Additionally, paste this code immediately after the opening tag: So long and thanks for all the posts (*) - Forum Wereldfietser

So long and thanks for all the posts (*)

Korte versie
Een aantal mensen kan de vlag uithangen want ik heb besloten (per direct) te stoppen als moderator.

Lange versie
De emmer is de laatste maanden al link volgedruppeld. Maar ook het moderatormoppertopic, dat ik zelf gestart heb, heeft flink meegeholpen. En deze laatste druppel, heeft hem over laten lopen. Het is niet fijn om telkens weer die negativiteit over je heen te krijgen.

Modereren is een ondankbare taak. De hulp die je geeft (goedkeuren berichten, berichten verplaatsen, tekstuele aanpassingen, sluiten van berichten en spam weren) is meestal onzichtbaar dus bedankjes of complimenten krijg je zelden.

Wat wel zichtbaar is, is het corrigeren van mensen of het modereren van berichten. En die mensen vinden het bijna nooit leuk dat je dit doet. Ze zijn er meestal sterk van overtuigd dat dit onterecht is en dat de persoon die dit doet, niet deugt. Ik heb altijd geprobeerd dit met open vizier, onbevooroordeeld en zoekend naar een oplossing te doen. En toch wil je niet weten wat mij verweten werd door deze mensen.

Je moet hiervoor aardig gepantserd zijn. Maar elk pantser kun je stuk krijgen als je er maar lang genoeg tegen aan blijft duwen. Voor mijn gevoel is dit wat,met name de laatste maanden, (door een klein groepje mensen) is gebeurd. Ik lig er niet meteen wakker van, maar ik voel me er niet fijn meer onder. De laatste tijd ga ik met tegenzin naar het forum met een bang voorgevoel wat ik nu weer voor ellende zal vinden. En alhoewel je dit niet zou moeten doen, begin ik het me steeds meer persoonlijk aan te trekken.

Modereren is ook een vrijwillige taak die me gemiddeld een uur per dag kost. Ik heb dit de afgelopen jaren gedaan omdat ik de vereniging (en haar leden) denk te helpen. Maar blijkbaar wordt dit door een groep mensen anders gezien. En een grote groep lijkt het weinig uit te maken. Op het moment dat het modereren wordt gezien als het wegjagen van mensen dan ben ik klaarblijkelijk verkeerd bezig. Uiteindelijk heeft me dit doen beslissen mijn tijd aan leukere dingen te gaan besteden.

Ik wens de opvolger veel succes en hoop dat jullie een beetje voorzichtig met hem/haar zult zijn. Niet alleen als moderator neem ik afstand, ook als prive-gebruiker heb ik besloten het forum een tijdje niet te bezoeken. Een soort van detox, zeg maar. Dus PB's zullen voorlopig niet gelezen worden.

Rest me nog iedereen een fijne zomervakakantie te wensen met veel mooie fietskilometers.

Hans van der Veeke


(*) Vrij naar Douglas Adams
Jammer Hans. Heb je goede werk en inspanningen/ bijdragen altijd enorm gewaardeerd.
En dit is dus echt jammer voor een forum die het moet hebben van vrijwillige moderator,(s) net als bestuursleden en haar leden, met elkaar draag je elkaar een goed hart toe mag je hopen.
Heel veel dank voor je inzet Hans. Jammer dat het uiteindelijk dusdanig gelopen is dat je ook als gebruiker even (en hopelijk tijdelijk) op stand-by gaat. Wel veel plezier met fietsen, daar heb je nu heel wat meer tijd voor :D

Idd een erg ondankbare taak dat modereren...
Hans, hartelijk dank voor je bijdragen in de afgelopen jaren. Jammer dat e.e.a. zo kan escaleren, terwijl het juist de bedoeling van modereren o.a is om escalaties proberen te voorkomen.

Veel plezier de komende tijd met alles wat je gaat doen.

Het is te hopen dat meerdere betrokkenen die onlangs zijn weg gegaan op enig moment weer in beeld komen...
Hans, een diepe buiging, ik vind dat je het heel lang hebt volgehouden, de prikken richting moderator waren soms voelbaar pijnlijk voor de lezer, laat staan voor de ontvanger.

(Wat is dat toch iedere keer, de meesten ken ik persoonlijk als aimabele mensen maar op het forum .. :cry: )
Hans,

Bedankt en jammer!

Jan
Hoi Hans,

Jammer dat je om negatieve redenen stopt. Ik heb op verschillende fora (naast het fietsen heb ik nog andere hobby's) hetzelfde zien gebeuren. Sommige gebruikers lijken niet te begrijpen dat je je ook online netjes gedraagt, volgens de regels van het forum.
Trek het je niet aan en ga leuke dingen doen. Ik wens je het beste.

Matthias.
Ik vind dat je het heel goed deed, jammer dat je er mee ophoudt. Hopelijk gaat het je opvolger minder in de kleren zitten. En gelijk heb je, als het niet goed voelt dan is het beter even een rustpauze in te lassen.
Als klein deeltje van de grote groep die niet reageerde, wil ik toch even zeggen dat het niet goed aanvoelde iedere keer instemmend te knikken als jij een actie uitvoerde. Toch was ik het er meestal mee eens. Ik was vast niet de enige. Als het jou niet meer aangaat, is het maar een overwegingetje voor je opvolger ...
Het gaat je goed!
Jammer Hans. Je hebt het nog lang volgehouden, grote klasse en mijn complimenten daarvoor.
Weet je, binnen de vereniging rommelt het altijd. Ikzelf vind het zelfs verbazingwekkend dat er nog nooit een oud-voorzitter van onze vereniging is geïnterviewd in ons tijdschrift. Hoe zou dat komen?
Daarnaast is een wereldfietser meestal meer individualistisch ingesteld dan een groepstoerist. Zeker de wereldfietsers zonder relatie, want een relatie is een verrijking van je zelfkennis en functioneren. Dit is overigens geen waardeoordeel, maar een constatering :D
Dus speel jij als moderator de rol van partner om gedrag te corrigeren... :oops: :oops: :oops:

Vele malen dank en het ga je goed!
Jammer dat je ermee stopt, want wat mij betreft deed je het prima. Maar ik begrijp goed dat je er de laatste tijd helemaal klaar mee was. Misschien kan een van de mopperaars maar eens modereren, dan blijkt hoe lastig het is.
Beste Hans,
Ik ben het een paar keer grondig met je oneens geweest. Toch ben ik je erg dankbaar voor je toewijding. Ik heb daar groot respect voor. Bedankt, en veel fietsplezier.
Wim
.
Ik ben slechts een nederig bezoeker hier, geen lid van "de vereniging". Ik weet dus niet wat er allemaal achter de schermen gebeurt. En niets is perfect, zelfs dit forum niet. Draadjes over bepaalde fietsenmerken of over vermoedens van commerciële belangen konden wel eens stekelig worden.

Maar als buitenstaander vind ik dit forum globaal bekeken goed gemodereerd.

Mijn dank voor je werk!
Helaas, een moderator burn-out... het hoort blijkbaar een beetje bij de rol :cry:

Ongevraagde tip: Neem de tijd en afstand (liefst van alle nieuwe media) en kom over een paar maanden weer eens kijken.
Bedankt voor alles Hans.

Ik blijf je fiets verhalen touw volgen.

Mario
HansvanderVeeke schreef:
zo 03 jun, 2018 11:47
Een aantal mensen kan de vlag uithangen...
Lekker niveau dit zeg.

Ik heb groot respect voor mensen die zich belangeloos inzetten, zoals degene achter http://www.openfietsmap.nl/

Dit betreft echter iets dat totaal niet constructief is. De Hans van der Veeke is als een bokser die graag klappen uitdeelt, maar gaat klagen als er dan een paar teruggegeven worden.
Hans, veel respect voor je inzet en je besluit! Misschien moeten we een keer afspreken om samen met Wim, Leon en andere gedreven maar kritische leden een paar glazen bier te drinken!
@ petrus

Gelukkig is jouw post wel heel constructief
Petrus schreef:
ma 04 jun, 2018 09:12
Ik heb groot respect voor mensen die zich belangeloos inzetten, zoals degene achter http://www.openfietsmap.nl/

Dit betreft echter iets dat totaal niet constructief is.
Eeehh dan maar een forum zonder moderator? Dat zal mogelijk snel in flamewars gaan verzanden...

Moderator zijn is ondankbaar werk (politie-m/v spelen), maar (helaas) zeker nodig op internetfora.