Additionally, paste this code immediately after the opening tag: HET FORUM IS VERHUISD - MEER INFO HIERONDER - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

HET FORUM IS VERHUISD - MEER INFO HIERONDER

128 berichten
Nu zie ik welke je bedoelt. Ik zal ernaar kijken en het in de V&A erbij plaatsen. Van mij persoonlijk mogen het ook wel gewoon statische afbeeldingen zijn.
PeterVanRijn schreef: Ik vind het altijd jammer als iemand die nog niet zo lang hier over de vloer komt kennelijk niet veel meer kan doen dan kritiek uiten op wat hij ziet.
SanderNL schreef:Beste bezoeker,
Mocht iets niet werken of mocht je foutjes tegenkomen, dan graag hieronder een reactie plaatsen.
Ik steek tijd en moeite in het voldoen aan het verzoek zoals hier gevraagd werd. Dat zou eerder gewaardeerd dan bekritiseerd mogen worden.
Man Met Fiets schreef: Ik steek tijd en moeite in het voldoen aan het verzoek zoals hier gevraagd werd. Dat zou eerder gewaardeerd dan bekritiseerd mogen worden.
Daar heb je gelijk in. De toon en intentie zijn helaas niet met een nieuwe versie te verbeteren, dat blijft een persoonlijke interpretatie van de ontvanger en zender.

Persoonlijk mis ik het PB knopje. Waar staat dat nu?
Eric op de Fiets schreef:Persoonlijk mis ik het PB knopje. Waar staat dat nu?

Die staat naast de knop Contacteer (mooie Vlaamse vertaling) aan de rechterkant. Het spreekwolkje-icoon.
Wauw, complimenten voor de mensen die aan de website gewerkt hebben. Klasse.

Nu is ook op mijn telefoon mijn favoriete forum goed te lezen.

Dank jullie wel.
Hoppa, de bewegende icoontjes zijn gekilled. Misschien ten overvloede: bewegende avatars worden niet getolereerd. We zullen dat nog in de forumregels opnemen. Die regels, de V&A en handleidingen willen we ook wat handiger bereikbaar in het menu opnemen. Komt nog.

Deze vormgeving is verre van perfect, en daar streven we ook niet naar. Zoals gezegd krijgen we in het najaar een volledig nieuwe styling.
Allereerst, begrip voor de keuze en de situatie. Maar mijn eerste indruk:

Poeh... mobiel veel beter te lezen, maar hier op mijn Laptop wordt ik een beetje scheel van een muur van tekst in plaats van duidelijk scheidbare topics.

Voor de te ontwikkelen versie hoop ik dat er wordt gekozen voor mobile detection zodat het op beide soorten devices goed leesbaar wordt.


Vraag voor de korte termijn:

Ik wil vooral niet met vragen komen die onnodig werk opleveren, dus negeer gerust: Dit font is op mijn laptop vlijmscherp, wat ik niet zo prettig vind. Zou een iets dikker lettertype het niet wat rustiger maken?
Het lettertype heb ik aangepast naar hoe het voorheen was (Verdana). Dit heeft wat meer "lucht".

Constructieve kritiek wordt op prijs gesteld. Met "het is slecht" kunnen we niet zo veel.
Je kunt toch ook meerdere styles installeren waaruit de gebruikers zelf kunnen kiezen en 'on-the-fly' tussen kunnen overschakelen? Niet iedereen hoeft dezelfde stijl te gebruiken. Er zijn ook specifieke mobiele stijlen.

Ik ben er een groot voorstander van om mensen bij dit soort zaken meer keuzevrijheid te geven zodat men het aan de persoonlijke behoeften kan aanpassen.

https://www.phpbb.com/styles/

Demo, kun je bovenaan omschakelen:

https://www.phpbb.com/customise/db/styl ... r/demo/3.1
Hoe het bij dit Forum zit weet ik niet, maar bij een hardloopforum waar ik beheerder ben hebben we er indertijd voor gekozen om alle stijlen op een na te disablen. We hadden namelijk nogal wat maatwerk gemaakt, en dan ben je verplicht dat in al die stijlen bij te houden. Bij de phpbb-versie die wij gebruiken kon dat niet anders, hoe dat bij nieuwere versies zit weet ik niet.
PeterVanRijn schreef:Hoe het bij dit Forum zit weet ik niet, maar bij een hardloopforum waar ik beheerder ben hebben we er indertijd voor gekozen om alle stijlen op een na te disablen. We hadden namelijk nogal wat maatwerk gemaakt, en dan ben je verplicht dat in al die stijlen bij te houden. Bij de phpbb-versie die wij gebruiken kon dat niet anders, hoe dat bij nieuwere versies zit weet ik niet.

Dat geldt voor de huidige versie eveneens. Alle extensies gaan uit van de standaardstijl en dus zul je eventuele aanpassingen zelf moeten verwerken in de templates.

Kleine wijzigingen aan het nieuwe thema kunnen wat mij doorgevoerd worden als daar steun voor is. Een volledig ander thema toevoegen brengt ook maatwerk en onderhoud met zich mee en in het licht van een aanstaand ander ontwerp voel ik daar niet zoveel voor. Wel ben ik met enkelen eens dat een volgend ontwerp rekening zou moeten kunnen houden met individuele gebruikerswensen.
Applaus voor de updaters.
En er zullen altijd nog wat dingen rechtgestreken moeten worden maar voor mij ziet het er goed uit.
Goed gedaan hoor mensen. Highfiiiiive.

Tja, ik vind dat forumbeheerders vaak te snel van de standaardphplayout afwijken. Iedereen wil anders zijn, en maakt een eigen stijl. Zoals ik het zie ben je daardoor ook anders als je de standaardstijl houdt :). Ik vond de standaardstijl daarbij ook nog een redelijk goed (is alweer even terug dat ik ermee bezig was, waar we nu naar kijken is aardig dicht bij de standaardstijl toch?).

Het lijkt mij dat de beste layout voor een 5" telefoon en een 24" monitor behoorlijk verschillend is. PhpBB staat misschien ook nu nog toe dat een gebruiker een door de beheerder aangeboden stijl kiest, misschien is het een mogelijkheid een stijl voor hogeresolutiemonitoren aan te bieden. Voor mij zou dat prioriteit hebben boven aanbieden van een huisstijl. Ik vemoed dat die gebruikers tegenwoordig in de minderheid zijn.
Hoe kom ik makkelijk vanuit het actieve onderwerpenoverzicht met 1 click (en liefst niet op een mini icon) bij het laatste bericht van een bepaald onderwerp?

Ik zie blijkbaar iets over het hoofd.
willem.m schreef:Hoe kom ik makkelijk vanuit het actieve onderwerpenoverzicht met 1 click (en liefst niet op een mini icon) bij het laatste bericht van een bepaald onderwerp?

Ik zie blijkbaar iets over het hoofd.

Links naast de onderwerptitel in het overzicht Actieve onderwerpen staan een klein oranje icoon. Die brengt je naar het eerste ongelezen bericht. Naar het laatste bericht in een topic gaan is geen bestaande functionaliteit.
Onzin, al is ook die functionaliteit een mini-icoon. Dit kan eenvoudig door op het icoontje rechts naast de gebruikersnaam van de laatste poster te klikken/tikken. Mijn scrollwieltje is ingesteld om links op de achtergrond te openen als ik ermee op een link klik, dus bij mij opent dan het onderwerp op het laatste bericht van het gekozen onderwerp.

Maar ik geef toe, je moet goed richten.

Tip voor de webbeheerders: de onderschriften lijken verloren gegaan te zijn bij de migratie. Wellicht handig om dat officieel mede te delen?
Super gedaan mannen! Natuurlijk zijn er wat schoonheidsfoutjes, maar die krijgen jullie er wel uit :D
De leesbaarheid op de tablet en de telefoon is geweldig! Wat een verbetering!
Petje af! ziet er mooi uit!
eindgebruiker schreef:Het lettertype heb ik aangepast naar hoe het voorheen was (Verdana). Dit heeft wat meer "lucht".

Constructieve kritiek wordt op prijs gesteld. Met "het is slecht" kunnen we niet zo veel.
Dank, misschien zit het tussen mijn oren, maar het ziet er nu prettiger uit.