Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Foto's uploaden - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Foto's uploaden

bdr schreef:2MB is de standaard maximale upload-grootte van PHP.
Maar wel te vergroten, los van de vraag of je dat wel wil en of de hoster het wil ondersteunen.
bdr schreef:2MB is de standaard maximale upload-grootte van PHP.
Is dat niet iets uit de tijd dat je een boek over Digitale 8) fotografie gelezen wilde hebben als je een Digitale 8) camera gekocht had om Digitale 8) foto's te maken ?
Er zit nog wel een bug in de foto upload functionaliteit. Ik weet niet of dit sinds de recente forum update is, maar:

Als ik een plaatje verklein naar 1066x600 en vervolgens upload, krijg ik een fout te zien.

- de fouttekst wordt niet getoond, maar is wel te zien met de chrome inspector in de html

- de fouttekst beweert dat mijn afbeelding 4160x2340 is. Nou echt niet. Als ik mijn afbeelding inspecteer, dan zie ik dat die 4160x2340 enkel voorkomt in de Exif properties ExifImageLength en ExifImageWidth, waarschijnlijk overgenomen van het origineel. Maar dat is niet waar de forumsoftware naar moet kijken lijkt mij, bij het beoordelen van het formaat van de afbeelding. Als ik de exif data van de afbeelding clear, kan ik de foto wel uploaden. Misschien moet die exif data sowieso gecleared worden als extra service door de forum software omdat er ook privacygevoelige gegevens in kunnen staan zoals geolocatie.
Bastiaan, als je die informatie dus weg zou halen zou je dus ook een te groot (qua afmetingen dan) plaatje kunnen uploaden, zolang het maar binnen de maximale bestandsgrootte blijft. Het lijkt me dat er ergens een controle plaats moet vinden, en als dat op de EXIF-data is dan kun je ook stellen dat het pakket waarmee je de foto hebt verkleint zijn werk niet goed doet.
Hieronder 2 dezelfde foto's 1 is door mij zelf verkleint naar 800x600 en de ander is als greyscale opgeslagen en vervolgens is alle exif-data verwijderd. (het origineel is 3008x2000 en 3MB groot) Zoals je ziet wordt de "te grootte" foto netjes weergegeven de forumsoftware lijkt zijn werk dus goed te doen, het ligt denk ik aan iets anders.
DSC_7246_800x600 - Copy.jpg
DSC_7246_grey - Copy.jpg
_Peter_ schreef:
zo 07 jan, 2018 14:48
Bastiaan, als je die informatie dus weg zou halen zou je dus ook een te groot (qua afmetingen dan) plaatje kunnen uploaden, zolang het maar binnen de maximale bestandsgrootte blijft. Het lijkt me dat er ergens een controle plaats moet vinden, en als dat op de EXIF-data is dan kun je ook stellen dat het pakket waarmee je de foto hebt verkleint zijn werk niet goed doet.
De software zou gewoon moeten kijken naar de daadwerkelijke width/height van de foto en niet een statische property in de exif data, daar kan van alles in staan, en is in principe ook alleen vrijblijvende informatie. Ik gebruik imagemagick om de afbeeldingen te verkleinen, al jaren. Nog nooit problemen gehad met andere sites/software. Ik betwijfel zelfs of het gewenst is dat een herschaalbewerking zich zou moeten bemoeien met de exif properties...

BTW mooie chamsin :)
Probleem lijkt opgelost in versie 3.2.2 van de forumsoftware, die vandaag is uitgekomen: https://tracker.phpbb.com/browse/PHPBB3-15443
Effe proberen,
Albanie.jpg
Beach of Albanie, werkt super.
Ik krijg vaak een melding van WF dat de geplaatste foto's niet groter mogen zijn dan 800 pixels breed of hoog.
Ik gebruik Adobe Photoshop om formaten te wijzigen, maar bij Paint kan het ook.
Martin E. van Doornik schreef:
vr 31 mei, 2019 11:34
Ik krijg vaak een melding van WF dat de geplaatste foto's niet groter mogen zijn dan 800 pixels breed of hoog.
Dat is als je een foto op een andere website zoals tinypic, zoals jij wel doet, embed op dit forum. Het uploaden van een foto naar de wf website werkt anders.
Leon schreef:
vr 31 mei, 2019 11:45
Martin E. van Doornik schreef:
vr 31 mei, 2019 11:34
Ik krijg vaak een melding van WF dat de geplaatste foto's niet groter mogen zijn dan 800 pixels breed of hoog.
Dat is als je een foto op een andere website zoals tinypic, zoals jij wel doet, embed op dit forum. Het uploaden van een foto naar de wf website werkt anders.
Ingewikkeld gedoe.... :roll:
Martin E. van Doornik schreef:
vr 31 mei, 2019 14:12
Leon schreef:
vr 31 mei, 2019 11:45
Martin E. van Doornik schreef:
vr 31 mei, 2019 11:34
Ik krijg vaak een melding van WF dat de geplaatste foto's niet groter mogen zijn dan 800 pixels breed of hoog.
Dat is als je een foto op een andere website zoals tinypic, zoals jij wel doet, embed op dit forum. Het uploaden van een foto naar de wf website werkt anders.
Ingewikkeld gedoe.... :roll:
Nee Martin. De WF-site is sinds de laatste grote upgrade enorm verbeterd. Foto's uploaden is een fluitje van een cent. En als je het dan toch liever op de moeilijke manier wil doen, door te embedden, dan kun je aan het einde van de foto-url "w=800" zetten.
willem.m schreef:
vr 31 mei, 2019 14:16
Martin E. van Doornik schreef:
vr 31 mei, 2019 14:12
Leon schreef:
vr 31 mei, 2019 11:45
Dat is als je een foto op een andere website zoals tinypic, zoals jij wel doet, embed op dit forum. Het uploaden van een foto naar de wf website werkt anders.
Ingewikkeld gedoe.... :roll:
Nee Martin. De WF-site is sinds de laatste grote upgrade enorm verbeterd. Foto's uploaden is een fluitje van een cent. En als je het dan toch liever op de moeilijke manier wil doen, door te embedden, dan kun je aan het einde van de foto-url "w=800" zetten.
Ik weet niet eens wat embedden is....
Martin E. van Doornik schreef:
vr 31 mei, 2019 14:23
Ik weet niet eens wat embedden is....
Dat is hoe jij een foto op dit forum zet. Dat is een heel goede manier en ik doe het ook altijd zo.
Embedden is in dit geval het integreren van een deel van van een externe webpagina in een bericht op ons forum. Bijv. een filmpje van Youtube of een foto toevoegen aan deze website, zodanig dat het lijkt dat het filmpje of foto onderdeel is van het bericht, het bevind zich echter ergens anders. In het bericht op het forum staat alleen een link naar het filmpje of die foto.
Het is echt heel erg makkelijk geworden een afbeelding te plaatsen. Ook met tablet of telefoon :wink:

Bijlagen

Mijn lukt het niet een foto te uploaden via img. Kan iemand mij stap voor stap uitleggen wat ik doen moet?

alvast bedankt.
Menu, tips en dan de drie na laatste tip.
dat lukt mij wel, maar wat ik graag wil is dat de foto gewoon in beeld staat zodat je die direct ziet.Kan dit ook? Nu moet je telkens een link openen.
Ik lees: "Als je het bestand hebt toegevoegd klik je op Plaats in tekst. "
Frank1970 schreef:
di 29 jan, 2019 21:34
Effe proberen,

Albanie.jpg

Beach of Albanie, werkt super.
Edit: reactie verwijderd, zag de plaatsingsdatum te laat, mijn reactie zou volledig achterhaald zijn.