Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Koppeling Weehoo: hulp gevraagd met meten - Forum Wereldfietser

Koppeling Weehoo: hulp gevraagd met meten

Vandaag heb ik een weehoo op de kop getikt, de tijden van de fietskar zijn definitief voorbij.... De weehoo is er eentje van, denk ik, de eerste generatie. De klem om de zadelpen in zwart en bestaat uit twee aan elkaar geboute delen met daartussen de adapter van kunststof voor verschillende diameters zadelpen. De nieuwe koppelingen bestaan uit, zo te zien, een gegoten stuk aluminium waaraan de stang van de weehoo komt te zitten.

Ik ben op zoek naar de adapters voor 27.2 en 31.6 mm zadelpennen. En, idealiter, een extra koppeling. Maar omdat ik niet verwacht die te kunnen vinden, vraag ik me af of deze koppeling ook zou passen:

https://www.fietskarretje.nl/catalog/pr ... mage/7940/

En als iemand die heeft, zou diegene dan eens kunnen metenhoe breed het alu buisje is waar de quick release doorheen gaat? Als die net zo breed is als van de mijne, zie ik mogelijkheden.

En als iemand tips heeft voor de juiste kunststof adapters alléén, zijn die ook welkom!
is dit wat? lijkt me de koppeling zoals je beschrijft: (het oude type?)
https://www.easywebshop.com/weehooigoaa ... weehoo-igo

als je google-t op 'hitch weehoo', zit er dan iets tussen met de maataanduiding die je zoekt?

qua vulbussen is er in de zadelpen-passing-s-wereld van alles te koop, bijvoorbeeld:
[url][/https://www.internet-bikes.com/zadelpen ... bussen/url]
qua opvullen/opvangen van het verschil in diameters moet je de dikte van de vulbus keer twee doen, denk ik

succes! hoogframe
De plastic bus is op het stuk waar de aluminium koppeling overheen schuift 39 mm breed.
Hoogframe, je eerste link is ‘m, inderdaad! Thanks, het woord hitch is een goede... Grover, ik snap niet helemaal wat jij bedoeld, ik bedoel het alu deel van de zadelpenkoppeling, waar de stang van de weehoo aan vast wordt gemaakt...?
Bij de ‘laatste generatie’ koppeling:
breedte van het alu deel van het koppelstuk aan de zadelpen is 38,eenbeetje mm. Diameter van de cilinder is 36 mm. Het gat waar de borgpen doorheen gaat is 7,5 mm.

Kun je hiermee vooruit?
Zeker! Dan kan ik even meten hoe breed dat bij mij is, en even nagaan of het een optie is een nieuw koppelstuk te overwegen. Wordt vervolgd!
Travelmaster schreef:
zo 07 okt, 2018 15:18
Hoogframe, je eerste link is ‘m, inderdaad! Thanks, het woord hitch is een goede... Grover, ik snap niet helemaal wat jij bedoeld, ik bedoel het alu deel van de zadelpenkoppeling, waar de stang van de weehoo aan vast wordt gemaakt...?
Ik heb de buitenmaat van het plastic ding gemeten i.p.v. de binnenmaat van de nieuwe alu koppeling. Bij mij 39 en bij J---> is de binnenmaat van de aluminium koppeling blijkbaar 38 en een beetje.
Ik heb de gok genomen en net via die vage webshop een oud type koppeling besteld. Wel wat ouderwets: gewoon bestellen, geen betaling doen en wel een orderbevestiging krijgen. Ben benieuwd wat er nu gebeurt... betaling na levering? Een aparte mail met betaalinstructies? We zullen zien...
Nou, er gebeurde dus helemaal niets. Slapende webshop, waarschijnlijk al jaren. Via de fabrikant zelf ben ik uiteindelijk bij een duitse leverancier uitgekomen die misschien nog zo'n antieke koppeling had liggen. Nope. En het nieuwere model koppeling is de breed voor de stangaansluiting, dus dat werkt ook niet.

Maar: de stang van de nieuwere modellen past ook op de oudere Weehoo's, dus hij heeft een mooie deal gemaakt voor één stang en twee koppelingen met bijbehorende vulbussen. Supersnelle service per e-mail, en als het goed is gaat de boel vandaag op de post. €110,- inclusief verzenden. Dan hoor je mij niet klagen.

Hoewel: ik moet het nog wel eerst ontvangen en kijken of het past, maar ik ben hoopvol.

Dank voor jullie hulp!

Iemand een stang met eerse generatie koppeling kopen :P ?
Dat is idd een mooie deal, ik ben benieuwd. En daarna, karren met die ‘kar’! :)
Goedendag,
Ik heb lang gezocht naar een oplossing voor het probleem met een tweedehands weehoo Igo. Ik had niet de juiste bus erbij zitten voor mijn zadelpen.
Ik heb uiteindelijk voor een kleine 25€ twee bronzen zelfsmerende glijlagers gekocht via thn.nl
Ik ga binnenkort passen, maar denk dat dit moet werken. Alternatief was om een gehele nieuwe koppeling met alle busjes te kopen voor 52€... Scheelt toch weer de helft.
Voor wie hier dus nog eens naar opzoek is...
Vulbusje glijlager of weehoo koppeling passend maken... Even kijken of dit je verder kan helpen.
Groeten,
Arthur