Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Gravel beste allrounder? - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Gravel beste allrounder?

170 berichten
https://www.klaassencycles.com/

kent iemand dit merk ?
klaassen.jpeg
Mooi maar prijzig...

Op één van de foto's zitten aansluitingen voor een ligstuur?

Afbeelding
prachtige fietsen! zo te lezen iemand die z'n passie 'leeft', petje af!!
een make-over van je huidige fiets of een nieuwe fiets (frame+vork) met je huidige parts, is ook mogelijk, fijn.
alstro schreef:
vr 30 okt, 2020 22:44
https://www.klaassencycles.com/
Zo'n website geeft me toch wel een verloren gevoel. Hebben jullie dat ook? Alsof ik er niet kan vinden wat ik zou zoeken want alle fietsen zijn even fantastisch en het aantal pagina's van de site is en blijft onbekend, maar héél hoog. Alsof ik geen idee heb over wat voor extreme technologieën er in zo'n fiets zouden kunnen zitten - en ze het me zeker niet gaan vertellen. Alsof zij alles weten van een fiets en ik niks; tuurlijk niet, wie ben ik. Alsof ik maar een stomme proviciaal ben die geen goed Engels spreekt en daarom niet begrijpt wat deze Hollandse fietsenmaker op een .nl-website in het Engels bekendmaakt. Alsof ik daarom maar op een van de honderd knopjes moet klikken om hun een mail te sturen.

Mooie fietsen, dat zeker.
Deze fietsen zien er mooi uit; de fotograaf heeft zijn werk goed gedaan. Relevant is echter vooral of een fiets lekker rijdt.
Leon schreef:
za 31 okt, 2020 10:10
alstro schreef:
vr 30 okt, 2020 22:44
https://www.klaassencycles.com/
Zo'n website geeft me toch wel een verloren gevoel. Hebben jullie dat ook?
Ja.

https://11antsbikes.com/ geeft mij dat ook. Vroeger hadden ze duidelijke modellen met daarbij de prijzen. Nu is (vrijwel) alles "open" gelaten. geen leidraad meer in welke richting ik het moet zoeken.

En ook alleen in het Engels trouwens.
Fedor schreef:
za 31 okt, 2020 11:06

https://11antsbikes.com/ geeft mij dat ook. Vroeger hadden ze duidelijke modellen met daarbij de prijzen. Nu is (vrijwel) alles "open" gelaten. geen leidraad meer in welke richting ik het moet zoeken.

En ook alleen in het Engels trouwens.
Maar die hebben laatst de productie naar Nederland gehaald en hebben daarmee wel wat dingen gewijzigd. Zal vast wel binnenkort wat meer op komen. Al zie ik bij de huidige wel een prijs voor de complete fiets en wat fraaie plaatjes op Instagram.

Doe mij deze maar:

https://www.instagram.com/p/CDZQaUtBzKs/

Ben benieuwd of ze weer met een Rohloff variant komen. (-:
Leon schreef:
za 31 okt, 2020 10:10
Alsof ik maar een stomme proviciaal ben die geen goed Engels spreekt
Gelukkig zie je al snel dat het niet écht Engelsen zijn ('see it in real live') en dat het dus loont om de taal even te veranderen naar Nederlands. Dan vind je onder Aanbod > Modellen de fietsen. Op de eigen pagina van elk model vind je helemaal onderaan specificaties, waar je denk ik naar op zoek was.

Groetjes,

Carl
Carl schreef:
za 31 okt, 2020 11:52
Leon schreef:
za 31 okt, 2020 10:10
Alsof ik maar een stomme proviciaal ben die geen goed Engels spreekt
Gelukkig zie je al snel dat het niet écht Engelsen zijn ('see it in real live') en dat het dus loont om de taal even te veranderen naar Nederlands. Dan vind je onder Aanbod > Modellen de fietsen. Op de eigen pagina van elk model vind je helemaal onderaan specificaties, waar je denk ik naar op zoek was.

Groetjes,

Carl
Dank je. Het is wel bjizonder dat er in een Engelstalige Razor Rimbrake 50 mm-banden kunnen en in een Nederlandstalige maar 30mm. Maar dat kost wel wat want de Engelstalige is onderaan de pagina 300 euro duurder dan bovenaan.
Jurr schreef:
za 31 okt, 2020 11:14
https://www.instagram.com/p/CDZQaUtBzKs/
Mjam mjam.

Eén van die 11ants-gasten was (is?) ook actief op het MTB-forum. Lekker veel foto's van bikepacking-tochten in Zweden. Die fietsen werden iig goed getest :)
Leon schreef:
za 31 okt, 2020 10:10
alstro schreef:
vr 30 okt, 2020 22:44
https://www.klaassencycles.com/
Zo'n website geeft me toch wel een verloren gevoel. Hebben jullie dat ook? Alsof ik er niet kan vinden wat ik zou zoeken want alle fietsen zijn even fantastisch en het aantal pagina's van de site is en blijft onbekend, maar héél hoog. Alsof ik geen idee heb over wat voor extreme technologieën er in zo'n fiets zouden kunnen zitten - en ze het me zeker niet gaan vertellen. Alsof zij alles weten van een fiets en ik niks; tuurlijk niet, wie ben ik. Alsof ik maar een stomme proviciaal ben die geen goed Engels spreekt en daarom niet begrijpt wat deze Hollandse fietsenmaker op een .nl-website in het Engels bekendmaakt. Alsof ik daarom maar op een van de honderd knopjes moet klikken om hun een mail te sturen.

Mooie fietsen, dat zeker.
je kan ook gewoon het NL vlaggetje aanzetten ;-)
Maar ik had zelfde gevoel, nu ben ik webbouwer van beroep dus sowieso kijk ik anders naar websites. Fietsen vind ik echt heel mooi, overpriced, Maar dat zijn bijna alle fietsen van dit soort bouwers. Of zijn de grote spelers goedkoop ?
willem.m schreef:
za 31 okt, 2020 10:28
Deze fietsen zien er mooi uit; de fotograaf heeft zijn werk goed gedaan.
Maar niet alleen de fotograaf, ook de vormgever en kwaliteitsbewakert van Klaassen. Voor dit merk is de stijl het unieke selling punt. Afwerking frame/beste groepen/lichtste wielen/exclusiefste stuurlinten, het kan niet voldoende benadrukt worden.

Ik vind dat mooi: supercleane fietsjes, verregaand uniek voor de klant, en dat mag wat kosten. Zo er zomaar één willen hebben ooit.

willem.m schreef:
za 31 okt, 2020 10:28
Relevant is echter vooral of een fiets lekker rijdt.
Juist. Daar ben ik ook erg benieuwd naar. En wel hierom: hij vindt het heel bijzonder dat een Razor 2.0MP zowel met racewielen als met 29er banden kan. Tja, in elke fiets met 57-622 banden kun je ook 28-622 hangen.

Ik rij in de hemelblauwe racert met 30-622 en 40-622. Er is een merkbaar verschil tussen dat in rijgedrag. Ik vraag mij af of het technisch mogelijk is om een fiets te maken die niet beter of slechter gaat rijden met 28mm of 57mm hoge banden. Als je als bouwer van mening bent dat dat kan ben je ofwel erg goed, ofwel mis je de clou.
Kan je dat stuurlint ook zelf vervangen?
alstro schreef:
za 31 okt, 2020 21:17
Kan je dat stuurlint ook zelf vervangen?
Vast wel, maar elke maand verversen staat gelijk aan elk jaar een nieuwe fiets. Kies ik voor optie 2.
Ik overweeg zelf de Niner RLT 9. Omdat deze zo breed inzet baar is. Er kan ook een rekje op gemonteerd worden, er is een stalen, een carbon en een aluminium editie van de fiets, er kunnen voor dragers op.

Ik zou wel voor de afmontage met een dubbel voor gaan, met compact bladen. Een 50 is lekker voor over asfalt en gunstige wind.
Grandonneur schreef:
willem.m schreef:Deze fietsen zien er mooi uit; de fotograaf heeft zijn werk goed gedaan.
Maar niet alleen de fotograaf, ook de vormgever en kwaliteitsbewakert van Klaassen.
Dat van de kwaliteit weet je niet aan de hand van de website hé? Of een ding dat er mooi uitziet ook in andere opzichten goed is, moet altijd maar blijken. The proof of the pudding is in the eating.
maxwell schreef:
zo 01 nov, 2020 09:01
Ik overweeg zelf de Niner RLT 9. Omdat deze zo breed inzet baar is. Er kan ook een rekje op gemonteerd worden, er is een stalen, een carbon en een aluminium editie van de fiets, er kunnen voor dragers op.

Ik zou wel voor de afmontage met een dubbel voor gaan, met compact bladen. Een 50 is lekker voor over asfalt en gunstige wind.
Ook mooi, heb je die full suspension ook gezien 😂😂

Op you tube heb Global Cycling Network. Erg leuk om te kijken - bv in de winter tijdens het tacxen . Daar besteden ze veel aandacht aan gravel op moment.
Leon schreef:
zo 01 nov, 2020 09:45
Dat van de kwaliteit weet je niet aan de hand van de website hé? Of een ding dat er mooi uitziet ook in andere opzichten goed is, moet altijd maar blijken. The proof of the pudding is in the eating.
Joh. weer wat geleerd. Bedankt voor het inzicht.

Maar de kwaliteit waarvan bedoel ik? de stijl, de presentatie, de frames, de onderdelen, de geometrie, het rijdend geheel in praktijk, de duurzaamheid?

Ik ben wel de doelgroep voor zo'n fiets ooit. Ben dus wel benieuwd hoe zoiets rijdt (reden staat hierboven al ergens keurig netjes).

De kwaliteitsmanagert (laten we hem Freek noemen) kiest bijvoorbeeld voor DT350, controltech, force, ultegra, vittoria, TRP, etc. Daar is op zich best informatie over te vinden. Mocht je dat interesseren.
Grandonneur schreef:
zo 01 nov, 2020 11:49
De kwaliteitsmanagert (laten we hem Freek noemen) kiest bijvoorbeeld voor DT350, controltech, force, ultegra, vittoria, TRP, etc. Daar is op zich best informatie over te vinden. Mocht je dat interesseren.
Het is dan wel een tijd geleden dat ik kwaliteitsmanager was, maar het zou me verbazen als de kwaliteitsmanagers tegenwoordig ook de taken van ontwerp/engineering/design op hun bord hebben gekregen..
Als ik dan de collectie van Sonder Bikes bekijk....dat zijn allemaal prachtige fietsen met een geweldige prijs/kwaliteit verhouding. Waarom kan dat in Nederland niet? Maakt Klaassen zijn frames nog zelf soms?