Additionally, paste this code immediately after the opening tag: HET FORUM IS VERHUISD - MEER INFO HIERONDER - Pagina 4 - Forum Wereldfietser

HET FORUM IS VERHUISD - MEER INFO HIERONDER

128 berichten
Hoi Jeroen,

Misschien zie ik andere iconen dan anderen omdat ik beheerder ben. Vermoedelijk zitten de citaat- en meld-knop bij jou onder het icoon met het korte en lange streepje. Wil je dit eens bekijken?

EDIT: bij mijn eigen berichten zie ik ook een uitklapknopje, waar ik bij andermans berichten de losse buttons zie. Dit is inconsistent gedrag. Ik zet het op de lijst om na te kijken.
Puik werk hoor!

Klein probleempje. Ik merk dat ik, als ik naar gewone index ga (http://www.wereldfietser.nl/phpbb/) de assets (css-files e.d.) niet worden ingeladen omdat er een ander relatief pad gebruikt wordt dan wanneer er http://www.wereldfietser.nl/phpbb/index.php wordt gebruikt.


Betreft de opmerkingen over de favicon die niet/wel wordt ingeladen: Favicons worden op een andere manier gecached dan de standaard cache, door de verschillende soorten browsers.

Er zijn verschillende hacky manieren op dat zelf te herstellen als je dat écht vervelend vindt, bv, http://www.nullalo.com/en/how-to-delete ... con-cache/ maar ik kan me voorstellen dat dat probleem zich na een tijdje vanzelf herstelt.

Een verwijzing naar een alternatieve, favicon, bv favicon.png, in de broncode (bv. <link href="favicon.png" rel="shortcut icon" type="image/png" />) biedt mogelijk ook een oplossing (maar niet voor pagina's die deze code niet laden (bv. server error pagina's).
SanderNL schreef:Hoi Jeroen,

Misschien zie ik andere iconen dan anderen omdat ik beheerder ben. Vermoedelijk zitten de citaat- en meld-knop bij jou onder het icoon met het korte en lange streepje. Wil je dit eens bekijken?

EDIT: bij mijn eigen berichten zie ik ook een uitklapknopje, waar ik bij andermans berichten de losse buttons zie. Dit is inconsistent gedrag. Ik zet het op de lijst om na te kijken.
Was Jeroen ingelogd? Als niet ingelogde kun je alleen lezen en niet reageren en zijn minder knoppen zichtbaar. Goed om mee te nemen in je evaluatie Sander. Bij je iegen bericht heb je ook andere knoppen in beeld.
SanderNL schreef:Hoi Jeroen,

Misschien zie ik andere iconen dan anderen omdat ik beheerder ben. Vermoedelijk zitten de citaat- en meld-knop bij jou onder het icoon met het korte en lange streepje. Wil je dit eens bekijken?

EDIT: bij mijn eigen berichten zie ik ook een uitklapknopje, waar ik bij andermans berichten de losse buttons zie. Dit is inconsistent gedrag. Ik zet het op de lijst om na te kijken.
Als er voldoende ruimte is worden losse knoppen getoond (citaat, meld, evt. wijzig). Zo niet dan verschijnt er een uitklapknopje. Dit hangt o.a. af van lengte van de berichttitel en auteursnaam.

Het is allemaal even wennen, ik ontdek zelf ook nog nieuwe dingen.
Eric op de Fiets schreef:Aha ik ben te (snel) zoekend geweest. :?

Het viel me op dat de blauwe regel hier http://www.wereldfietser.nl/node/332 half wegvalt, maar zie dat ook bij http://www.wereldfietser.nl/tochten en dat zel wel niet in deze aanpassing hebben gezeten. (Op een ipad)
De blauwe regel? Kun je een screenshot geven?
GAAF!!!!

Op mijn Android telefoon start een nieuwe tab altijd de forumpagina. Vroeger kon ik dan nooit iets lezen en moest ik met m'n duim en wijsvinger zoomen. Nu kan ik gewoon gelijk beginnen te lezen. En alle oude Posts zijn er nog gewoon. Echt een mooie prestatie! Ook de overige pagina's werken mooi.

Diepe buiging voor het internet team!!!!


EDIT:
Op mijn grote mensen computer met 24" beeldscherm ziet het er ook allemaal prima uit!
Geweldig werk! En inderdaad op mobiel nu goed te lesen, top!
Dank voor alle inzet, en veel anderen ook dank voor alle in-put!
Perfecte timing, nu ik enkele dagen niet achter mijn pc zit: op de iPad werkt alles nu beter dan ooit tevoren. Volgende week zal ik eens een passende avatar bedenken. Ook fijn dat er zo te zien niets 'kapotverbeterd' is (ik ben zo iemand die vaak oude softwareversies blijft gebruiken wanneer ik de weg kwijtraak tussen nieuwe toeters en bellen).
Net terug van een fietstocht door Friesland (81 km) thuis het vernieuwde forum bekeken. Is even wennen, ik moest de snelkoppeling op het bureaublad van het computerscherm vervangen, want de oude wekte niet meer. De 'rode' buttons rechtsonder zijn verdwenen. Maar het geheel ziet er wel duidelijker uit. Toch wel een hele hoop werk om dit forum te verhuizen!
Fijn Sander - dank je wel.
Ziet er goed uit! Ik moet wel wennen aan de profielinformatie die nu links staat. Ik merk dat ik erg gewend ben om te kijken van wie het bericht is alvorens ik lees. En ik begin recht met lezen :)
Als ik Actieve schermen op mijn smartphone open, dan begin de tabel met de topics helemaal onderaan mijn scherm (nog net 0,5 cm). De rest van het scherm wordt gevuld met de naar verhouding toch wel groot uitvallende spreadfoto en andere dingen. Zou het niet fijner zijn als je op die pagina gelijk ziet waarvoor de pagina is? Dus wat meer op de functie gericht?
jeroen_ schreef:...veel mobiele websites ervaar ik persoonlijk als een achteruitgang op mijn desktop met "groot" (19 inch) scherm t.o.v. de vorige, niet mobiele versie. Bijvoorbeeld: http://www.knmi.nl. Je krijgt vaak minder tekst (informatie) te zien die uitgesmeerd is op meer beeld oppervlak waarbij letters m.i. vaak te groot zijn. Vaak ook "vervelend" sierlijke / ronde lettertypes die ik niet prettig vind om te lezen.
Daar hebben ze me zo ongeveer weggejaagd met die vreselijke mobiele site. Dat willen ze daar voor 'responsive' door laten gaan. Dat vind ik inderdaad een goed voorbeeld van hoe het dus níét moet. Ik snap niet dat ze daar niet gewoon de oude site en de nieuwe naast elkaar laten bestaan. Dergelijke pagina's worden in essentie vanuit een database gevuld en daar zal in principe niet veel aan veranderd zijn vermoed ik. Dan kan de gebruiker kiezen aan welke hij de voorkeur geeft.

Het blijkt dat ik in een andere browser wel een bredere lay-out krijg met de gebruikersinfo rechts van i.p.v. tussen de berichten en i.p.v. links bij de oude site.

Is het niet mogelijk om mensen in het gebruikerspaneel de mogelijkheid te geven zelf een lay-outvariant te forceren? Bijv. Desktop/Laptop/Tablet/Smartphone naast de optie Automatisch zoals nu. En gebruikersinfo Rechts/Links want rechts vind ik minder prettig want voor mij niet gangbaar en uit de toon vallend. Dat verschilt wellicht per persoon.

Keuzevrijheid dus. Ben ik zoals ik al zei een groot voorstander van. Ik weet toch écht zelf het beste wat ik wil en die paar regeltjes code die dat nu uitmaken snappen dat blijkbaar stukken minder goed.
Over de likes met de Afbeelding-tekens.
Als je ingelogd bent en op het profiel vabn een andere gebruiker kijkt krijg je een complete lijst te zien van wat iemand ooit geliked heeft. Ik vind dat toch wel iets te openhartig. Daarom heb ik vooralsnog even mijn likes verwijderd; dat was gelukkig nog niet zo veel werk.
Kan dat veranderd worden? Iets overeenkomstig met de situatie op facebook zou me logischer lijken.
Wat vinden anderen daarvan?
Zo, operatie voorbij. Miss Digibeet vindt er ook iets van; rustig.
Veel dank Sander en Gaele!
Loes
Sander, Gaele,

Zoals eerder gezegd, prima update! Ik had een vraag over de foto-breedte. Die staat nu op max 850px, heb ik op zich geen moeite mee, maar is het mogelijk dat evt. wat bredere foto's automatisch geresized worden? Je zou misschien wel een max bestandsgrootte kunnen aanhouden, zodat dan geen superzware foto's geplaatst worden.

Het is een wens ;)

Verder merk ook ik dat ik gewend ben om eerst de info van de poster te lezen en dan pas het bericht, maar dat zal een kwestie van wennen zijn denk ik. Zo zijn we al die tijd geconditioneerd ;)

Thanks, Ellen
@ stef: Hmmm , da's niet goed. Snelste oplossing is /phpbb/ redirecten naar /phpbb/index.php. Het onderliggende probleem behoeft nog wel aandacht.

@ Johojo: De profielinfo hoort rechts naast de berichten te staan. Zojuist wel gezien dat in een Safari browser de profielinfo links staat, maar blijkbaar bij anderen ook. Hier mag de ontwikkelaar van het thema even naar kijken.

@ willem.m: Goed punt. De banner en het menu mogen best wat compacter.

@ Leon: De extensie biedt die instelmogelijkheid niet. Ik gooi het in de groep en eventueel schakelen we het op de profielpagina uit.

@ fietsjunks: Staat genoteerd als wens. Is volgens mij geen enkel probleem.
Zou het mogelijk zijn om tzt. ook rechtstreeks foto's/filmpjes te kunnen uploaden? Zou ik wel erg makkelijk vinden.
AndreM schreef:Zou het mogelijk zijn om tzt. ook rechtstreeks foto's/filmpjes te kunnen uploaden? Zou ik wel erg makkelijk vinden.

Uploaden van afbeeldingen en gpx-tracks staat op de planning. Uploaden van filmpjes niet, omdat dat erg veel ruimte inneemt (kostbaar) en Youtube en Vimeo hier al zeer geschikte platformen voor zijn.

Er is binnen het bestuur momenteel nog geen voornemen om content te kunnen laten uploaden. Dit stond in een PvE, maar is niet doorgezet in daadwerkelijke eisen aan de website.
Dag Sander en Gaele,

Jullie zullen er vast wel veel moeite in hebben gestopt, maar ik ben er niet blij mee!
Op mijn smartphone ontbreken op de homepage de knoppen die direct onder de zwarte balk van de (wisselende) foto staan. Ik bedoel de knoppen "home-vereniging-activiteiten-landeninformatie-forum-contact-tijdschrijft" Beetje jammer hé, nu kan ik onderweg niet meer naar het forum.