Additionally, paste this code immediately after the opening tag: repareren fietspomp topeak road morph met manometer - Forum Wereldfietser

repareren fietspomp topeak road morph met manometer

Mijn fietspompje lijkt ten einde raad. Mijn vraag is: "schijnt" of "is" ? Gaat zwaar en / of / soms gaat de lucht er uit en komt de pompstaaf weer terug. Piept en kraakt in niet aanwezige voegen. Kan dit gerepareerd worden? Vier jaar gebruikt voor twee fietsen, ongveer 30.000 km bij elkaar.
Rob
drupje olie op het rubbertje dat aan de zuiger zit?
marsupilami schreef:drupje olie op het rubbertje dat aan de zuiger zit?
Heb ik gedaan, hielp niets.
Rob
alime schreef:
marsupilami schreef:drupje olie op het rubbertje dat aan de zuiger zit?
Heb ik gedaan, hielp niets.
Rob
Uit elkaar schroeven, al het hard geworden vet eruit poetsen en dan opnieuw in elkaar zetten wil nog wel eens helpen
m-gineering schreef:
alime schreef:
marsupilami schreef:drupje olie op het rubbertje dat aan de zuiger zit?

Heb ik gedaan, hielp niets.
Rob
Uit elkaar schroeven, al het hard geworden vet eruit poetsen en dan opnieuw in elkaar zetten wil nog wel eens helpen
Hoi Marten,

Ik zou wel willen schroeven maar kan alleen aan de bovenzijde de afsluiter er af schroeven en de pompstaaf met afsluitrubbertje er uit halen wat er allemaal goed uitziet, geen kleine droogscheurtjes in rubber ringeltke. Verder is er, althans ik zie niets, niets wat ik verder intern uit elklaar kan schroeven. Zit er ook niet onder in nog een klepje dat lucht inlaat en bij pompen er weer uit gaat? Indien ja, is dat klepje dan versleten en kan ik beter een nieuwe pomp kopen? Dat zou toch weer zonde zijn van het weggooien en zo. Maar ik denk dat er geen klepje inzit.
Rob
Mijn road morph pomp gerepareerd met de hulp van de antwoorden op deze site: http://www.bikeforums.net/touring/32185 ... nance.html
Het openschroeven gaat makkelijk door de uiteinden van een tangetje in de twee gaatjes onder het handvatje te steken, en dat stukje eruit te draaien. Zo kan je de pompstang uit het pomphuis halen. Bij mij zat er verduurde rubber afdichting in. Dat heb ik verwijderd en vervolgens war brunox op de afdichtingsring gespoten. Er is ook een reparatiesetje te koop, oa bij bike-components.de
goed advies. Had ik eerder moeten weten. Maar wie weet komt dit advies bij mijn nu tweede topeak road morph pomp later te pas.
Pompt overigens prima zonder probleem snel tot 5 atm.
Robw
Dank! Mijn Road Morph heeft het ook begeven, eens kijken of genoemde tips werken!