Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Forumupgrade - Pagina 4 - Forum Wereldfietser

Forumupgrade

De forumupgrade heeft niets opgelost, ik kan nog steeds niet met Safari op het forum inloggen.
eindgebruiker schreef:
ma 08 jan, 2018 22:08
Goed, Safari blijft dus problemen houden. Er kwam een mogelijke workaround binnen: als je inlogt met Safari, en je krijgt het scherm met "network connection lost", klik dan op de Back-toets en probeer het opnieuw.

We horen graag de resultaten.
Bij mij is er een heel klein beetje veranderd:
- Firefox doet het nog steeds feilloos
- Chrome doet het vrijwel nooit, het is mij 1 keer opeens wel gelukt om in te loggen maar dat was een uitzondering
- Safari lijkt ietsje beter te scoren, de derde keer kwam ik er in
Willen jullie nog steeds ook inlgtijden en ip-adressen om de logs te bekijken?
succes verder!
Jeroen
Back toets doet niets bij Safari.

Chrome werkt hier wel...
jeroenh schreef:
di 09 jan, 2018 22:34
Willen jullie nog steeds ook inlgtijden en ip-adressen om de logs te bekijken?
Wel als je problemen hebt met Chrome, want dat is nieuw. Bij Safari hebben we niets kunnen ontdekken in de logs.
Het blijft toch tobben met Safari op de I pad :(
Vandaag de hele dag niet kunnen inloggen en nu opeens weer wel :?: :?: :shock:

Dirk
Wel als je problemen hebt met Chrome, want dat is nieuw.
Nee hoor dat is niet nieuw, ik had al eerder gemeld dat ik de problemen had met Chrome op de iPad (zelfs op twee met verschilende versies iOS), toen vonden jullie ook daar niets in de logs evenals bij Safari. Na opvragen van loginpagina was er verder niets meer op de server waar te nemen schreef je.

Heb het zojuist (16:59/17:00) nog een paar keer geprobeerd met Chrome vanaf ip 84.83.232.52, maar ik vrees dat het weer hetzelfde is, namelijk niets...
nogmaals succes met het zoeken!
Jeroen
Ach ja, je hebt gelijk, dat was de iOS/Webkit-versie van Chrome. Inderdaad niks te zien.
Hier helaas ook nog niet foutloos. Wel het ingelogd blijven aangevinkt na aanhoudende inlogproblemen.

Nu noemt Safari ’This website was reloaded because a problem occurred’ bovenin het scherm, waaronder het volledig wit blijft. Met op vernieuwen klikken wordt het forum uiteindelijk wel weer zichtbaar.
Beste Safari-gebruikers, ik heb nog eens iets gewijzigd aan de webserverkant. Zojuist vijf keer zonder problemen ingelogd met Safari op MacOS. Ik hoor graag jullie ervaringen.
Ik ook vijf keer zonder problemen :lol:

Het lijkt verbeterd te zijn.
Heb mij eerst uigelogd en daarna weer ingelogd, het werkte

Dirk
Beste Safari-gebruikers, ik heb nog eens iets gewijzigd aan de webserverkant. Zojuist vijf keer zonder problemen ingelogd met Safari op MacOS. Ik hoor graag jullie ervaringen.
Maak daar Safari en Chrome van :D
Daarmee gaat het nu ook zonder problemen (3x geprobeerd).
dank!
Jeroen
De vervelendste problemen in de IT zijn problemen die onregelmatig optreden. De afgelopen tijd bleek dat onze site niet goed werkte, maar alleen met Safari, en alleen met het versturen van webformulieren, en alleen met HTTPS, en alleen af en toe.

Wat blijkt? Als een browser bij onze webserver aanklopt en vraagt om een pagina, zegt onze webserver: hallo, hier is de pagina, en ik blijf nog even aan de lijn voor het geval je nog meer nodig hebt, icoontjes of andere bestanden of zo, en over twee seconden hang ik echt op.

De meeste browsers snappen dat van die twee seconden, en kloppen na die tijd gewoon opnieuw aan. Maar blijkbaar heeft Safari in bepaalde gevallen moeite de juiste tijd bij te houden, waardoor de webserver al heeft opgehangen, terwijl Safari denkt nog gewoon in gesprek te zijn. Vandaar het bericht "The network connection was lost". En vandaar dat we op de webserver geen idee hadden wat er aan de hand was.

We hebben het nu opgelost door de webserver tegen Safari te laten zeggen: na elke vraag hang ik op. Dan hangt Safari na elk verzoek uit eigen beweging vanzelf op en klopt opnieuw aan.

Voor gebruikers van Safari (en op Safari gebaseerde browsers zoals Chrome op iOS) zal de website nu een tikkeltje langzamer zijn, maar ik denk niet dat je daar in de praktijk veel van zult merken. En anders mag je bij Apple klagen ;-)
Ik zou nu graag een plusje plaatsen, +1 dan maar.
Knap gevonden, goed uitgelegd, klasse!
Er kan ook weer geplust worden.

Volgens mij hebben we alles nu wel weer redelijk werkend.
Mooi dat het weer werkt, hartelijk dank!
eindgebruiker schreef:
do 11 jan, 2018 20:45
De meeste browsers snappen dat van die twee seconden, en kloppen na die tijd gewoon opnieuw aan. Maar blijkbaar heeft Safari in bepaalde gevallen moeite de juiste tijd bij te houden, waardoor de webserver al heeft opgehangen, terwijl Safari denkt nog gewoon in gesprek te zijn. Vandaar het bericht "The network connection was lost". En vandaar dat we op de webserver geen idee hadden wat er aan de hand was.
Vandaar dat de webserver, en niet Safari, de connectie afsloot (TCP RST). Als ik het goed begrijp een rare hutsepot van TLS, HTTP Keep-Alive and HTTP POST?

Ik vind het wel nog altijd raar dat dit probleem alleen bij wereldfietser.nl opdook, maar ik ben in ieder geval blij dat het terug werkt.
Ik kan weer plussen! Mooi werk. Komen 14 feb de hartjes terug? :lol:
Ik zie op de windows desktop plusjes en op de androidtelefoon hartjes. Geef je iemand een plusje dan denkt die meteen dat er meer aan de hand is :oops: