Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Hulp bij aanschaf - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Hulp bij aanschaf

152 berichten
Jojosje schreef:
di 21 sep, 2021 16:09
in welke richting moet ik dan kijken voor nieuw? merk?
Moet niet hè, maar vergelijk VSF t-50S: altus/alivio 3x8, hydraulische schijfremmen, naafdynamo:

€839,90.

https://www.fahrradmanufaktur.de/de/kat ... c-892-2021
Grandonneur schreef:
di 21 sep, 2021 20:57
Jojosje schreef:
di 21 sep, 2021 16:09
in welke richting moet ik dan kijken voor nieuw? merk?
Moet niet hè, maar vergelijk VSF t-50S: altus/alivio 3x8, hydraulische schijfremmen, naafdynamo:

€839,90.

https://www.fahrradmanufaktur.de/de/kat ... c-892-2021
Oh dit is ook wel een mooie...ik denk dat ik veel moet lezen en vergelijken deze week nog....ik kreeg deze ook nog doorgestuurd: https://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en ... ousPage=lr.....
d
de cube travel stond ook in de link die in het bericht hiervoor van de fietsengids was verstuurd.
Die Cube heeft een 11 speed Shimano naafversnelling. Het bereik daarvan is toch niet echt genoeg voor het meeste vakantiefietsenwerk.
Ja, bij Cube hebben ze nogal wat varianten. Met 8 en 11 speed Shimano naafversnellingen of derailleurs, met of zonder verende voorvork en met of zonder brede banden.

Voor op vakantie zou ik de brede banden versie met derailleurs en starre vork willen. Voor woon-werk is ook wel wat te zeggen voor de naafversnelling variant met riemaandrijving.
Ik heb er nog een paar gevonden....wat zou een mooi fietsje zijn?
https://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en ... fiets.html

https://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en ... MjY3NzEuMA..

https://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en ... ge=mympBuy

zit ook beetje met de maat, ik ben 175, binnenbeenlengte 80

Ik hoor het graag
groetjes
jose
De Koga lijkt me het meest geschikt hoewel ik me afvraag hoe ver de velgen versleten zijn.
Je wilt alleen de verende zadelpen weg, maar dat kost maar een paar tientjes.
Daarom moet je er minder voor bieden en wat lager uitkomen dan de vraagprijs, al vermoed ik dat de verkoper inmiddels aanbiedingen van handelaren heeft gehad die fiets volgende week voor 850 euro op mp willen zetten.
Leon schreef:
wo 20 okt, 2021 13:23
De Koga lijkt me het meest geschikt hoewel ik me afvraag hoe ver de velgen versleten zijn.
Je wilt alleen de verende zadelpen weg, maar dat kost maar een paar tientjes.
Daarom moet je er minder voor bieden en wat lager uitkomen dan de vraagprijs, al vermoed ik dat de verkoper inmiddels aanbiedingen van handelaren heeft gehad die fiets volgende week voor 850 euro op mp willen zetten.

bod zit nu op 310....ik ben echt a technisch..hoe kan ik zien dan of de velgen nog goed genoeg zijn?
Het bod wat je kan zien is 310.
De meeste mailen naar de verkoper en doen niet eens een bod via marktplaats.

Om de slijtage van de velg te testen
Pak een bankpas en leg deze over de rand.
Zie je dat de velg hol afgesleten is dan is hij versleten.

Afbeelding
Zie je dat de velg hol afgesleten is dan is hij versleten.
Zodra je een paar maal hebt geremd, is je velg hol. Of je dat kunt zien, is iets anders. Meestal zit er een groef in velg, als deze nog zichtbaar is, is de velg nog niet versleten. Voor wat betreft Marktplaats moet je vooral geen bod doen op Marktplaats, maar de koper direct mailen of (nog beter) bellen.
Ok ik heb contact over de koga. .
Is daarna de multicycle geschikt?
Ik twijfel nog beetje tussen derailleur en rohloff
Ik zou voor de Multicycle gaan. (ondanks dat ze de boel als een elektrische fiets opgebouwd hebben, geen kijk IMHO)
Reden is de Rohloff.
Leuke fiets om ervaring mee op te doen en als het niet bevalt raak je hem altijd weer goed kwijt juist wegens de Rohloff.
Bied 700, de verkoper vraagt immers te bieden vanaf 700.
Ik zou voor de Multicycle gaan. (ondanks dat ze de boel als een elektrische fiets opgebouwd hebben, geen kijk IMHO)
Reden is de Rohloff.
Leuke fiets om ervaring mee op te doen en als het niet bevalt raak je hem altijd weer goed kwijt juist wegens de Rohloff.
Nota bene, die Multicycle heeft bovendien ook nog Magura remmen waar de Koga zich moet behelpen met kabels.
Bied 700, de verkoper vraagt immers te bieden vanaf 700.

EDIT
Sorry, ging iets mis, dubbel.
Kan je bovendien mooi zien waarom ik - als ik de keuze moest maken - de Multicyle verre prefereer boven de Koga.

EDIT2
Andere, vooral veel kortere stuurpen erop en je hebt een kek fietsje, mooie standaard bovendien.
De Koga ziet er mooi uit. Als je ketting-onderhoud geen probleem vindt, is dat een mooie fiets.
Trouwens, ketting-onderhoud vergt heel weinig tijd als je het regelmatig doet. Stelt niets voor. De koga is ook lichter en trapt dus ook lichter. Stylie bike :-)
Als ik mocht kiezen tussen een fiets van bedenkelijke kwaliteit uitgerust met rohloffnaaf en magura remmen en een kwaliteitsfiets met degelijk frame uitgerust met derailleur en V-brakes zou ik zonder aarzelen voor deze laatste kiezen. Dan heb je een fiets waarmee je altijd en overal terecht kan en ook geholpen kan worden door lokale fietsenmakers onderweg.

Bij problemen met rohloff naaf of magura remmen heb ik onderweg op vakantie nog nooit een lokale fietsenmaker gevonden die me kon verder helpen.
nicolevelo schreef:
zo 24 okt, 2021 12:16
Als ik mocht kiezen tussen een fiets van bedenkelijke kwaliteit uitgerust met rohloffnaaf en magura remmen en een kwaliteitsfiets met degelijk frame uitgerust met derailleur en V-brakes zou ik zonder aarzelen voor deze laatste kiezen. Dan heb je een fiets waarmee je altijd en overal terecht kan en ook geholpen kan worden door lokale fietsenmakers onderweg.

Bij problemen met rohloff naaf of magura remmen heb ik onderweg op vakantie nog nooit een lokale fietsenmaker gevonden die me kon verder helpen.
Het is niet mijn gewoonte om uitspraken van anderen in twijfel te trekken, in dit geval maak ik een uitzondering.
- leg eens uit waarom multicycle van een bedenkelijke kwaliteit zou zijn.
- zijn er serieuze artikelen te vinden waar staat dat er problemen zouden zijn met Magura remmen of Rohloff naaf of heb je zelf ervaring met een defect aan een van beiden.

Ik zou me geen zorgen maken over pech onderweg. Als je je fiets een beetje onderhoudt komt dat eigenlijk niet voor.
Zowel met derailleur en V-remmen als met Rohloff en Magura heb ik nog nooit een probleem gehad, maar dat telt niet wegens n=1

EDIT
Welke keuze je zou kunnen maken is puur mijn persoonlijke mening en die heeft niet meer of minder waarde dan de mening van anderen.
Ik trek niet de keuze van Nico of Nicole in twijfel maar de onderbouwing die er bij geplaatst wordt, zoals ' bedenkelijke kwaliteit' en 'een kwaliteitsfiets met een degelijk frame'
Ik heb over geen enkel merk een uitspraak gedaan. Enkel over de combinatie van kwaliteit van fiets als geheel en onderdelen.

Wat betreft pech onderweg spreek ik uit ervaring met zowel rohloff als magura onderdelen. Wel in combinatie met een kwaliteitsframe overigens. Bij problemen onderweg vond ik geen fietsenmaker die hiermee kon helpen. Ik heb ook al meer dan eens gelezen dat er in zulke gevallen contact wordt genomen met de dealer in eigen land. Je moet het maar willen om zo te reizen, Dus mijn stelling is eigenlijk nog niet ruim genoeg.

Kortom: ook de service onderweg op vakantie kan een punt zijn in de overweging.
Ik vind voor allevier wel wat te zeggen.

Jammer dat de damesfiets met Rohloff een vaste vork heeft en de herenfiets een verende. In dit segment word je vaak niet zo blij van een gebruikte verende vork, door de vaak wat bedenkelijke kwaliteit. Of het damesframe stijf genoeg is voor het rijden met het voor jou geplande bagagegewicht kun je daarvoor je setje fietstassen met het geplande gewicht meenemen. De beste combinatie lijkt mij de herenfiets met vaste vork ;) Verder uiteraard op de maat en staat van de fiets letten.

De Koga lijkt me een prima fiets, als maat en staat goed zijn.

Ook die Steppenwolf vind ik wel een leuke optie, Tubus drager(-s?) op marktplaats scoren en indien gewenst een setje spatborden erop en dan kun je er ook mee weg. Lastig is dat je er niet met bagage mee kunt proefrijden door het nu ontbreken van een bagagedrager, ik ken de fiets verder niet dus geen idee hoe het met de stijfheid zit verder? Kan best een prima budget optie zijn, al zou ik dan eerder een onbekend merk kopen waarbij je met bagage kunt proefrijden. Als ik de verkoper daarvan zou zijn dan zou ik er toch minstens een goede achterdrager opzetten zodat dat ook mogelijk is. Maar waarschijnlijk zijn die mee verhuisd naar de nieuwe fiets ;)

En het ligt er verder natuurlijk ook nog aan wat je aan bagage mee wil nemen. Hoe minder bagage je meeneemt, des te meer fietsen zullen er geschikt zijn voor je.

Wat je ziet is dat je binnen jouw budget zowel hydraulisch als mechanisch kunt remmen, als je nog een beetje door zoekt zul je ook nog kunnen kiezen tussen schijf- en velgremmen. 26 inch 559 fietsen en 28 inch 622 fietsen. Smalle en brede banden. Derailleur en ook de goedkopere Rohloff fietsen kunnen.

Keuzes die allemaal niet per definitie goed of fout zijn. Ga ook vooral eens rijden met de verschillende opties om een eigen mening te kunnen vormen. En als je die mening dan hier weer deelt kunnen wij daar weer in meedenken ;)
als ik naar deze laatste drie links kijk, zou ik voor de Steppenwolf gaan.
geen verende voorvork dus daar ook geen speling of zo van (of hang dan je drager afgeveerd, dus niet aan de buitenpoten van de verende voorvork)
en heel belangrijk: meest basic (indruk makende) fiets!
(en mogelijk stijfste frame (maar da's niet van foto's vast te stellen))
en vooral gaan proberen!! de Engelsen zeggen" The proof of the pudding is in the eating " :D
(voordrager of achterdrager of spatborden voor zo'n fiets als de Steppenwolf: ik heb nog wel e.e.a. liggen)
Als je ook al naar die Steppenwolf kijkt als kale fiets zonder dragers en spatborden zou je ook nog naar zoiets kunnen kijken:

https://link.marktplaats.nl/m1755842362

https://link.marktplaats.nl/m1764020988

De eerste is lekker compleet met alles wat erbij kan komen, maar wat ouder dan de tweede en geen 3x9 maar nu 1x9 versnellingen. 'k Zie wat Deore en wat LX in de afmontage, lijkt me prima. Op vakantie met bagage zul je wel weer 2 of 3 voorbladen en een voorderaillieur willen, die dan weer terugplaatsen.

De tweede is wat recenter dan de eerste, te zien aan de bestickering. Nog wel 3x9, gripshift moet maar net je voorkeur hebben, verder keurig LX afgemonteerd en ook is'ie een maatje kleiner dan de eerste. Carbon voorvork zal niet ieders voorkeur zijn, maar wel lekker licht. Bagage op de voorvork monteren is wel wat lastiger.

Een willekeurige andere mountainbike ombouwen zou natuurlijk ook kunnen, van een SCC weet ik dat ze geen probleem hebben met bagage vervoeren. Bij een SCC02 is het frame geschikt voor velg- en schijfremmen en kun je met 26 inch 559 wielen prima tot 60mm brede banden met spatborden in kwijt. Met schijfremmen zou je er ook nog 28 inch 622 wielen in kunnen monteren, maar die kunnen dan binnen het frame met een stuk minder brede banden.