Additionally, paste this code immediately after the opening tag: levensduur opvouwbaar band - Forum Wereldfietser

levensduur opvouwbaar band

Beste raadgevers, :lol:

In 2005 heb ik een opvouwbaar buitenband aangeschaft die ik als reserveband meeneem. Nu heb ik twee vragen:
1. Hoe lang kun je nog zo'n band bewaren of beter gezegd ongebruikt laten?
2. Wat zijn de ervaringen van de medefietsers m.b.t. het wel of niet meenemen van zo'n reserveband? Hoe groot is het risico dat je een klapband krijgt?
Het is een 28" bandenmaat, dus in Azie moeilijk te verkrijgen.

Wim
Wim Tjan schreef:Beste raadgevers, :lol:

In 2005 heb ik een opvouwbaar buitenband aangeschaft die ik als reserveband meeneem. Nu heb ik twee vragen:
1. Hoe lang kun je nog zo'n band bewaren of beter gezegd ongebruikt laten?
ligt aan de band en de bewaarcondities. Op de fiets kunnen de meeste banden*) makkelijk nog veel ouder worden, dus nieuw in doos mag geen probleem zijn

2. Wat zijn de ervaringen van de medefietsers m.b.t. het wel of niet meenemen van zo'n reserveband? Hoe groot is het risico dat je een klapband krijgt?
Het is een 28" bandenmaat, dus in Azie moeilijk te verkrijgen.
{ervaring] als je je reserveband thuis laat is de kans 100% [/ervaring] De zijkant uit de band rijden op een scherpe steen is niet zo moeilijk, of met een slecht afgesteld remblokje fietsen zal ook niet de laatste keer zijn. Ik zou er wel ruimte voor vinden

*) ik maak een uitzondering voor C****
m-gineering schreef:ligt aan de band en de bewaarcondities. Op de fiets kunnen de meeste banden*) makkelijk nog veel ouder worden, dus nieuw in doos mag geen probleem zijn.
*) ik maak een uitzondering voor C****
Ik heb wel eens een groepgenoot gezien die nuttig gebruik maakte van haar ca. 15 jaar oude vouwband. We waren blij dat we 50 km verder thuis waren, want het ding was nogal verpoeierd. Kennelijk was het karkas nog wel goed.
Ergo: vouwband om de zoveel jaar vernieuwen en oprijden op de stadsfiets.
Leon
Leon schreef:
m-gineering schreef:ligt aan de band en de bewaarcondities. Op de fiets kunnen de meeste banden*) makkelijk nog veel ouder worden, dus nieuw in doos mag geen probleem zijn.
*) ik maak een uitzondering voor C****
Ik heb wel eens een groepgenoot gezien die nuttig gebruik maakte van haar ca. 15 jaar oude vouwband. We waren blij dat we 50 km verder thuis waren, want het ding was nogal verpoeierd. Kennelijk was het karkas nog wel goed.
Ergo: vouwband om de zoveel jaar vernieuwen en oprijden op de stadsfiets.
Leon
Of koel, donker en droog bewaren?
m-gineering schreef:
Leon schreef:
m-gineering schreef:ligt aan de band en de bewaarcondities. Op de fiets kunnen de meeste banden*) makkelijk nog veel ouder worden, dus nieuw in doos mag geen probleem zijn.
*) ik maak een uitzondering voor C****
Ik heb wel eens een groepgenoot gezien die nuttig gebruik maakte van haar ca. 15 jaar oude vouwband. We waren blij dat we 50 km verder thuis waren, want het ding was nogal verpoeierd. Kennelijk was het karkas nog wel goed.
Ergo: vouwband om de zoveel jaar vernieuwen en oprijden op de stadsfiets.
Leon
Of koel, donker en droog bewaren?
Bij de minder geslaagde rubbermengsels tevens zuurstofvrij.
Leon
Tot zover bedankt. Ik zal het in gedachten houden.

Wim