Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Forumslader....onze ervaringen... - Pagina 14 - Forum Wereldfietser

Forumslader....onze ervaringen...

399 berichten
Als het goed is zit aan de bedrading een stekkertje wat in de kap gaat. Dat kan je eruit trekken. Niet aan de draden trekken maar aan de stekker zelf. De draad moet lang genoeg zijn om er nog een spaces tussen te zetten.
Marco Meijerink schreef:
di 15 jun, 2021 22:58
Als het goed is zit aan de bedrading een stekkertje wat in de kap gaat. Dat kan je eruit trekken. Niet aan de draden trekken maar aan de stekker zelf. De draad moet lang genoeg zijn om er nog een spaces tussen te zetten.
OK, dan zal dat witte doosje de stekker zijn. Maar de draden zijn zo kort dat ik de ring haast niet kan kantelen om het stekkertje eruit te trekken. Ben bang dat ik hem er nadien moeilijk weer op krijg zo.
Klopt, Is inderdaad het witte doosje. Probeer eens heel voorzichtig aan het draadje te trekken wat in je balhoofd gaan. Er moet meer dan voldoende draad in je balhoofdbuis zitten.
Marco Meijerink schreef:
di 15 jun, 2021 23:07
Klopt, Is inderdaad het witte doosje. Probeer eens heel voorzichtig aan het draadje te trekken wat in je balhoofd gaan. Er moet meer dan voldoende draad in je balhoofdbuis zitten.
Ik probeer het morgen bij daglicht.
nicolevelo schreef:
di 15 jun, 2021 21:41
stekker die ik gewoon kan uittrekken? Of moet ik iets anders losmaken?
Denk wel dat je even goed moet kijken dat jouw FL niet al te oud is. Op die van mij (uit 2017) zit nog geen stekker.
Marco Meijerink schreef:
di 15 jun, 2021 23:07
Klopt, Is inderdaad het witte doosje. Probeer eens heel voorzichtig aan het draadje te trekken wat in je balhoofd gaan. Er moet meer dan voldoende draad in je balhoofdbuis zitten.
Het is gelukt om de bedrading enkele millimeters uit het balhoofd te trekken en dan de stekker los te maken.

Ik wil graag een handleiding/plan vinden voor montage van de forumslader in de balhoofdbuis om in detail te zien hoe de installatie gedaan wordt, maar kon dat niet vinden tot nu toe. Zou zo'n handleiding niet bestaan?
jasmon schreef:
do 17 jun, 2021 11:34
heb je hier wat aan?
Dank voor de tip: hier wordt duidelijk gemaakt hoe de forumslader zelf in elkaar wordt gezet.
Nu nog informatie vinden over montage in een balhoofdbuis.
Daar hebben we foto's van :D . 4 pagina van deze post.
Afbeelding

Montage is nog een groot woord. De forumslader wordt bij montage gewoon in de balhoofdbuis geschoven. Zit verder niet vast.
Gaat die stekker dan door de klemschroef (of hoe dat ook heet)?
En de bekabeling naar de dynamo?
Eventueel ook detail over de aansluiting op zo'n sensor op de vork?
De stekker aan de bovenkant gaat door de star nut heen (zie het derde plaatje)
Aan de onderkant heb je meestal een groot gat zitten en daar kan de kabel naar de dynamo doorheen.

Wat bedoel je precies met 'zo'n sensor op de vork' ?
Sensor was niet het juiste woord. Het is een contactplaatje dat ingebouwd is in de vork. Dynamo is dus niet ingeplugd maar maakt contact met de vork via deze plaatjes.

Gek wel dat die forumslader los in de balhoofdbuis zit.
Tja, dat dacht ik ook toen we ze kochten.
Maar ze zitten redelijk strak, en we hebben een paar zachte spacertjes gemaakt (van binnenband) meen in me te herinneren om aan de onderkant te zetten.
Maar echt nodig is dat niet.
En we hebben aardig wat slechte wegen (of erger/leuker) ermee gedaan.
We maken ons er ondertussen helemaal geen zorgen meer om.
Is er een reden waarom dat topkapje vastzit met een bout waarvoor een Torx 30 sleutel nodig is?
8780D566-B675-41C4-90DE-C86E8086BCF2.jpeg
Da's het boutje waar je je balhoofdlagers mee afsteld lijkt me?
Shadow schreef:
do 17 jun, 2021 22:06
Da's het boutje waar je je balhoofdlagers mee afsteld lijkt me?
Ik denk van wel. Maar waarom met een Torx30 sleutel? Ook weer mee te nemen op reis dan.
Die kun je vervangen door een normale imbusbout, probleem opgelost.
nicolevelo schreef:
do 17 jun, 2021 22:12
Shadow schreef:
do 17 jun, 2021 22:06
Da's het boutje waar je je balhoofdlagers mee afsteld lijkt me?
Ik denk van wel. Maar waarom met een Torx30 sleutel? Ook weer mee te nemen op reis dan.
In mijn Crankbrothers multitool zit ie, in mijn Lidl multitool idem.
nicolevelo schreef:
do 17 jun, 2021 22:12
Shadow schreef:
do 17 jun, 2021 22:06
Da's het boutje waar je je balhoofdlagers mee afsteld lijkt me?
Ik denk van wel. Maar waarom met een Torx30 sleutel? Ook weer mee te nemen op reis dan.
Los bitje meenemen?
Meestal zitten er in multitools TX 20 of 25 in, maar niet TX 30. Maar goed, we wijken af van het topic: de forumslader.