Additionally, paste this code immediately after the opening tag: ervaringen met NoFrill - Forum Wereldfietser

ervaringen met NoFrill

Onze zoon fietst momenteel op een Islabike Beinn 26" Small (uitgerust als vakantiefiets) en zal er binnenkort te groot voor zijn. Jammer, want de fiets is gekocht in augustus 2016 en voor het eerst gebruikt in september 2016 voor een weekendje weg, daarna een weekje Italië in 2017 en vervolgens twee weken Schwarzwald en vanaf Basel naar huis. De laatste 2 maanden gebruikt hij 'm voor naar school op en neer. Als we hem weg moeten doen vind ik dat jammer, want hij ziet er nog zo goed uit.

Zo nu en dan ben ik het internet aan het afstruinen en ben ik op een artikel op dit forum gestuit waarop diverse merken genoemd worden. Hierbij trekt NoFrill momenteel mijn aandacht. Een complete vakantiefiets voor mensen tussen de 140 cm en 165 cm. Hiermee kan onze zoon wel een paar jaartjes vooruit, hij is nu namelijk 146 cm.

Ik kom alleen heel weinig, eigenlijk nog geen gebruikerservaringen tegen. Heeft iemand van jullie ervaring met dit merk? Levering? Levertijden? Service? Garantie? Etc.? Ik hoor het graag!

Tips over alternatieven zijn ook welkom!

Zie: http://www.hpv-parts.de/epages/63540537 ... ucts/10600

NoFrill_2_1.jpg
geen ervaring, maar op de site rondkijkend zie ik dat ze prijsopgave voor opsturen kunnen doen. en opsturen is dan met DeHopelozeLeverancier (bijnaam van DHL, grapje). het bedrijf zit op ruim 4 uur rijden van Zwolle, dus dat is minder handig.

de framemaat is 42 cm. is voor jou zelf iets opbouwen of ombouwen op basis van een mountainbike of klein frame trekkingbike een optie? (ik ga niet voor eigen parochie preken en dus niet aanbieden om bijvoorbeeld op basis van zo'n fiets ( https://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en ... ousPage=lr ) (frame m.n.) een fietsvakantie-geschikte-fiets op te bouwen)

groet! hoogframe
hoogframe schreef:
do 22 mar, 2018 10:27
geen ervaring, maar op de site rondkijkend zie ik dat ze prijsopgave voor opsturen kunnen doen. en opsturen is dan met DeHopelozeLeverancier (bijnaam van DHL, grapje). het bedrijf zit op ruim 4 uur rijden van Zwolle, dus dat is minder handig.

de framemaat is 42 cm. is voor jou zelf iets opbouwen of ombouwen op basis van een mountainbike of klein frame trekkingbike een optie? (ik ga niet voor eigen parochie preken en dus niet aanbieden om bijvoorbeeld op basis van zo'n fiets ( https://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en ... ousPage=lr ) (frame m.n.) een fietsvakantie-geschikte-fiets op te bouwen)

groet! hoogframe
Dank voor je reactie, Hoogframe.

De afgelopen tijd heb ik ook bij andere merken gekeken naar bijv. 42 cm frames, maar kom ik uit op prijzen van meer dan € 1.000,-. Dat vind ik weer net wat teveel van het goede.
Hiervoor heb ik gekeken naar de volgende link: http://www.cyclingabout.com/list-of-tou ... -cyclists/

Het zelf opbouwen van een frame is ook wel een optie. Wat mij daarvan weerhoudt is dat het verkopen van zo'n (door mij) zelf gebouwde fiets naar verwachting wat moeilijker zal gaan en wat minder oplevert dan bij het verkopen van een (dan) gebruikte Islabike, Frog bike, etc. Vandaar ook mijn vraag over NoFrill. Dit lijkt me een complete en goede vakantiefiets voor jeugd en/of kleinere mensen van 140 cm tot 165 cm.
Alleen, als het merk niemand wat zegt en er zijn geen tot nauwelijks ervaringen te vinden op het internet, hoe raak je zo'n fiets dan weer kwijt voor een geschikte prijs.

En gezien het uitblijven van reacties denk ik dat deze fiets niet zo bekend is en over een paar jaar moeilijk te verkopen is (voor een redelijke prijs)... Toch blijft de NoFrill mijn aandacht trekken vooral omdat hij zo compleet is uitgerust en moet ik de gok misschien maar wagen om straks ervaringen te kunnen delen waar anderen misschien weer wat aan hebben.

Maar nogmaals, alle tips met alternatieven zijn welkom!
beste Edwin, ik realiseer me net (was vanochtend beetje in de olie) dat ik een fietsvakantie-geschikte-o-b-v-mtb-fiets in framemaat 40 (te koop) heb staan. ik zal je een pb sturen met meer details.
ongeveer deze: (maar dan mét pedalen want dat fietst lekkerder :D )
Scott links.jpg
groet! hoogframe
Beste Hoogframe, ik heb je een pb-tje gestuurd :D