Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Commerciële belangen - Pagina 4 - Forum Wereldfietser

Commerciële belangen

Eric op de Fiets schreef:
di 17 apr, 2018 18:07
Op zich ook wel een verschraling dat een "commerciële bijdrage" gepost onder "Commercieel Nieuws" verwijderd wordt omdat het niet voldoet aan de regels voor "Commerciële belangen". Als het onder "Commercieel Nieuws" staat lijkt het mij wel duidelijk dat het "Commerciële belangen" betreft. Bij "Commercieel Nieuws" moet blijkbaar vermeld worden dat het "Commerciële belangen" betreft. Misschien een optie om een rubriek Commerciële Reclame" toe te voegen aan het forum voor "platte" reclames? Het event op Teuge in de posting leek overigens ook niet WF gerelateerd. "Met 80 op de fiets, zie je niets."
Ik denk te begrijpen wat je bedoelt. Toch ben ik van mening dat iemand met commerciële belangen transparant moet zijn over zijn of haar belangen, ook al staat zijn/haar bericht (topic of post, om het even) in commercieel nieuws.

Hierdoor wordt het verschil beter merkbaar tussen mensen die enthousiast zijn over een bepaald product zonder enige verdere bijbedoeling en mensen die een produkt aanprijzen, omdat ze er commerciële belangen in hebben.
Met dat laatste is in mijn ogen niets mis, mits duidelijk is in welke hoedanigheid iemand reageert en dat is overgrote zin wel aan de orde.

In een enkel geval helaas niet. Zo is voor mij namelijk formeel niet duidelijk wie Hans Baak is en of hij commerciële belangen heeft. Dat dit wel het geval is blijkt uit het terecht ingrijpen van het moderator team.
Als ik Google mag geloven is Hans werkzaam bij http://www.buskruitcommunicatie.nl/ Ik lees daar “Buskruit staat voor de vonk die er in communicatie kan ontstaan tussen zender en ontvanger. Communicatie die prikkelt, verleidt en tot actie aanzet.” Ik denk dat Hans wel in zijn opzet is geslaagd. Ik denk dat zondag de fietsroute langs vliegveld Teuge gaat. Eens kijken wat daar te vinden is. Ik denk dat Hans voor zijn opdrachtgever reclame maakt. Dan is er een afgeleid commercieel belang. Hij is immers niet werkzaam voor de tweewieler zaak die op het groene event staat op het vliegveld.
De vraag die bij mij opkomt op welke wijze Hans zich moet profileren. Als reclamemaker voor een opdrachtgever, hij verkoop immers zelf geen tweewielers, of als handelaar? Zijn product is bekendheid van het event en niet de tweewielers.
Eric op de Fiets schreef:
di 17 apr, 2018 20:13
De vraag die bij mij opkomt op welke wijze Hans zich moet profileren. Als reclamemaker voor een opdrachtgever.....
De vraag en het antwoord in één zin :wink:
Het waren 2 zinnen Edwin. Maar moet hans zich kenbaar maken als Reclamebureau of als Tweewielerhandelaar?
De vraag die bij mij opkomt op welke wijze Hans zich moet profileren. Als reclamemaker voor een opdrachtgever, hij verkoop immers zelf geen tweewielers, of als handelaar?
Eric op de Fiets schreef:
wo 18 apr, 2018 17:13
Het waren 2 zinnen Edwin. Maar moet hans zich kenbaar maken als Reclamebureau of als Tweewielerhandelaar?
De vraag die bij mij opkomt op welke wijze Hans zich moet profileren. Als reclamemaker voor een opdrachtgever, hij verkoop immers zelf geen tweewielers, of als handelaar?
Dat is niet aan mij, maar in eerste instantie aan hemzelf en vervolgens aan het moderatorteam om te beoordelen (voor zover mogelijk).

Het gaat er volgens mij om dat de forumregels gerespecteerd worden. Kennelijk gebeurt dat vooralsnog niet door hem, waardoor zijn post verwijderd is.
Ik denk dat de moderatie actie meer om de reacties ging dan om het event zelf https://www.cleantechtomorrow.nl/ op vliegveld Teuge. De 5e editie van Cleantech Tomorrow, hét Event voor Duurzaamheid in de Praktijk. (waar ik geen commercieel belang bij heb maar wel een persoonlijk belang omdat duurzaamheid best belangrijk is en e-vliegtuigen (op zonne-energie) ook.)