Additionally, paste this code immediately after the opening tag: HET FORUM IS VERHUISD - MEER INFO HIERONDER - Pagina 7 - Forum Wereldfietser

HET FORUM IS VERHUISD - MEER INFO HIERONDER

128 berichten
Nog een suggestie voor het forum. De link die ik ontvang in de notificatiemail bevat een foute, doch werkende url. Er wordt verwezen naar bijvoorbeeld:

Code: Selecteer alles

http://www.wereldfietser.nl/www//phpbb/viewtopic.php?f=33&t=28889&e=1&view=unread#unread
Hierin staat het dus /www/ teveel.
willem.m schreef:Als ik op een smartphone naar de actieve onderwerpen ga, wordt 95% van mijn scherm gevuld met een enorme banner en keuzeopties. Helemaal onderaan is nog net de 1e rij vd tabel met onderwerpen zichtbaar. Ik snap het nut van een banner op de homepage, maar op andere pagina's staat deze functionaliteit visueel in de weg.
Ik gebruik meestal een fors bureaubeeldscherm en zelfs daarop begint het nuttige deel van de pagina waar het om gaat pas op de onderste helft. Er zijn 663 pixels met niks* en allerlei info die ik ondertussen wel weet voordat de tabel met Actieve Onderwerpen begint. Dat vind ik ook wel veel.

De forumpagina's hebben er meer last van dan andere pagina's overigens. Het zou al een beetje - zo'n 75 pixels - schelen als die op één lijn zaten met de websitepagina's.

*: mijn eigen browserbalken heb ik hierbi juiteraard niet meegeteld.
Een beetje late reactie maar ik ben hier een tijdje niet geweest dus had de verhuizing niet door.

Bij mij op de smartphone werkt het iig niet lekker, vind het eigenlijk een behoorlijke achteruitgang, vooral dat je niet meer kunt zien wanneer en van wie de laatste reactie van een topic is. Steeds hele pagina's laden/scrollen om er dan pas achter te komen wie de laatste schrijver is te stom. Lijkt mij ook logisch dat je eerst de naam van de schrijver wilt weten voordat je een artikel/reactie gaat lezen, of ben ik hier de enige in?

Er zit ook bij het inloggen een groot zwart vlak in de weg en zie ik daardoor niet wat ik typ. Bij inzoomen wordt dat zwarte vlak, maar ook de witte onderbalk/footer onhandig groot zodat bijna alle tekst verdwijnt, en dat inzoomen moet wel als je met handschoenen aan (of geen dunne kindervingertjes hebt) en op die kleine pagina-cijfertjes wilt klikken. Ook bij PB/tekst typen staat dit blok plus footer/banner over de tekst zodat ik niets ziet.

Daarbij crashed vaak de pagina en om die steeds te herladen is vooral irritant als je net PB'tjes stuurt want die zijn dan ook gelijk verdwenen. Mss is dat alleen in Zweden of alleen bij zeurderige fatbikers die iets fout doen of het nog niet helemaal snappen maar het is iig frustrerend.
Ik kom dus eigenlijk niet meer op het forum, althans niet meer op de smartphone, maar daar ik meestal onderweg ben (daar ben je ook een fietser voor :) ) is dat toch mijn ding.

Kan dit niet anders, iig dat je weer de laatste reactie kunt zien, zoals dat op fora gebruikelijk is?

Op de pc werkt daarentegen alles naar behoren dus daar alleen maar goeds over!
Gaele is geweldig! Ik kan nu weer inloggen en PB/tekst typen op de smartphone. 8)
Bedankt voor de snelle hulp!
Dit vereist nog enige uitleg :-)

Ik heb al meerdere mensen gesproken die een smartphone met een ouder besturingssysteem hebben (b.v. Android 4). De standaard meegeleverde webbrowser daarop heeft dan ook al lang geen updates meer gehad, en werkt niet goed samen met ons forum (en waarschijnlijk ook andere websites).

De oplossing is om een recente webbrowser te gebruiken, zoals Chrome. Vanuit beveiligingsoogpunt is het sowieso verstandig om een up-to-date browser te gebruiken.
Wat de laatste reacties betreft: je kunt inderdaad niet zien wie die heeft geschreven. Daar is op een smartphonescherm geen plek voor (tenzij je hem in landscape-formaat houdt).
Wat je wel kunt doen is in de lijst met actieve onderwerpen (of nieuwe berichten) op het rode icoontje links naast de onderwerptitel klikken. Dan kom je op het laatste ongelezen bericht terecht.
En verder:
- er zijn flink wat kleine bugjes opgelost
- de "header" van het forum is wat minder hoog. Als je nu op een smartphone de lijst met actieve onderwerpen opent krijg je in ieder geval al wat topics te zien. (Verdere optimalisering gaan we in het najaar doen, als de hele site een restyling krijgt)
- naast de activiteitenlijst hebben we nu ook een kalender. Die wordt de komende tijd verder gevuld.
eindgebruiker schreef:En verder:
- er zijn flink wat kleine bugjes opgelost
- de "header" van het forum is wat minder hoog. Als je nu op een smartphone de lijst met actieve onderwerpen opent krijg je in ieder geval al wat topics te zien. (Verdere optimalisering gaan we in het najaar doen, als de hele site een restyling krijgt)
- naast de activiteitenlijst hebben we nu ook een kalender. Die wordt de komende tijd verder gevuld.
top!