Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Bike Buddy: ervaringen? - Forum Wereldfietser

Bike Buddy: ervaringen?

Om mijn 1L Trangia brandstoffles, een Thermos, een grote SIGG waterfles en occasioneel een fles wijn of frisdrank aan de fiets te hangen zal ik wellicht een Bike Buddy mk3 bestellen, ziet er praktisch en robuust uit.

Zij die al een Bike Buddy aan de fiets hangen hebben: wat zijn jullie ervaringen ermee?
Hangt de fles muurvast, zonder de minste trilling (geluid)? Hebben jullie nadelen ondervonden? Tot de conclusie gekomen dat je misschien beter een andere mk gekozen had? Komt de mk3 soms los? Is de mk2/mk1 vervelend als die onbeladen aan de fiets hangt? ...

Alvast bedankt!
Ik heb twee mk3's op mijn vakantiefiets. Eentje aan de zitbuis voor een thermosfles of een extra grote 1,5 liter Sigg fles, en eentje onder de onderbuis voor een 1 liter brandstoffles. De flessen zitten probleemloos vast, ook op ruwe off road tochten. Normaal kun je er flessen met maximaal twee liter in klemmen, maar onder de onderbuis zou ik het bij een liter laten omdat er hangend zwaardere krachten op komen.
Ik ben er erg tevreden over, maar je moet je wel realiseren dat je de fles niet onder het rijden kuntpakken. Daarom heb ik ook een traditionele bidonhouder met een gewone bidon, bovenop de onderbuis. Verder blijft er natuurlijk als je de fles eruit haalt wel die klem om de fles zitten. Die heeft wel wat scherpe kanten, dus je moet wat oppassen met heel fragiel tentdoek. Verder is het de moeite waard even na te denken over de vraag hoeveel op hoeveel fietsen je dit wilt, en met welke flessen. De bevestigingen voor op je fiets zijn ook los te krijgen.
De mk 1 en 2 lijken mij veel minder handig, omdat je elke keer de fles uit de klemmen moet halen. En als je niets bij je hebt ziet het er met de mk3 heel strak uit.
Wim
…jaren later.

Ik heb ook een bike buddy onder mijn fiets met een Trangia brandstoffles. Nou zou ik nog een bike buddy willen kopen maar ik kan hem online niet meer vinden.
Iemand wel een idee waar ze te koop zijn.

Ik gebruik nu een petfleshouder maar ik merk dat steeds meer petflessen niet passen. Daarom zou ik een Siggfles mee willen nemen. Andere suggesties voor bevestiging zijn ook welkom.
Dag Joost,

Ik heb m'n bike buddy 1 vakantie gebruikt. Je mag de mijne wel overnemen. De prijs komen we ongetwijfeld wel uit. En ik woon slechts 1 dorp bij je vandaan.

Groet,
Bart
Top! Ik stuur je een pb.
Volgens mij heb ik er ook nog een vanuit de tijd dat ik nog op benzine kookte. Ik doe er niets meer mee, en zou 'm dus beter kunnen verkopen.
Al gekeken of de Santos flessenhouder een optie is (niet alleen voor wijnflessen overigens)
Maar dan heb je de hele tijd zo'n gemodificeerde regenpijp onder je frame hangen ;)

Ik vind die BikeBuddy oplossing wel mooi, zeker wanneer je ook regelmatig rijdt zonder die fles onder je onderbuis.
Die is inderdaad geniaal in zijn eenvoud. De site is inderdaad offline zo te zien, jammer maar in deze tijden houdt een eenmansbedrijf het vaak niet vol, Corona kan zo maar de genadeklap zijn geweest.
Mogelijk dat het emailadres van de maker nog wel werkt (borneleng(apestaartje)hotmail.co.uk)
Ik ben goed geholpen door Bart. Top!
Mocht iemand er nog eentje over hebben of weten waar ze tegenwoordig te koop zijn. Ik zou er graag nog een aanschaffen. We hebben er altijd veel plezier van gehad en eentje zijn we helaas kwijt geraakt onderweg.