Additionally, paste this code immediately after the opening tag: maasfietsroute Benjaminse met kinderkar? - Forum Wereldfietser

maasfietsroute Benjaminse met kinderkar?

Ik las net een draadje over ervaringen met de Maasfietsroute van Benjaminse. Ik wil dat draadje niet kapen maar ik vroeg me af of de route te doen is met een kinderkar (burley d'lite)? Dus geen hele smalle paadjes, steile klimmetjes of afdalingen. En hoe zit het met hekjes op de route?
De Internationale Maasroute kent wel wat klimmetjes, maar deze zijn meestal vrij kort.
Vanuit Maastricht hoef je niet de Sint-Pietersberg op, maar kun je kiezen voor de variant via Eijsden.
De steilste klim zit ten zuiden van Commercy maar Paul heeft een variant opgenomen waarbij je die klim ontwijkt.
Er zijn slechts een paar vervelende obstakels. Net voorbij de stad Luik liggen grote keien op de route om te voorkomen dat men met automobielen op de route gaat rijden. De kar kan hier niet tussen door. Even tillen, of door het gras.

Let wel bij je planning op de campings. Op de meeste delen kom je ze regelmatig tegen, maar tussen Eijsden en voorbij Hoei is er niets. In de stad Luik is wel een jeugdherberg.
Ook tussen St-Mihiel en Doremy is geen enkele camping.
Niet ver voor de bron is een leuke mini-camping van Nederlanders met zwembad. Je kunt daar ook eten en ontbijt bestellen. Er geen winkels in buurt. Ze stellen het wel op prijs als je vooraf even belt of mailt. Zie de gids.