Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Ergon grips, kurk ('BioKork') - Forum Wereldfietser

Ergon grips, kurk ('BioKork')

Dag allemaal,

Een korte vraag: wie heeft er ervaring met Ergon BioKork-grips? Ik overweeg ze op mijn fiets (beetje retro '70-er jaren stalen toer-RIH, riser-stuur) te zetten. Wat zijn de verschillen voor de gebruiker vergeleken met de 'gewone' kunstoffen/rubberen GP-1's?
Uiteraard op internet goede recensies gelezen, maar heeft iemand ervaring met evt. beide?

Hartelijk dank!
Ik heb de kurken versie. De rubber versie heb ik niet gebruikt.

Ik vind zelf de kurken versie wel prettig aan de handen. Ook als je zweet.
Maar ook het ecologische aspect sprak me aan. Vandaar dat ik ze aangeschaft heb. Ik heb er geen spijt van.
Ik heb van Ergon gehoord dat de olie in de kurkhandvatten wat minder reageert op de zuurgraad van handen. Anders gezegd; soms wilde het wel eens bij Ergon handvatten gebeuren dat het rubber ging plakken. Dat had enerzijds te maken met de zuurgraad van de handen en anderzijds met zonnemelk die aan de handen was blijven kleven.

Verder heb ik steeds vaker het idee dat 'Bio' en 'groen' voor marketing doeleinden wordt gebruikt :oops:
Wat zijn nu eigenlijk de voordelen van die ergon handvatten mbt foam? Is het met name de vorm die beter aansluit of voelt het materiaal ook beter aan (dat rubber-achtige spul lijkt me helemaal niet fijn namelijk; zweterig); zijn ze eigenlijk nodig als je met fietshandschoentjes fietst aangezien daar ook padding in zit? Ik ben zelf wat aan het kijken naar mogelijke oplossingen maar vind die ergo handvatten wat duur om zo maar even aan te schaffen.
Matthie9000 schreef:Wat zijn nu eigenlijk de voordelen van die ergon handvatten mbt foam? Is het met name de vorm die beter aansluit
Inderdaad. De "vleugel" geeft ook een goede ondersteuning van de muis.

Het is na montage een gedoe om ze in de goede hoek te krijgen (fietsen, verstellen, fietsen, verstellen, enz., enz.), maar dan heb je ook wat. Zelfs met fietshandschoenen aan, gaan die dingen plakken aan je blote handen. Maar aangezien ik toch altijd met fiets, heb ik daar geen last van.
Je moet er inderdaad wel op letten dat de padding van de handschoen niet te dik is.

Peter