Additionally, paste this code immediately after the opening tag: tips gezocht: semi-luxe fietsvakantie met kinderen - Forum Wereldfietser

tips gezocht: semi-luxe fietsvakantie met kinderen

Vorig jaar zijn wij (met 3 kinderen 5, 7, 9) voor het eerst op fietsvakantie geweest. Dat was in Italië in Piemonte via fiets-fun. Dit is ons erg goed bevallen en daarom willen we komend jaar weer graag gaan fietsen met z'n allen.
Nu was fiets-fun wel erg luxe omdat je bagage voor je vervoerd wordt en de tent staat al klaar op de camping. Helaas was het fietsen maar 1 week. Wij zouden graag ongeveer 2 weken willen fietsen waarbij we zelf de bagage meenemen maar waarbij wel de tent/huisje al klaar staat. Het liefste ergens op max een dag rijden (auto) van de bergen want de 3e week willen we een trektocht maken.

Dat zijn een hoop wensen bij elkaar, maar met de ervaringen op dit forum hoop ik dat iemand leuke tips heeft.
Je zou eens kunnen kijken bij Cycletours.
Als je je bagage mee wilt nemen en ook zelf wil (kunnen) koken, dan zou je ook ongeorganiseerd kunnen gaan en alleen de overnachtingen boeken via een organisatie die ingerichte tenten verhuurt, of op campings met kampeerhutten.
Zijn er organisaties die ingerichte tenten verhuren voor 1 a 2 nachten? Tot nu toe ben ik alleen mogelijkheden voor een hele week verhuur tegengekomen in het hoogseizoen
Dat is wel een goede vraag... Wij deden dat wel, maar hadden toen wel alle overnachtingen geboekt (en dat was 20 jaar geleden).
wvtv schreef:Zijn er organisaties die ingerichte tenten verhuren voor 1 a 2 nachten? Tot nu toe ben ik alleen mogelijkheden voor een hele week verhuur tegengekomen in het hoogseizoen
Zo te zien bij Eurocamp. Ik heb er zelf geen ervaring mee.
Beetje late reactie :-S. Vorige zomer met 3 kinderen van gelijkaardige leeftijd in Oostenrijk langs de Donau gefietst (Innsbruck-Wenen), en kan makkelijk uitgebreid worden door vroeger in Duitsland te starten. Onze luxe was dat we elke avond in een ZimmerFrei/Gasthof sliepen, en zo heel lichtbepakt waren. Overigens niks gereserveerd en telkens makkelijk een kamer gevonden. Aanrader!
Groetjes