Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietsreis met leerplichtig kind - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

fietsreis met leerplichtig kind

https://annelyse.be/tourdeurope/
Dit gezin maakte een reis van een jaar door Europe.
Fijn verslag om te lezen en misschien kunnen zij je helpen met verdere info?
Was er ook niet zo'n 'zeilmeisje' dat het een en ander gedaan heeft? Ik vond het niet een heel boeiend verhaal en denk bij mijzelf wat kan men soms moeilijk doen in Nederland, maar zij heeft natuurlijk ook het één en ander wel of niet geregeld en daar zaten ook consequenties aan. Misschien dat ook eens teruglezen.
rockhopper schreef:
vr 06 sep, 2019 12:40
Was er ook niet zo'n 'zeilmeisje' dat het een en ander gedaan heeft? Ik vond het niet een heel boeiend verhaal en denk bij mijzelf wat kan men soms moeilijk doen in Nederland, maar zij heeft natuurlijk ook het één en ander wel of niet geregeld en daar zaten ook consequenties aan. Misschien dat ook eens teruglezen.
Jij bedoelt Laura Dekker. Hier aan het woord tijdens een TED-talk.

Het voorbeeld van Annelyse hierboven aangehaald gaat over een Belgisch gezin. Ik weet niet hoe het in Nederland is, maar in België is er geen 'schoolplicht', wel een 'leerplicht'. Dat laat ruimte voor alternatieven. Al is het ook nog streng gereguleerd.