Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Longtail advies gevraagd - Forum Wereldfietser

Longtail advies gevraagd

Ik plaatste een tijd geleden een bericht over fietsen met kinderen: een fietskar of een bakfiets? Uiteindelijk is er beslist dat we voor een (elektrische) longtail gaan. Ik moet na de kinderopvang nog best een stuk en dan lijkt me dat het aangenaamste rijden. Nu is er wel wat keuze.

Iemand ervaring met de Bicicapace Justlong, Tern GSD, Veloe Multi of een andere longtail? Ik vind die xtracycles, Surly Big Easy, Yuba Mundo net wat mooier, maar een laag zwaartepunt is aangeraden?

Waar moet ik op letten?
Ik wil geen gigazware fiets, moet er vanaf september 3 km met baby tweeling en 10 zonder hen mee fietsen en wil er ook soms wat langere (vakantie)ritjes mee maken. Elektrisch omdat ik ontspannen op het werk wil aankomen, ook bij tegenwind.

Is een Pendix motor een goed idee (indien de bouwer rekening houdt bij keuze stevigheid kader en wielen)? Ik fietste ermee op een Muli bakfiets en vond het oké, ook het feit dat je fiets ook nog zonder die motor een handige fiets is, lijkt me op langere termijn wel fijn. Indien niet: Is een 85Nm overkill? Waarom wel/niet Shimano/ Bosch? Enviolo of niet? Automatiq of niet?

Tot nu toe vond ik nog niet de ideale fiets. Dat lijkt me 24 inch banden ivm zwaartepunt, niet te zwaar, voldoende lang bagagerek, mogelijkheid tot 2 batterijen, genoeg accessoire mogelijkheden en ietwat sportievere zit, geen damesstadsfietsgevoel, voldoende bereik, en geschikt voor rijder van 1m56 en 1m64 .. én verkrijgbaar binnen dit en enkele maanden.


Bedankt om mee te denken!!
Ik geloof dat Shadow hier recent minder actief is, maar die had een Kona UTE én een Big Dummy.
Meer longtails dan deze 2 heb ik hier nog niet zien passeren, dus misschien kan je er eens een PB aan wagen om zijn aandacht te trekken?
Aan het electrische rijden doet hij niet mee lijkt me :)
Wellicht een jaar te laat, maar ik laat toch een reactie achter: de Yuba Spicy Curry is specifiek geschikt voor kleinere fietsers. Dit is gedaan door voor een 26" wiel en achter een 20" (!) wiel te gebruiken.

https://yubabikes.com/cargobikestore/yuba-spicy-curry/