Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Bestemming gezocht voor meivakantie - Forum Wereldfietser

Bestemming gezocht voor meivakantie

Wij willen graag in de meivakantie een week fietsen.
Onze gezinssamenstelling is: vader, moeder, zoon van 10 en zoon van 4. De laatste gaat voor het eest op de aanhangfiets. Ervaring met kinderen hebben we. Vennbahn, stuk LF1, zwitserland, zweden/finland, vechtdalroute, Frankrijk/kanaaleilanden,..

Uitgangspunt gemiddeld ca 30km/dag, om de dag. Zeker nu de jongste niet meer in de fietskar zit, maar op de aanhangfiets gaat.
In eerste instantie wilden we graag naar Bornholm (deens eilandje voor de kust van Zweden), maar het weer schijnt niet zo mooi te worden. Dus nu ben ik opzoek naar een andere bestemming. Bij voorkeur met lekker weer en niet te ver weg èn wat leuk/te doen is voor de kinderen.

Heeft iemand een suggestie? Noord Frankrijk wellicht? Ik las wat over de Maasroute, heeft iemand daar ervaring mee? Of een iets in Duitsland ? Autoluw/vrije route heeft zeer grote voorkeur!
Rhein radweg? Relatief makkelijk fietsen (als in vlak) en je kan ook stukjes varen evt. Qua weer is het niet veel beter dan in NL volgdende week, maar als je goed weer wil moet je denk ik een stuk verder weg.
Dag Rutger,

Ik heb net onder reisgenoten het volgende geplaatst... Misschien is dat wat.

Hallo allemaal,

Vorig jaar heb ik met mijn vrouw en 2 dochters in de mei vakantie eiland gehopt van den helder <=> texel <=> vlieland <=> terschelling <=> harlingen. Dit jaar zouden we graag verder gaan vanaf terschelling <=> ameland <=> schiermonnikoog. Probleem is alleen dat er in de mei vakantie geen overtocht diensten zijn tussen die eilanden. De enige optie die ik kan bedenken is de waddentaxi afhuren (max 12 personen) of een andere boot charteren.

Ik wil dit verder onderzoeken maar het zou zeer helpen als ik nog een man of 8 kan vinden die hetzelfde op hetzelfde moment willen. Ik zoek dus niet zozeer fietsers om samen een week mee te fietsen maar fietsers die samen de overtocht(en) met ons willen maken...

En laat ik eerlijk zijn, fietsen is een groot woord want op die eilanden is het met 20km we gouw gedaan. Het bleek echter een prima opstap voor mijn dochters voor een 'fiets' vakantie.

Kortom, zijn er mensen die in de week van 29 april iets vergelijkbaars willen dan kan ik kijken of ik dat bij elkaar kan brengen. Ik heb inmiddels een vraag bij de VVV-Ameland uitstaan.

Ik hoor het graag. Met vriendelijke groet,
Marco Hermsen
oeps, zie nu dat ik er een jaar naast zit... maar ja, ook dit jaar kent een mei vakantie ;-)
De Rurufer radweg is ook een leuke route maar dan vanuit Roermond. bij het plaatsje Echtz een kilometer links van Duren is een camping. en dan eventueel met de Vennbahn weer terugfietsen.
roosterveld schreef:
vr 20 apr, 2018 12:09
Wij willen graag in de meivakantie een week fietsen.
Onze gezinssamenstelling is: vader, moeder, zoon van 10 en zoon van 4. De laatste gaat voor het eest op de aanhangfiets. Ervaring met kinderen hebben we. Vennbahn, stuk LF1, zwitserland, zweden/finland, vechtdalroute, Frankrijk/kanaaleilanden,..

Uitgangspunt gemiddeld ca 30km/dag, om de dag. Zeker nu de jongste niet meer in de fietskar zit, maar op de aanhangfiets gaat.
In eerste instantie wilden we graag naar Bornholm (deens eilandje voor de kust van Zweden), maar het weer schijnt niet zo mooi te worden. Dus nu ben ik opzoek naar een andere bestemming. Bij voorkeur met lekker weer en niet te ver weg èn wat leuk/te doen is voor de kinderen.

Heeft iemand een suggestie? Noord Frankrijk wellicht? Ik las wat over de Maasroute, heeft iemand daar ervaring mee? Of een iets in Duitsland ? Autoluw/vrije route heeft zeer grote voorkeur!
Tja, het is wat "last-minute" maar het regent ook dit weekend.

Als je met de Maasroute de Maas bedoeld in Frankrijk: Die voldoet goed aan veel van de eisen ... alleen weet ik niet of je uitkomt met etappes van 30 km. Je rijdt heel mooi en rustig tot voorbij Sedan. En er is - als er geen werken zijn, of stakingen - een spoorlijn ± parallel.

Met de trein naar Dinant is relatief gemakkelijk en dan is het de eerste kilometers even "afzien", wel vlak maar op de gewone - en soms drukke - weg. In Frankrijk is het bijna geheel autovrij, en bijna geheel vlak want bijna geheel jaagpad.

Groeten BSM
Bridgestone SM schreef:
za 27 apr, 2019 21:07
Als je met de Maasroute de Maas bedoeld in Frankrijk:
I got news for you: http://maasfietsroute.eu/
Leon schreef:
za 27 apr, 2019 21:45
Bridgestone SM schreef:
za 27 apr, 2019 21:07
Als je met de Maasroute de Maas bedoeld in Frankrijk:
I got news for you: http://maasfietsroute.eu/
Echt nieuw is dit niet voor mij (ik reed al grote stukken van Givet - Charleville-Mézières voordat er zelf nog maar plannen waren voor de velo-route). De moderne bordjes ken ik inmiddels ook.

Maar bovenal zie ik dat het een "opgewarmde prak" is, dwz de originele vraag is al een jaar oud.

Blijft staan dat het (deel)traject Givet - Sedan heel aantrekkelijk is, bijna geheel jaagpaden en anders meest auto-luw, en daarbij een aantrekkelijk en gevarieerd landschap, echt buitenland en toch dichtbij.

Groeten BSM