Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Welk zadel? - Forum Wereldfietser

Welk zadel?

Mijn huidige zadel is aan vervanging toe. Ik heb nu een Terry zadel (type weet ik niet maar zo van het plaatje lijkt het op de Gran tourismo). Het is een zadel met van dat stevige ademende kunststof gaas. Nadeel van dit spul is dat mijn spijkerbroeken er nogal van slijten. Maar verder is het een heerlijk zadel.

Ik weet dat veel wereldfietsers zweren bij een lederen Brooks zadel, maar ik ben daar geen fan van.

Wat ik zoek is een smal en stevig zadel, gelijkend op mijn huidige Terry. Bij voorkeur met een uitsparing over de gehele lengte.

Wie heeft tips?
lepper moet ook goed zijn

mario
OK, maar Lepper lijkt wel erg op Brooks. Is ook van leer en daar gaat mijn voorkeur niet naar uit.

Overigens denk ik dat mijn huidige zadel niet een Terry Gran Tourismo maar een Terry Riviera Climavent is. Vrij kort (250 mm) en 175 mm breed. Zoiets zoek ik dus, maar dan zonder die vervelende gaasbedekking.
Hoi!

Misschien is dit iets? http://www.sheldonbrown.com/real-man.html

Ideale pasvorm en ze gaan jaren mee en je hoeft ze niet na te spannen, in te vetten of tegen de regen te beschermen. En erg fijn als je van een stevige zit houdt.

Fiets de Wereld,
Whisky
Hallo,

Ik ben in het bezit van een Terry zadel type Viaggio met zo'n gleuf in het midden. 't is heel weinig gebruikt +/- 500KM. Aan mijn gewicht kan het ook niet liggen, ik weeg slechts 57 kg. Kortom dat ding is zo goed als nieuw.
Je mag 'm voor €20,- hebben.

Wim
Ik had eerste een een ouder model (leren) Terry en fiets nu met een Selle Italia (lady) gel flow zadel. Vrees niet, de gel valt mee. Het is een stevig zadel met een flinke gleuf. Iets smaller dan de Terry, maar het bevalt me prima. Er is een nog smallere heren variant. Als je liever een iets bredere hebt, kun je de damesversie kiezen.
whisky schreef:Één van Sheldon Brown's geintjes
:lol: