Additionally, paste this code immediately after the opening tag: tacx trainer en trekkingfietsen - Forum Wereldfietser

tacx trainer en trekkingfietsen

dag mensen

ik was van plan mijn snel safari op een tacx flow te zetten van een vriend, maar die past er niet op omdat de band (een continental) te groot is, ik zou dus een band moeten vinden met heel weinig hoogte (dus waarschijnlijk vrij smal). bestaat er een band die niet veel hoger is dan een raceband, maar die wel op een 19mm brede velg kan ?

dankjewel
Past het ook niet als je de band heel zacht zet?
neen niet echt,

heb even gekeken tis een 700*42, dat verklaart veel.
ik er een 700*23 of 28 op zetten. het is wat smal maar op de rollen maakt dat niet veel uit volgens mij.

doordat de 42mm band ook heel hoog is komt die gewoon tegen het plastic ding , (dus niet de rol). te plat zetten lijkt me geen oplossing met 42mm, dan is die band zo stuk en ik denk dat die niet op de rol zou passen.

wat denken jullie
Heel toevallig heb ik en een Snel en een Tacx flow. Met de Continental band lukt het wel, maar voor de Tacx gebruik ik een Schwalbe Blizzard 25-622
( 700 x 25C ) HS363. Het is een smalle band en past prima. Met de Continental zal de band harder slijten en bovendien geeft de profiel toch meer ruis.

Bovendien waarom zou je nog binnen trainen. het voorjaar nadert :D

Wim
fillemon schreef:neen niet echt,

heb even gekeken tis een 700*42, dat verklaart veel.
ik er een 700*23 of 28 op zetten. het is wat smal maar op de rollen maakt dat niet veel uit volgens mij.

doordat de 42mm band ook heel hoog is komt die gewoon tegen het plastic ding , (dus niet de rol). te plat zetten lijkt me geen oplossing met 42mm, dan is die band zo stuk en ik denk dat die niet op de rol zou passen.

wat denken jullie
Band gaat toch stuk op de rollers. Zet er een weggevertje van een racefiets op, die houdt het vast al langer vol dan jij ;)
merci mensen,

ik dacht dat hier niemand op de rollen zou rijden, allemaal echte fietsers, door weer en wind.

Wel die tacx is niet van mij, en ik woon in centrum brussel, dat is enorm lastig om te fietsen, zelfs al wil je ergens anders gaan fietsen, dan ben je heel lang onderweg om daar te geraken en ook de uitlaatgassen zijn niet van de poes. ik ga mijn snel even op de rollen opzetten; heb ook een spinningbike, maar dat stuur kan niet dichterbij : dus ik zit alsof ik op een 23" frame zit. (heb een 17.5)

een bandje halen en fietsen maar.
merci mensen.
fillemon schreef:merci mensen,

ik dacht dat hier niemand op de rollen zou rijden, allemaal echte fietsers, door weer en wind.

Wel die tacx is niet van mij, en ik woon in centrum brussel, dat is enorm lastig om te fietsen, zelfs al wil je ergens anders gaan fietsen, dan ben je heel lang onderweg om daar te geraken en ook de uitlaatgassen zijn niet van de poes. ik ga mijn snel even op de rollen opzetten; heb ook een spinningbike, maar dat stuur kan niet dichterbij : dus ik zit alsof ik op een 23" frame zit. (heb een 17.5)

een bandje halen en fietsen maar.
merci mensen.
TV er bij met een cd-tje van een leuke koers helpt, of - nog beter- doe het samen met iemand anders, dan kun je elkaar opjutten.
samen doen,

ik heb er al aan gedacht, mijn roommate is aan het trainen voor de marmot.
ik heb gezegd dat ik tijdens de training in zijn wiel ga zitten :D

de man denkt erover na om up te graden naar een virtual trainer gewoon om de saaiheid te breken, iemand daar vertrouwen mee ?


ps: zo'n blizard heb ik gevonden aan 35 euro en de laagste prijs was 8.95. Blijkbaar grote verschillen. voor 9 euro ga ik voor de blizard
hallo nog een vraagje, ik zou er een tacx snelspanner insteken.

bestaat er maar 1 maat tacx snelspanners ?
is dat een standaard 160mm ?

dankjewel
fillemon schreef:hallo nog een vraagje, ik zou er een tacx snelspanner insteken.

bestaat er maar 1 maat tacx snelspanners ?
is dat een standaard 160mm ?

dankjewel

Je hebt een snelspanner nodig met een intern mechanisme en dus een duidelijke dopgeometrie aan de hendelkant. Dus een standaard Shimano of oude campagnolospanner is prima. De spanner moet je alleen vervangen als je een design geval hebt, bv met een externe cam
merci maarten,

geen van mijn snelspanners heeft een gelijke dopgeometrie, en eentje ervan heeft de spanner aan het uiteinde; dus dat zuller er twee nieuwe moeten worden voor beide fietsen.

merci
Als je de saaiheid op de Tacx wilt doorbreken, kun je beter gewoon een trainingsprogramma afwerken met wat oefeningetjes waarbij je elke paar minuten of halve minuut wat anders moet doen. Zijn van de Tacx-site te downloaden. Er zijn verschillende smaken: klim-, kracht-, sprint-, etc-training. Met een uur ben je dan klaar en heb je ook een nuttige training gedaan. Want 'gewoon' maar wat rondfietsen op zo'n Tacx is waardeloos. Voor de kwantiteit moet je er niet op gaan zitten, wel voor de kwaliteit.