Additionally, paste this code immediately after the opening tag: De vereniging zoekt een coördinator social media - Forum Wereldfietser

De vereniging zoekt een coördinator social media

In de FB-groep van het tijdschrift een oproep van onze voorzitter, Eric Picard:
# **Vacature Coördinator Social Media**

Om onze vereniging De Wereldfietser meer zichtbaarheid te geven en voor onze leden en andere -jonge- fietsreizigers een leuke online ontmoetingsplek te creëren, zijn we op zoek naar een vrijwilliger voor de functie van:

## Coördinator Social Media
* Je bent de motor achter onze social media kanalen (nu alleen nog Facebook – circa 3.000 accounts en het forum op onze website – circa 15.000 accounts)
* Je gaat op zoek naar relevante content van onze leden (blogs, website, reisverslagen, activiteiten) en post die op onze kanalen
* Je stimuleert leden zelf relevante content te plaatsen op onze kanalen. Je hoeft dus niet zelf content te creëren (mag natuurlijk wel); je taak is primair het beheer van onze accounts
* Je houdt relevante artikelen/ publicaties over het reizen per fiets in de gaten en post die op onze kanalen
* Je maakt samen met de activiteitencommissie mensen warm voor onze activiteiten via posts vooraf en achteraf
* Je monitoort, analyseert en interpreteert ontwikkelingen in de kanalen en brengt op onregelmatige basis het bestuur op de hoogte
* Je zorgt voor een bruisende online community en trekt aan de rem als discussies uit de hand lopen
* Je bent bekend met de ins en outs van social media kanalen of hebt de ambitie om je de die eigen te maken
* Je bent lid van de Wereldfietser

Heb je interesse in deze functie of wens je eerst nadere informatie, neem dan contact op met Eric Picard, voorzitter van de Wereldfietser: voorzitter@wereldfietser.nl
Ik zet hem hier, omdat het bestuur dat niet doet, maar ik wel denk dat er hier ook mensen komen die dit zouden kunnen (en misschien ook zouden willen).

Edit: foute quote-code aangepast.
Dank voor het delen, Polling.

Ik zit zelf niet op social media, dus dat wordt 'm niet. Als de vereniging ook voldoende mensen onder de -pak 'm beet- 40 jaar wil bereiken, en ook niet-leden, dan zou ik adviseren om Insta en YouTube erbij te nemen. Facebook wordt door de jeugd en jongeren steeds minder gebruikt*, en die groep wil je toch aan je binden om de oude leden straks te blijven verblijden met mooie verhalen over spannende fietsreizen.

*) Dat hoor ik al jaren van mijn kinderen, die Facebook suf vinden. Maar het blijkt ook uit de data over social mediagebruik onder Nederlanders (https://www.marketingfacts.nl/berichten ... rland-2021), zoals het dagelijks gebruik onder 15-19-jarigen:
Screenshot_20211028-081500.png
P.S.
Ja, ik weet het: platforms zoals het WF-forum bedienen een nog kleiner en waarschijnlijk ouder publiek dan Facebook. Daarover loopt al een ander draadje.
Voor een ieder die wil bijdragen aan de vereniging is er ook een vacature voor Bestuurslid PR

Het bestuur van de Wereldfietser telt momenteel zeven bestuursleden. In de afgelopen maanden heeft het bestuur de noodzakelijke taakgebieden die worden bestreken om de vereniging op een goede manier te besturen, op een rijtje gezet. Om de verschillende activiteiten te organiseren en te continueren is er behoefte aan versterking van het bestuur. Het bestuur roept hierbij geïnteresseerden op voor de volgende bestuursfuncties:
Bestuurslid PR
In deze nieuwe functie binnen het bestuur houd je je bezig met het reclamebeleid, de sponsoring, de promotie en de bekendheid van de vereniging.
Je taken:
opzetten en invullen van reclame- en sponsorbeleid (banners, website, ledenpas, promotieartikelen etc.)
communicatie met externe partijen; je onderhoudt de contacten met bestaande en toekomstige sponsors en maakt contractuele afspraken om de toegevoegde waarde van het lidmaatschap voor de leden verder uit te breiden.
Invulling samenwerking tussen De Wereldfietser en de jongerengroep (WF18-35).
Wie zoeken wij?
je hebt affiniteit met PR en sponsoring
je legt makkelijk contacten en weet ze op een natuurlijke manier te onderhouden
je spreekt ‘de taal’ van de jongeren
je bent up-to-date in de verschillende sociale media
je kunt je schriftelijk goed en makkelijk uitdrukken
Algemeen
Het bestuur vergadert ongeveer iedere zes weken met uitzondering van de zomervakantie. De vergaderingen vinden in de regel plaats op maandagavond in Woerden maar vergaderingen via skype zijn soms ook mogelijk. Verder zijn er twee algemene ledenvergaderingen (in het voorjaar en het najaar) waar je aanwezigheid gewenst is. De Wereldfietser kent een reiskostenvergoeding op basis van de kosten van openbaar vervoer of een tarief per km.
Het bestuur streeft naar een evenwichtige verdeling van mannen en vrouwen in het bestuur.
Informatie en reactie
Voor nadere informatie over de functies kun je contact opnemen met de voorzitter.

https://www.wereldfietser.nl/vereniging/vacatures