Additionally, paste this code immediately after the opening tag: De Wereldfietserwebsite heeft een nieuw jasje - Pagina 5 - Forum Wereldfietser

De Wereldfietserwebsite heeft een nieuw jasje

Veel reclame ergens voor is soms geen goed teken.
Ik heb dat lang geleden geleerd. Ik was fan van een bepaalde rockband. Mooie muziek. Toen ineens op TV: "Koop de nieuwe CD van ...".
Totaal geflopt bleek later. 42 gulden verkwist.
Ik wil in ieder geval zeggen dat ik het bovenmenu, altijd in beeld, met menu - nieuwe berichen - actiee onderwerpen en zoek een geweldige feature vind. Ik begin bij nieuwe berichten, en na ieder onderwerp kan ik direct terug naar die lijst, met ook direct in beeld welke ik die sessie al gelezen heb. Zo lees ik alle nieuwe berichten (als ik daar tijd voor heb).
De opmerking over minder actieve mensen / reacties in het forum is er wel een om in de gaten te houden denk ik. Als dat het gevolg is van de nieuwe opmaak... maar wellicht is er wat anders aan de hand, bijv. Minder hoog in google door de wijzigingen? Daar heb ik geen verstand van, wellicht kan iemand daar iets over zeggen?
Leon schreef:
zo 08 dec, 2019 22:35
Veel reclame ergens voor is soms geen goed teken.
Ik heb dat lang geleden geleerd. Ik was fan van een bepaalde rockband. Mooie muziek. Toen ineens op TV: "Koop de nieuwe CD van ...".
Totaal geflopt bleek later. 42 gulden verkwist.
Leon, ik hoop dat ik hierbij een aantal van jouw zorgen kan wegnemen.

1. op zaterdag 07-12-2019 om 22:59 uur heb jij je zorgen geuit over het geringe aantal posts/reacties op het forum, na dat tijdstip is er tot nu toe (09-12-2019 om 11:12 uur, ik enter overigens om 11:21 uur) het volgende aan posts/reacties geweest: in 7 draadjes, waaronder deze en twee geheel nieuwe draadjes is resp. 3 x, 1 x, 5 x, 5 x, 1 x, 4 x en (zelfs) 32 x ge(re)ageerd. Het aantal van 32 was in het alom geprezen, levendige en drukbezochte draadje "Raadplaatje".

2. ik zal geen draadje openen om mijn alom geprezen Santos Travelmaster 3+ nog meer te verheerlijken dan tot nu toe gedaan is door een bescheiden aantal mensen op dit forum (geldt zowel voor mijn TM3+ als die van anderen).
Ik verwacht dan ook geen significante stijging van het aantal reacties.

3. het floppen van een bepaald item ligt niet zozeer aan de hoeveelheid van reclame, maar vaak nog meer aan het ontbreken van waardering door de consument (luisteraar in jouw geval). Ik bedoel, je kunt net zo vaak reclame maken voor welk slecht bandje dan ook, maar als het niet bij het grote publiek in de smaak valt, dan zijn ze gedoemd te mislukken. En ach ja, die Hfl. 42,- is nu € 19,06 en als je het zo bekijkt dan valt het misschien allemaal nog wel mee. Misschien komt er nog een tijd dat CD's weer geld waard worden, net zoals bij het vinyl het geval is/kan zijn.

Fijne en zonnige dag verder!
Op de mobiele versie kan ik het icoontje van de persoonlijke berichten niet meer vinden sinds de vernieuwing. Kan iemand duiden waar dat nu te zien moet zijn?
Om een PB naar iemand te versturen?
Je klikt op de naam van de betreffende persoon.
Op het schermpje dat zich dan opent zie je de button "Contacteer ...".
Zo werkt het in elk geval op mijn iPhone.
PeterVanRijn schreef:
di 24 dec, 2019 14:33
Om een PB naar iemand te versturen?
Je klikt op de naam van de betreffende persoon.
Op het schermpje dat zich dan opent zie je de button "Contacteer ...".
Zo werkt het in elk geval op mijn iPhone.
Ik bedoel om mijn pb’s te bekijken. Op de ipad of PC zie ik boven op de menubalk een belletje en een briefomslag, dat is waar ik de pb’s kan vinden. Op de iphone vind ik het briefomslagicoontje niet.
Naast belletje zie je een hoofdje. Klik erop, kies gebruikerspaneel. Kies dan priveberichten en scroll naar beneden.
Meneer Zwijn schreef:
di 24 dec, 2019 17:14
Naast belletje zie je een hoofdje. Klik erop, kies gebruikerspaneel. Kies dan priveberichten en scroll naar beneden.
Dat is wel een erg grote en onhandige omweg.
Bovendien kan ik met deze methode ook niet zien of er nieuwe berichten zijn. Vroeger stond er een cijfer met het aantal berichten bij het berichticoontje, je klikte erop en je kwam direct op het desbetreffende bericht. Waarom is deze mogelijkheid nu verdwenen?
Eenmaal ingelogd zie je naast zowel het belletje als het envelopje een blauw vierkantje staan met daarin een cijfer. Deze staat op 0 als er geen nieuwe notificaties of berichten zijn. Zijn die er wel, dan staat het aantal vermeld in het blauwe vierkantje.

Als je op het blauwe vierkantje naast het belletje klikt zie je overigens in een pop up de notificaties van de afgelopen keren.
Het werkt (op mijn iPad) niet bij het vierkantje van de berichten, althans niet met een popup. Wel met een overzicht van alle voorgaande pb’s op de pagina zelf.

Lijkt mij eerder handig dan omslachtig, ligt er aan hoe je e.e.a. in gebruik neemt.
Edwin* schreef:
wo 25 dec, 2019 00:53
Eenmaal ingelogd zie je naast zowel het belletje als het envelopje een blauw vierkantje staan met daarin een cijfer. Deze staat op 0 als er geen nieuwe notificaties of berichten zijn. Zijn die er wel, dan staat het aantal vermeld in het blauwe vierkantje.

Als je op het blauwe vierkantje naast het belletje klikt zie je overigens in een pop up de notificaties van de afgelopen keren.
Het werkt (op mijn iPad) niet bij het vierkantje van de berichten, althans niet met een popup. Wel met een overzicht van alle voorgaande pb’s op de pagina zelf.

Lijkt mij eerder handig dan omslachtig, ligt er aan hoe je e.e.a. in gebruik neemt.


Op mijn ipad werkt het ook zo, dat is inderdaad handig. Op de iphone verschijnt dit menuutje echter niet meer sinds de update. Ik zie enkel het belletje en er gebeurt niks als ik er op klik. Vandaar dus mijn vraag: hoe geraak ik in dat menu vanaf mijn mobiel? Misschien zijn de webontwikkelaars vergeten deze optie aan het design toe te voegen?
JanH schreef:
za 23 nov, 2019 19:10
Het is even wennen.

Op de iPad mini met Safari.
Ik kan in het forum de tekst niet vergroten door twee vingers op het scherm te plaatsen en de vingers te spreiden (als jullie begrijpen wat ik bedoel). In de lijst met de testbevindingen kan dat wel.
De melding die in citeer betrof een iPad mini 1 uit 2013.
Ondertussen een iPad mini 5 aangeschaft. Het vergroten lukt nu wel.
Ter info: er staat een software-update op stapel die een flink deel van de in dit topic genoemde bugs oplost.
De update is uitgevoerd, waarmee allerlei bugs zijn gefixt. De plusjes blijken nu echter niet meer te werken, althans ze worden niet getoond onderaan een bericht. Gaan we naar kijken.

EDIT: gefixt.
eindgebruiker schreef:
wo 08 apr, 2020 13:30
De update is uitgevoerd, waarmee allerlei bugs zijn gefixt. De plusjes blijken nu echter niet meer te werken, althans ze worden niet getoond onderaan een bericht. Gaan we naar kijken.

EDIT: gefixt.
Hoe kan je zien van wie plusjes afkomstig zijn? Vroeger was dat zichtbaar in het gebruikerspaneel, nu ziek ik daar enkel nog een cijfer staan voor het aantal notificaties.
nicolevelo schreef:
vr 10 apr, 2020 08:11
eindgebruiker schreef:
wo 08 apr, 2020 13:30
De update is uitgevoerd, waarmee allerlei bugs zijn gefixt. De plusjes blijken nu echter niet meer te werken, althans ze worden niet getoond onderaan een bericht. Gaan we naar kijken.

EDIT: gefixt.
Hoe kan je zien van wie plusjes afkomstig zijn? Vroeger was dat zichtbaar in het gebruikerspaneel, nu ziek ik daar enkel nog een cijfer staan voor het aantal notificaties.
Op mijn android kan ik op het cijfer bij het belletje boven in beeld klikken en krijg ik een lijst. Probleem: het lukt me niet om die lijst te scrollen.
Bij mij verschijnen daar wel citaten maar geen likes.
nicolevelo schreef:
vr 10 apr, 2020 09:16
Bij mij verschijnen daar wel citaten maar geen likes.
Ik heb je een like gegeven :D
Ook nu niet zichbaar?
nicolevelo schreef:
vr 10 apr, 2020 08:11
Hoe kan je zien van wie plusjes afkomstig zijn? Vroeger was dat zichtbaar in het gebruikerspaneel, nu ziek ik daar enkel nog een cijfer staan voor het aantal notificaties.
Ligt eraan welke je bedoelt, al je eigen plusjes (zie antwoord Leon) of de plusjes bij een specifiek bericht. Als je een bericht leest en er staat een plusje (of meer) onder, dan kun je zien van wie die zijn door je muisaanwijzer boven het aantal (dus 1x, of 10x bv.) te houden.

Carl
Ahja, ik ziet het nu. Dank!
Carl schreef:
vr 10 apr, 2020 12:08
Ligt eraan welke je bedoelt, al je eigen plusjes (zie antwoord Leon) of de plusjes bij een specifiek bericht. Als je een bericht leest en er staat een plusje (of meer) onder, dan kun je zien van wie die zijn door je muisaanwijzer boven het aantal (dus 1x, of 10x bv.) te houden.

Carl
Ik zie nu pas (/het valt me nu pas op) dat er niet alleen plusjes bij één specifiek bericht staan,
maar dat ook het totaal aantal verzamelde plusjes per forumlid telkens vermeld wordt!

Geen idee of dat voorheen* ook vermeld werd: maar wat mij betreft info die irrelevant is.
Sterker nog, sommige mensen zullen hierdoor zelfs op het verkeerde been worden gezet: veel plusjes? Dan zal diegene wel veel zinnige bijdragen verzenden, zo zal er geredeneerd worden.

Terwijl het aantal plusjes natuurlijk ook (en vooral) een direct verband kent met het totaal aantal ingezonden postings!
(dus of dit totale aantal postings er bij vermelden, of % plusjes per posting vermelden. Dat komt mij veel 'informatiever' voor/minder 'dwaalsporig'. Maar liever helemaal niet, want: wel erg Facebookerig - wat ik dan ook niet heb).

Overigens, die plusjes per reactie, dat vind ik wel prima.
Werken als een makkeklijke manier om specifieke instemming te laten blijken. Of een scherpe opmerking te supporten...

*edit: heb zojuist vernomen (via PB) dat deze plusjestotaalscore al veel langer bestaat, dus kennelijk losstaat van de nieuwe lay-out :oops: