloos.
Er springt me alleen iets met de term bedrijfpoedel te binnen....

Er grappig vond ik dat de man het verschil liet zien tussen een 28, eh sorry, 29" wiel met 47mm-band en 26" met een dikkere band en dat het mij vooral opviel dat de diameters zo precies gelijk waren. :lol:

Leon
Leon schreef:Totaal, maar dan ook totaal kritiekloos.
Inderdaad, totaal kritiekloos.
En de manier waarop hij de tassen demonteert en de voorstandaard uitklapt. Wat een kluns!
Wat bezielt mensen om aan dit soort waardeloze recensies mee te werken?
Hebben ze niet een klein beetje eigenwaarde?
Wat een ontzettend lelijke fiets is dit toch ik krijg er spontaan zin van om mijn eigen koga in de vérkoop te zetten.
De recenties over deze fiets waren destijds bij Bike Motion vol lof. Deze fiets als 29" zou het helemaal gaan maken.
Ik heb een dergelijke euforie nooit zo begrepen.
Door de aflopende bovenbuis (geometrie o.b.v. Koga MTB 29") komt de fiets op mij wat gedrongen over.
Wat wel weer apart is de kleursamenstelling van de fiets met de werelddelen op het frame.
Frits
Kom op jongens, op de lak staan alle werelddelen afgebeeld!!! :wink:
een echte wereldfiets heeft dat niet nodig ;-)
Oooo het is dus eigenlijk een 28,5 inch...pff hoe krijg je het uit je bek. :?
Het lijkt wel een koga reclamefilmpje!
En dan dat commentaar over de voorstandaard.

"Het voordeel van de voorstandaard is dat je hem uit kunt klappen"!!!!!!!!!

Pff, is dat zo

Ronald
En merk ook op dat hij de voortassen moest weghalen om die voorstandaard uit te klappen, geweldig handig ;)
Lasse schreef:En merk ook op dat hij de voortassen moest weghalen om die voorstandaard uit te klappen, geweldig handig ;)
Te koop aangeboden: Koga Worldtraveller voorstandaard, ongebruikt, ligt al 5 jaar in de kast, t.e.a.b. 8)
Lasse schreef:En merk ook op dat hij de voortassen moest weghalen om die voorstandaard uit te klappen, geweldig handig ;)

Wellicht was het voor het filmpje handiger geweest de standaard te demonstreren mét tassen. Die daarna te verwijderen, zodat de standaard goed te zien is.

Ik heb het standaardje overigens altijd wel een handig item gevonden, toen ik nog een Koga reed..


Een echte test is het niet.... Meer een reclamefilmpje..
Inderdaad meer een promotiefilmpje dan journalistiek onafhankelijk. Ik lig werkelijk in een deuk van jullie reacties. Heerlijk! :lol:
rbregt schreef:Inderdaad meer een promotiefilmpje dan journalistiek onafhankelijk. Ik lig werkelijk in een deuk van jullie reacties. Heerlijk! :lol:
Keep on smiling. :D :D :D
Maar wat vind je nu zelf van de fiets?
Kan Op Pad het woord 'test' niet veranderen in "promotiefilmpje" of bij geprinte tekst "advertorial"?
Rutger
Te koop aangeboden: Koga Worldtraveller voorstandaard, ongebruikt, ligt al 5 jaar in de kast, t.e.a.b.
Als jij er zo graag vanaf wilt, dan ben ik wel bereid je meer ruimte in je kast te bezorgen!
Ik vind de voorstandaard namelijk een reuze handig ding.
Is € 1,00 aannemelijk als hij al 5 jaar in de kast ligt? :wink:
"Eigenlijk is het dus een '28,5-er"

-met een bandenmaat die al sinds de jaren '90 door Frank van Rijn c.s. gebruikt wordt.

Als Op Pad zijnde: 'would you bite the hand that feeds you?'
pedalman schreef:"Eigenlijk is het dus een '28,5-er"

-met een bandenmaat die al sinds de jaren '90 door Frank van Rijn c.s. gebruikt wordt.

Als Op Pad zijnde: 'would you bite the hand that feeds you?'
Waarom moet dat eigenlijk in inches en niet in centimeters?
47-622 klinkt zo prozaisch. :D Ik heb het al eens vaker gezegd, maar ik vind dit soort van namaakjournalistiek bedrog. Gelukkig is er tegenwoordig het web, met sites als van de Wereldfietser, al krijgen we hier ook nog wel eens van die verdwaalde consumenten die ondanks alle argumenten daartegen liever de gelikte praatjes willen geloven.
Maar als je wilt weten waarom een Koga duur is dan heb je hier een stukje van het antwoord.
Wim
Rutger schreef:Waarom moet dat eigenlijk in inches en niet in centimeters?
Dan zouden mensen er achter komen dat er iets niet klopt. :wink:
Leon

Mij lijkt die koga overigens best een prima fiets. Ik zou er natuurlijk wel direct een andere trapas in willen (met noodzakelijk bijbehorend cranckstel), de alu bidons eraf gooien, de voorstandaard aan de hoogste bieder verkopen of in de metaalbak gooien, me afvragen of die quick-releasehendel toch niet al te quick releaset, het pompje in de tas stoppen omdat het ontzetend goor wordt daaronder de onderbuis en er natuurlijk mijn eigen zadel op willen.
Behalve het cranckstel verwacht ik dus geen echte klachten.
Dat ik hem niet koop ondanks dat ik op zoek ben naar een nieuwe fiets heeft ongetwijfeld met de prijs te maken die ik niet wil weten.