Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Foto's uploaden - Forum Wereldfietser

Foto's uploaden

Het was al mogelijk om foto's in forumberichten op te nemen. Dan moest je ze echter eerst ergens anders op internet plaatsen, zoals Photobucket of Google Photos.

Vanaf nu is het mogelijk om bij het schrijven van een bericht afbeeldingen rechtstreeks op het forum te uploaden. Dit doe je als volgt:
  • Kies onderaan het berichtformulier de tab "Bijlagen".
  • Selecteer een afbeelding.
  • Klik "Invoegen".
Je kunt per bericht maximaal drie afbeeldingen toevoegen. Een afbeelding mag maximaal 2 MB groot zijn. Een afbeelding wordt zo nodig automatisch verkleind naar 600 pixels breed, met een link naar een versie van 1200 pixels breed.

Is je afbeelding groter dan 2 MB, dan zul je die eerst moeten verkleinen. Voor wat tips zie http://www.wereldfietser.nl/www//phpbb/ ... 84#p294084
eindgebruiker schreef: [*]Kies onderaan het berichtformulier de tab "Bijlagen".
Ik zie geen knop of tabblad :-(
Ik ook niet!!? :oops: :shock: :wink:

Dirk
Grappig. Ik zie die tab in dit subforum (nu ik dit tik dus) ook niet, in andere subfora wel. (Ik heb effe op en neer geklikt)
Is er ook ergens een tekst over rechten van de geuploade foto's?
Hier zie ik ook geen bijlagen-tab, in bijvoorbeeld Kletspraat wel.
Ik kan het helaas niet proberen in dit topic maar is wel top natuurlijk!
Zien jullie deze tab bijlagen niet?
IMG_2777.PNG
Aha.. ik zie het al. Sommige subforums hebben niet de juiste permissies.

Ik wil even met Gaele overleggen voor ik wat aanpas.
Dat is suf, net in deze rubriek mag je geen bijlagen toevoegen :-) Wordt aangepast.
Leon schreef:Is er ook ergens een tekst over rechten van de geuploade foto's?
We zullen een stukje toevoegen aan de forumregels. Het opmerkingenvak bij de bijlage is overigens erg geschikt om de auteur(-srechten) te vermelden.
Ik heb wat aangepast. Kan iemand testen of er nu wel foto's toegevoegd mogen worden?

En mochten er andere plekken zijn waar het niet kan, laat het dan even weten. Dan hoef ik niet met de hand alle subfora af.
Werkt het zo?
image-2017-11-20.jpg
Dank je. :D
HansvanderVeeke schreef:En mochten er andere plekken zijn waar het niet kan, laat het dan even weten. Dan hoef ik niet met de hand alle subfora af.
Ik heb het nu bij een stuk of tien subfora getest en het ziet er nu goed uit. Fijn dat het iets betrekkelijk eenvoudigs als een rechtenkwestie was.

Peter
Leuk, makkelijk foto's plaatsen! Het duurde even... :-)

Het zou trouwens ook fijn als linkjes makkelijker in elkaar gezet konden worden.

Bijlagen

bikelike schreef:Het zou trouwens ook fijn als linkjes makkelijker in elkaar gezet konden worden.
Zover is onze forumsoftware nog niet. Mogelijk begin volgend jaar, als we weer een upgrade gaan doen.
eindgebruiker schreef:Zover is onze forumsoftware nog niet. Mogelijk begin volgend jaar, als we weer een upgrade gaan doen.
YOW!
HansvanderVeeke schreef:Zien jullie deze tab bijlagen niet?
IMG_2777.PNG
Ik nog steeds niet. Niet in Explorer, niet in Firefox. Ben ook geen lid Wereldfietser. Misschien is dat het verschil?
Erik,

Ik heb alle 'actieve gebruikers' hier rechten op gegeven. Dan zou het niet moeten uitmaken of je lid bent of niet. Hebben andere mensen daar ook last van?

Die scheiding kan overigens wel. Zo kunnen we de betalende forumgebruikers wat voordelen geven over niet betalende. Hier is nog geen keus in gemaakt.
Hans,
Hieronder staat een link naar screenshot waar je kunt zien dat er bij mij iets 'misgaat'.

https://1drv.ms/i/s!AufkQ8c2-erolWQ-aV2JY8-LI5Yu
Veld en bos.jpg
Testje…..


ziet er naar uit dat het kan!

groeten uit Eindhoven, BertV