Additionally, paste this code immediately after the opening tag: De Wereldfietserwebsite heeft een nieuw jasje - Forum Wereldfietser

De Wereldfietserwebsite heeft een nieuw jasje

Hier is ie dan: de Wereldfietserwebsite in onze nieuwe huisstijl. Het zal wel wennen zijn, zeker als je al lang en vaak op het forum zit. In dat geval is het devies: geef het even tijd.

Een paar veranderingen zijn de moeite van het vermelden waard:
  • De knoppen zijn wat groter geworden. Dit maakt het gebruik makkelijker op smartphones en tablets, terwijl ze bij gebruik op een desktop nog niet al te veel in de weg zitten.
  • Het forum-menu is verplaatst naar een balk helemaal bovenin het scherm, die zichtbaar blijft zolang je op het forum zit. Met de knop rechts kun je inloggen/registreren/je profiel bekijken. Links zit het menu met veelgebruikte opties.
  • In een lijst met forumtopics linken de topictitel en het icoon ervoor naar het startbericht. Je kunt nu naar de ongelezen berichten / het laatste bericht springen met de knoppen achter de topictitel: > respectievelijk >>
Een groep testers heeft de afgelopen tijd de vernieuwde site flink onder handen genomen, wat heeft geleid tot een lijst bevindingen. De belangrijkste daarvan zijn opgelost, voldoende om te besluiten nu live te gaan. We houden een lijst met overgebleven punten bij. Daar wordt de komende tijd nog aandacht aan besteed.

Het is onmogelijk bij het testen alle hoeken en gaten van de site af te lopen. Vooral zorgen dat de site op alle schermbreedtes goed werkt is een flink karwei. Mocht je iets tegenkomen wat niet werkt, of naar jouw idee beter kan, check dan eerst of het al geregistreerd is: https://www.wereldfietser.nl/testbevindingen. Zo niet, laat het dan weten in dit topic. Geef bij bugs aan welke browser je gebruikt, en welke versie van welk besturingssysteem. Bijvoorbeeld: Microsoft Edge op Windows 10, of Chrome op Android 8. De url van de pagina kan ook helpen.

Veel plezier met de vernieuwde site!

Gaele
Wat ziet het er geweldig gelikt uit zeg! Gefeliciteerd én bedankt webteam :)
Wauw! :D oogt heel prettig op de telefoon (Android Chrome).

Drie vragen over / suggesties over de reactietekstbox:
1. Waarom is deze al gelijk zo groot? Is het niet handiger als deze 'meegroeit' met de tekst?
2. Tussen de knoppen Bewaar en Concept enerzijds en Verstuur anderzijds zou wat vertikale 'witruimte' mogen. Nu plakken ze aan elkaar.
3. Waarom zit er zoveel loze ruimte onder de textbox? (D.w.z. als je 'm invult)
Nog een opmerking die waarschijnlijk op een instelling ergens is terug te voeren. Pas als je webbrowser (Chrome in mijn geval) zo breed is als een A4 pagina valt de laat maar zeggen koptekst netjes in lijn met de berichten. Als je zoals denk ik de meesten hier je webbrowser wat breder trekt loopt de koptekst naar links en rechts, misschien dat dat gewoon gecentreerd uitgelijnd kan worden. Dat is ziet er denk ik toch net even wat beter uit.
Dat ziet er weer netjes uit, complimenten.
even wennen,dit ziet er zeer goed uit
Wat een prachtig resultaat! Er gebeurt wat bij de Wereldfietser.
Mooi en duidelijk, ook via Safari op de iPad.
Ik mis een directe link naar ‘ nieuwe berichten’ bovenaan, dan moet ik eerst ‘forumoverzicht’ aanklikken. Dat zal een bewuste keuze zijn, maar voor de manier waarop ik het forum lees, is het een extra klik als ik naar een volgend onderwerp wil.
Edit: excuses, ik zie nu bovenin een menubalk die altijd in beeld blijft, ook bij scrollen, waar die optie staat. Nog gemakkelijker dus!
Nog een comment:
Op de forumoverzichtspagina is veel 'niet-nuttige' ruimte boven de tabel. Hierdoor moet ik scrollen voordat ik de tabel te zien krijg.

Sowieso moet je nu veel meer scrollen om bericht (met foto) te plaatsen. Kijk nog eens goed naar de lege ruimtes en afstanden tussen de blokjes.

Ook bevatten de berichten zelf heel veel loze ruimte. Met 1 regel tekst is al bijna een heel scherm gevuld.

Android Chrome

Capture+_2019-11-23-08-43-00.png
Wat een verassing en geweldig resultaat!
Het ziet er echt heel mooi en vooral ook overzichtelijk uit.
Dank en compliment aan allen die zich hiervoor hebben ingezet!

Jan
willem.m schreef:
vr 22 nov, 2019 23:41
Wauw! :D oogt heel prettig op de telefoon (Android Chrome).

Drie vragen over / suggesties over de reactietekstbox:
2. Tussen de knoppen Bewaar en Concept enerzijds en Verstuur anderzijds zou wat vertikale 'witruimte' mogen. Nu plakken ze aan elkaar.
Hier wel netjes verticale witruimte. (iPad, Safari)
DB35C647-5F0B-4706-890F-7C58C7479875.jpeg
Én ook de gps bestanden van de tochten één overzicht. Mooi makkelijk om en tocht later te fietsen. En bestanden bijvoegen is nog overzichtelijker geworden :wink:

Bijlagen

Oogt fris en helder!
Fantastisch dat leden van de vereniging samen zoveel tijd steken in het steeds up to date houden én moderniseren van de site.

@Eric: waar is dat overzicht van de gps bestanden?
Mooi!
Mooi geworden. Heel mooi! :D 8)
Lekker fris ontwerp.
nicolevelo schreef:
za 23 nov, 2019 13:00

@Eric: waar is dat overzicht van de gps bestanden?
Die staat hier: https://www.wereldfietser.nl/activiteiten/fietsroutes

Hans aka Eric
HansvanderVeeke schreef:
za 23 nov, 2019 14:28
nicolevelo schreef:
za 23 nov, 2019 13:00

@Eric: waar is dat overzicht van de gps bestanden?
Die staat hier: https://www.wereldfietser.nl/activiteiten/fietsroutes

Hans aka Eric
Hoi Hans, er zit een soort "uitklap optie" bij de bijlage. Ik moet de bijlage-foto uitklappen om te zien. Is dat bij jou ook zo? Zie de bijlagen.
[Edit, ik begrijp dat je de plek op de site bedoelde :? ]

Bijlagen

Eric op de Fiets schreef:
za 23 nov, 2019 17:18
Hoi Hans, er zit een soort "uitklap optie" bij de bijlage. Ik moet de bijlage-foto uitklappen om te zien. Is dat bij jou ook zo? Zie de bijlagen.
[Edit, ik begrijp dat je de plek op de site bedoelde :? ]
Ja, klopt. Ik de k dat dit iets is waar de harde werkers die voor de omzetting gewerkt hebben, nog naar moeten kijken. Het is mooier als een foto in het bericht te zien is, zonder dat je hem uit moet klappen.
Gefeliciteerd met de nieuwe website. Het ziet er goed uit. Het heeft even geduurd maar dan heb je ook wat. :D
Ik heb mijn fiets even van mijn avatar gehaald want hij paste niet in het ovaaltje. Wat anders verzinnen dan maar.