Additionally, paste this code immediately after the opening tag: HET FORUM IS VERHUISD - MEER INFO HIERONDER - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

HET FORUM IS VERHUISD - MEER INFO HIERONDER

128 berichten
Felix Fietst schreef:Tip voor de webbeheerders: de onderschriften lijken verloren gegaan te zijn bij de migratie. Wellicht handig om dat officieel mede te delen?
Lijkt inmiddels opgelost. Zal wel een instelling geweest zijn op het gehele forum.
Hier wordt ik blij van! Vanuit Oostenrijk mijn complimenten en dank voor jullie inspanningen!
Eindelijk goed leesbaar en gemakkelijk te navigeren op mijn iPhone, maar ook op mijn iPad.

Fijn lettertype om te lezen, misschien even wennen aan sommige nieuwe knoppen (bijv. pb is nu contacteer), maar alles staat (voor mij) op een logische plek.

Goed gedaan!
Ik blijf emails met nieuwe berichten in dit topic krijgen, terwijl ik me steeds afmeld.
SanderNL schreef:
willem.m schreef:Hoe kom ik makkelijk vanuit het actieve onderwerpenoverzicht met 1 click (en liefst niet op een mini icon) bij het laatste bericht van een bepaald onderwerp?

Ik zie blijkbaar iets over het hoofd.

Links naast de onderwerptitel in het overzicht Actieve onderwerpen staan een klein oranje icoon. Die brengt je naar het eerste ongelezen bericht.
Het grote icoon helemaal links, naast de 3 regels van ieder onderwerp, brengt je ook naar het eerste ongelezen bericht. Een stuk minder mini of klein. :wink:
Sanp ik Felix. Maar soms gebeurt en dan wel iets, en vaak niets. Op mijn android telefoon gebeurt het dus niet consequent.
Ik schrijf dit trouwens niet als zeurpiet hoor. Ik meld gewoon wat me opvalt.
Van mijn zijde is het ook waarnemend bedoeld, wellicht dat het iemand helpt bij het gebruik van het forum.
Oef, dat wordt even gigantisch wennen. Vormgeving wel mooi trouwens.

Meteen een vraagje onderaan de posting staat een terug naar ??? (welk topic je in zit). Kan daar misschien ook een terug naar actieve onderwerpen bijkomen. Of heb ik ergens iets gemist en zit er ene knopje verstopt?
Hallo Inge,

die optie staat links bovenaan de pagina, onder de foto.
willem.m schreef:Ik blijf emails met nieuwe berichten in dit topic krijgen, terwijl ik me steeds afmeld.

Er staan géén abonnementen onder abonnementen op je profielpagina en je krijgt toch mails van nieuwe berichten?

http://i.imgur.com/CZgROqN.png
@SanderNL

Jouw reactie bracht me even naar het gebruikerspaneel, waar ik zag dat je ook de notificaties kunt beheren. Hoewel, beheren, je kunt ze markeren als gelezen, verder kun je er niks mee doen. Worden ze na verloop van tijd automatisch opgeruimd? Lijkt me wel een potentiële groeier in de database.

Peter
PeterVanRijn schreef:Jouw reactie bracht me even naar het gebruikerspaneel, waar ik zag dat je ook de notificaties kunt beheren. Hoewel, beheren, je kunt ze markeren als gelezen, verder kun je er niks mee doen. Worden ze na verloop van tijd automatisch opgeruimd? Lijkt me wel een potentiële groeier in de database.

Gelezen notificaties worden automatisch na 30 dagen (instelbaar) verwijderd.
Sorry, je kunt het zoeksysteem momenteel niet gebruiken. Probeer het nogmaals over 1 seconden.
kwam weer eenmalig voorbij. (Bij het zoeken naar alle berichten van de gebruiker Bestuur)

http://www.wereldfietser.nl/www//phpbb/ ... ile&u=8958 Optie "Zoek gebruikers berichten"
Eric op de Fiets schreef:
Sorry, je kunt het zoeksysteem momenteel niet gebruiken. Probeer het nogmaals over 1 seconden.
kwam weer eenmalig voorbij. (Bij het zoeken naar alle berichten van de gebruiker Bestuur)

Om te voorkomen dat het forum wordt platgelegd door al te enthousiaste zoekende gebruikers is een minimum interval ingesteld tussen de zoekopdrachten. Deze staat nu op 8 seconden voor ingelogde gebruikers en 22 seconden voor gasten. Best lang als je het mij vraagt. Ik zal het op de issuelijst zetten. Als er geen bezwaar is zal ik beide verlagen.
Aha ik ben te (snel) zoekend geweest. :?

Het viel me op dat de blauwe regel hier http://www.wereldfietser.nl/node/332 half wegvalt, maar zie dat ook bij http://www.wereldfietser.nl/tochten en dat zel wel niet in deze aanpassing hebben gezeten. (Op een ipad)
Daar had ik hem gevonden doch zou graag het naar boven scrollen overbodig maken.
Eric op de Fiets schreef:Aha ik ben te (snel) zoekend geweest. :?

Het viel me op dat de blauwe regel hier http://www.wereldfietser.nl/node/332 half wegvalt, maar zie dat ook bij http://www.wereldfietser.nl/tochten en dat zel wel niet in deze aanpassing hebben gezeten. (Op een ipad)

Bedankt. Dat is een foutje in het design. Wordt genoteerd.
Inge1 schreef:Oef, dat wordt even gigantisch wennen. Vormgeving wel mooi trouwens.

Meteen een vraagje onderaan de posting staat een terug naar ??? (welk topic je in zit). Kan daar misschien ook een terug naar actieve onderwerpen bijkomen. Of heb ik ergens iets gemist en zit er ene knopje verstopt?

Ik noteer het als wens.
Ik vind dat "Man Met Fiets" wel een goed punt heeft, in algemene zin: veel mobiele websites ervaar ik persoonlijk als een achteruitgang op mijn desktop met "groot" (19 inch) scherm t.o.v. de vorige, niet mobiele versie. Bijvoorbeeld: http://www.knmi.nl. Je krijgt vaak minder tekst (informatie) te zien die uitgesmeerd is op meer beeld oppervlak waarbij letters m.i. vaak te groot zijn. Vaak ook "vervelend" sierlijke / ronde lettertypes die ik niet prettig vind om te lezen.

Maar deze verslechteringen ervaar ik tot nu toe niet op dit nieuwe forum, de letters zijn nog steeds duidelijk leesbaar en de letter grootte vind ik prima, niet vervelend groot. En volgens mij werkt de site nu ook goed op kleine scherm resoluties, dus dat lijkt mij ook een mooie verbetering, hoewel ik zelf niet zo mobiel aangelegd ben. Dus weinig klachten hier :D

Het enige wat ik momenteel onduidelijk vind zijn de icoontjes onder en boven de geposte berichten: zo kan ik het bericht van "Man Met Fiets" voor zover ik weet niet quoten, maar andere berichten in dit topic kan ik wel quoten? Verder zou het m.i. beter zijn als er een "hover tekst" (tekst die verschijnt indien men over een icoon gaat met muis cursor) verschijnt met uitleg wat het icoon doet indien men daar op klikt. Zo zie ik bijv. rechts onderin een plus icoon en een getal, maar het is mij niet direct duidelijk wat is betekent. Inmiddels zie ik dat het icoon rechts bovenin een menu uitklapt, maar je moet wel eerst klikken voordat je weet wat dat doet. Dat ervaar ik als verbeter punten.
jeroen_ schreef:Ik vind dat " Man Met Fiets" wel een goed punt heeft, in algemene zin: veel mobiele websites ervaar ik persoonlijk als een achteruitgang op mijn desktop met "groot" (19 inch) scherm t.o.v. de vorige, niet mobiele versie. Bijvoorbeeld: http://www.knmi.nl. Je krijgt vaak minder tekst (informatie) te zien die uitgesmeerd is op meer beeld oppervlak waarbij letters m.i. vaak te groot zijn. Vaak ook "vervelend" sierlijke / ronde lettertypes die ik niet prettig vind om te lezen.

Maar deze verslechteringen ervaar ik tot nu toe niet op dit nieuwe forum, de letters zijn nog steeds duidelijk leesbaar en de letter grootte vind ik prima, niet vervelend groot. Dus weinig klachten hier :D

Het enige wat ik momenteel onduidelijk vind zijn de icoontjes onder en boven de geposte berichten: zo kan ik het bericht van "Man Met Fiets" voor zover ik weet niet quoten, maar andere berichten in dit topic kan ik wel quoten? Verder zou het m.i. beter zijn als er een "hover tekst" (tekst die verschijnt indien men over een icoon gaat met muis cursor) verschijnt met uitleg wat het icoon doet indien men daar op klikt. Zo zie ik bijv. rechts onderin een plus icoon en een getal, maar het is mij niet direct duidelijk wat is betekent. Inmiddels zie ik dat het icoon rechts bovenin een menu uitklapt, maar je moet wel eerst klikken voordat je weet wat dat doet. Dat ervaar ik als verbeter punten.

Bij mij zie ik bij elk bericht een icoontje met een uitroepteken (meld dit bericht) en een icoontje met dubbele aanhalingstekens (Reageer met citaat). Zie je geen mouse-over tekst? Het plus-icoon is de Wereldfietser-variant op de Facebook Like. Mouse-over tekst neem ik mee als wens.

In algemene zin zit er een grens aan de breedte van tekstblokken. Het is voor niemand prettig om tekst over de volledige breedte van het scherm weer te geven. Dan heb je een aanwijsstok nodig om bij te houden waar je gebleven bent ;-)

Omdat we alleen berichten weergeven op het forum en geen indexen of reclames maken we geen gebruik van de volle breedte van de pagina.
Hoi Sander,

goed om te lezen dat de terugkoppeling serieus genomen wordt. Ik vind de tekst breedte op dit forum prima - ik bedoelde meer in algemene zin dat ik dit soms wat te smal vind op sommige mobiele websites.

Ik zie zelf geen uitroepteken en quote icoon (niet bewust in ieder geval :D ) Hierbij een screenshot van hoe ik jouw bericht zie op Firefox 51.0.1 / Linux:

Afbeelding