Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Kinderzit - Tubus - Ortlieb - Forum Wereldfietser

Kinderzit - Tubus - Ortlieb

We gebruiken al jaren tubus dragers in combinatie met ortlieb tassen.
Nu er een kleine fietser bij is gekomen zoeken we een kinderzit achteraan dat niet in de weg zit bij de ortliebs, maar toch veilig etc.
Suggesties? Alvast bedankt
Je kunt het zitje niet vastmaken op de drager - dat is niet veilig. Je hebt een zitje nodig dat onafhankelijk van de drager aan het frame van de fiets vast zit. Wij gebruikten destijds een Bobike zitje, maar of het past hangt wel af van het model van je fiets. Bij ons paste er nog net een stel kleine Ortlieb tasjes - de grote pasten niet, en dat zou ook te instabiel geworden zijn. Realiseer je dus wel dat het allemaal een heel gewicht is, voor jezelf om overeind te houden, voor het frame, zeker als het damesframe is (dat moet echt stijf zijn), en voor het achterwiel (wij hebben op vakantie in Engeland een machinaal gespaakt achterwiel verspeeld).
mijn antwoord is ook: Bobike en of het past hangt van je fiets af. voor de voorste klem heb je twee soorten: met beugel op zitbuis vastzetten of met blok op staande achtervorken vastzetten.
bij passen even proberen hoe de poten schuin omlaag naar voren hopelijk langs je tassen passen en zo nodig/mogelijk je tassen iets naar achteren op de drager hangen.

en voor over een paar jaar is mijn tip: Add Bike + aankoppelfiets en de drager daarvan is volgens mij stevig genoeg voor ook een paar tassen.
groet! hoogframe
Zelf hadden wij voor de vervolg fase een tweedehands mtb tandem van het Engelse Thorn met een lage achterste zitbuis, waarop kinderen vanaf 4-5 jaar pasten. Dat reed erg goed, en was niet eens erg duur, zeker omdat ik zo zelf ook geen solo vakantiefiets nodig had. Toen ook de jongste zelf wilde fietsen hebben wij de tandem weer goed kunnen verkopen (tandems houden hun waarde veel beter dan solo fietsen).
Beste tangoreizigers,

Wij hebben tijdens onze fietsreis van Faro naar Wijk bij Duurstede gebruik gemaakt van een bobike kinderzitje dat verbonden is met het frame en niet op de drager gemonteerd zit. Om het ruimtegebrek op de lossen bij de achterdrager hebben we de kleinere voortassen op de achterdrager gemonteerd. Dat past allemaal net.
Afhankelijk van je voordrager kun je er dan voor kiezen om je achtertassen voor te zetten of een extra setje voortassen te kopen. Je kunt er ook voor kiezen om een metalen opbouw te (laten) maken die je op de bagagedrager zet zodat je het kinderzitje hoger kan plaatsen dan je achterdrager en de tassen er gewoon onder passen. Deze methode is volgens mij gebruikt door de schrijvers van het boekje: Wielen Op Weg:6500 Km Fietsen Met Peuter. Veel succes met de voorbereidingen veel plezier onderweg. Jan
Is hier nooit helemaal gelukt echter toch een tip:
Wij hadden een 'gewoon' kinderzitje (zo'n plastic geval, merk onbekend) en daaronder fietstassen voor boodschappen. Van die krantentassen, zeg maar. Van canvas. Hierin kon best veel spul. Dan wel in plastic zakken ivm regen. We hadden er ook veel spullen die we onderweg gebruikten.
Erachter had ik dan de fietskar. Hier kon, naast kinderen, ook veel bagage in.
Succes!
Ik heb zelf een Tubus Logo rekje en combineer dat elke dag met een Hamax (Sleepy) kinderstoeltje en Ortlieb Classic fietstassen.

Daarvoor moet ik de fietstassen op de laagste 'rail' van het fietsrek hangen. De haakjes van de fietstassen staan een klein beetje uit het midden zodat de fietstassen een beetje naar achter steken.

Dat ziet er zo uit:

Afbeelding
Allereerst, wat ga je precies doen? Kleine stadsritjes, of fietsvakanties? Voor het laatste zou ik voor de kleinsten voor een (Thule Chariot!) aanhangwagen gaan. Veilig, comfortabel en beschermd tegen UV+regen. Bovendien heb je geen tassen probleem meer :lol:

Maar een zitje heeft zkeer zijn nut voor de kortere (stads) ritjes. Ik heb een grote voorkeur van Yepp over Bobike. Als je online leest zal je zien dat ik daarin zeker niet alleen sta. Yepp is steviger, zit beter en heeft betere gordels.

Verder kan je een Yepp zitje zowel aan het frame als rechtstreeks op de drager (Tubus en Racktime zijn ruim binnen specs) monteren, beide is veilig en werkt goed. Dit zoals Wim terecht aangeeft omdat het bij sommige fietsen niet zo makkelijk is om een frame adapter te installeren.

Er zijn drager verlengers voor de tassen, maar dat fietst in mijn ervaring Kwalitatief Uiterst Teleurstellend. Ik zelf vind de combo achterzit+lowrider prettiger. Maar dan moet je dus wel lowriders kunnen monteren :wink:
Ik snap jouw vraag wel. Ik krijg mijn kinderen van 3 jaar met geen mogelijkheid meer in de aanhanger! Ze willen alles zien en meemaken, en tja... Dat doe je niet op 50cm boven het wegdek :)

Je hebt van een Bobike het 1P Montage Set. Met deze opzetdrager kun je een zitje aan je fiets hangen dmv van zadelbuisbevestiging. Zo blijft je drager helemaal vrij en kun je er gewoon tassen aan hangen. Let er wel op dat je een fietszitje hebt zonder beenbeugels of steps. Zitten die er wel op? Koop een tweedehands exemplaar en zaag die dingen eraf. De benen van je kind bungelen prima over je tassen heen :wink:
Hoi, Hier zitten we met dezelfde situatie.

Nog een vraag over de Yepp. Momenteel hebben we een kinderstoel in leen die een hoofdsteun heeft aan de zijkanten en de mogelijkheid heeft om schuiner te zetten.
Als jullie kindje in slaap valt, hangt ie dan voorover/scheef of geeft zo'n Yepp genoeg steun aan de zijkant/hangt genoeg naar achter om comfortabel te slapen?
tangoreizigers schreef:We gebruiken al jaren tubus dragers in combinatie met ortlieb tassen.
Nu er een kleine fietser bij is gekomen zoeken we een kinderzit achteraan dat niet in de weg zit bij de ortliebs, maar toch veilig etc.
Suggesties? Alvast bedankt
Mij is dat gelukt met de Bobike junior met een tubus logo drager en Ortlieb backrollers. Het zitje redelijk hoog bevestigen en de tassen iets naar achteren hangen (haken hangen niet in het midden). Als je kind nog te klein is voor een Bobike junior zal de Bobike maxi ook wel passen, want dat systeem lijkt hetzelfde.
voorsander schreef:Hoi, Hier zitten we met dezelfde situatie.

Nog een vraag over de Yepp. Momenteel hebben we een kinderstoel in leen die een hoofdsteun heeft aan de zijkanten en de mogelijkheid heeft om schuiner te zetten.
Als jullie kindje in slaap valt, hangt ie dan voorover/scheef of geeft zo'n Yepp genoeg steun aan de zijkant/hangt genoeg naar achter om comfortabel te slapen?
Wij gebruikten een draagzak die we oprolden en om de schouders van onze dochter vastmaakten als ze in slaap was gevallen. Wij hadden een Yepp maxi en dan stuiterde haar hoofd niet. Hier een plaatje: http://t.jwwb.nl/1NMh4XuzOWUsUYYBMn0dp6 ... G_6233.jpg
Thule rideAlong. Echt een superzitje. Veilig afgewerkt en verstelbaar in de lengterichting. Dit is wel handig in het gebruik met tassen.