Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Het forum binnenkort alleen toegankelijk voor leden - Forum Wereldfietser

Het forum binnenkort alleen toegankelijk voor leden

Binnenkort zijn sommige delen van het forum alleen nog toegankelijk voor leden van De Wereldfietser. Dus: Ben je lid van De Wereldfietser? Maak je gebruik van het forum? Stuur dan een e-mail met je gebruikersnaam, echte naam en woonplaats aan IkBenLid@Wereldfietser.nl zodat we je toegang kunnen blijven geven.

Hieronder vind je antwoorden op enkele veelgestelde vragen over deze operatie.

Waarom mogen niet-leden geen gebruik meer maken van sommige delen van het forum?
De belangrijkste reden is dat we leden meer waar voor hun geld willen bieden. Niet-leden kunnen nu in feite gratis meeliften met de faciliteiten die het forum biedt, en we willen het in de toekomst dus aantrekkelijker maken om lid te worden. Bijkomende voordelen zijn dat...
  • ... het bestuur nu via het forum kan communiceren met de leden, in plaats van via het gedeelte van de website achter het wachtwoord.
    ... leden makkelijk hun e-mail of telefoonnummer kunnen achterhalen op het forum zodat andere leden met hen in contact kunnen komen met vragen over fietsen in verre landen.
Hoe kan ik me opgeven als lid?
Door je aan te melden via dit web-formulier.

Is het verstandig om mijn gebruikersnaam snel door te geven?
Dat kan zeker geen kwaad. Het zal voor ons een behoorlijke klus worden alle leden lid te maken van het forum. Dus hoe eerder je je gegevens doorgeeft, hoe eerder we je toegang kunnen geven. Bovendien gaan we nu al aan der slag met een besloten gedeelte. We zullen daar alle informatie zetten die nu achter het wachtwoord op de voorpagina staat. Daarnaast gaan we een database "wie was waar" opzetten, waarin leden kunnen laten zien waar ze gefietst hebben zodat andere leden eenvoudig contact met hen opnemen voor vragen.

Wat gebeurt er met het wachtwoord van de voorkant van de site?
Dat gaat verdwijnen. Tot nu toe konden leden aan de voorkant inloggen met het wachtwoord dat op de wikkel van het tijdschrift werd gedrukt. Velen hebben aangegeven dat ze dit onhandig vinden: ze kunnen de wikkel niet meer vinden als ze willen inloggen of raken in de war omdat ze op het forum met een ander wachtwoord moeten inloggen.

Waarom moet ik mijn naam en woonplaats ook doorgeven?
Met je naam en woonplaats kunnen we controleren of je lid bent (d.w.z.: of je de contributie voor 2009 al betaald hebt). Uit een gebruikersnamen kunnen we vaak niet afleiden om wie het gaat.
Hallo Sander,

het hele forum alleen voor leden? Dat lijkt me geen goed idee, ook niet-leden kunnen goede informatie aandragen en zinnige dingen zeggen in een discussie. Een deel van het forum dicht voor verenigingszaken is misschien wel een goed idee, maar niet het hele forum. Volgens mij is het forum een goede PR voor de Vereniging.

Groetjes,
Frank
Dat zou erg jammer zijn want vrijwel dagelijks bezoek ik jullie site voor tips en nieuwtjes.
Ik vermoed ook dat veel mensen zullen afhaken en hun heil elders zullen zoeken.

Mvg, Niels
Moderators, luister naar de bezoekers.. en zorg meteen voor een betere beveiliging, zo dicht is het niet... ;)
Geen goed idee :!:

Regelmatig adviseer ik mensen die iets willen weten over fietsen en fietsreizen/reisfietsen/wereldfietsen enz.enz. : ga eens kijken op het forum van de wereldfietser.

Al deze mensen die dus geen lid zijn van de wereldfietser, maar wel misschien potentieel lid?? ben je dus kwijt, want ze kunnen niet even kennismaking met de cultuur, de sfeer, het gebeuren :!:

Is dit een maatregel om de club af te schermen?? En waarom in vredesnaam???? :twisted:

Kan ik nog wel uren over doormekkeren, maar mening staat hier : NIET DOEN!
Schreeuwen doe ik bijna nooit, ik vind dit slecht.

Groet

Jans
Dat lijkt me duidelijk: een groot deel van de forumgebruikers, zowel leden als niet-leden, staan niet achter het besluit van het bestuur om alleen leden schrijfrechten te geven op het forum.

Ik zal mijn mede-bestuurleden voorstellen om het plan voorlopig stil te zetten, en voor te leggen aan de leden op de ALV in het voorjaar.

In de tussentijd: geef je gegevens door aan ikbenlid@wereldfietser.nl! De delen "wie was waar" en "vergaderingen" gaan we sowieso afschermen voor leden.

Sander