Additionally, paste this code immediately after the opening tag: ACCU via Transportbedrijf verzenden - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

ACCU via Transportbedrijf verzenden

Berger schreef:
vr 08 jul, 2022 09:05
...e-bike ... Laat die dingen lekker waar ze horen. Als woon-werk fiets of voor een rondje veluwe als 80+ er.
Laten we wel een beetje inclusief blijven. Er zijn ook mensen jonger dan 80 jaar met een lichamelijke beperking die graag buiten NL op fietsvakantie willen. Die wil je hun geluk toch niet ontzeggen?

Ik denk dat je gevoel vooral te maken heeft met mensen die weliswaar niet lichamelijk beperkt zijn maar niet moe willen worden (Zweten? Bah!) en daarom voor fietstochten de ebike pakken.

Dat je met een ebike niet zonder meer alles kan doen, zoals met de accu vliegen, is m.i. een kwestie van leren accepteren, flexibel zijn en doelen en route bijstellen. Er zijn alternatieven.

Overigens heeft TS Almalia sinds de OP op 4 juli niet meer van zich laten horen.
Berger schreef:
vr 08 jul, 2022 09:05
Stiekem vind ik het toch wel een fijn idee dat er (nog) voldoende barrières zijn om je e-bike mee te nemen naar verre oorden. Laat die dingen lekker waar ze horen. Als woon-werk fiets of voor een rondje veluwe als 80+ er.
Wat is nou toch de motivatie om zulke kansloze opmerkingen te maken? Uitsluitend om reacties uit te lokken?
peter de rijk schreef:
vr 08 jul, 2022 11:35
Wat is nou toch de motivatie om zulke kansloze opmerkingen te maken? Uitsluitend om reacties uit te lokken?
Ik fiets momenteel een rondje door Duitsland. Kinderen op e-bikes, gezonde 30/40 ers op e-bikes. Ik denk dat dit een serieus probleem wordt. Als je je zelfs al niet meer hoeft in te spannen voor je korte dagelijkse tochtje naar de supermarkt. Dan ben ik blij dat er nog voldoende barrières zijn voor leuk reizen op een e-bike. En ja, ik vind dat fietsen op een e-bike niets met deze vereniging te maken heeft.
Berger schreef:
vr 08 jul, 2022 13:42
peter de rijk schreef:
vr 08 jul, 2022 11:35
Wat is nou toch de motivatie om zulke kansloze opmerkingen te maken? Uitsluitend om reacties uit te lokken?
Ik fiets momenteel een rondje door Duitsland. Kinderen op e-bikes, gezonde 30/40 ers op e-bikes. Ik denk dat dit een serieus probleem wordt. Als je je zelfs al niet meer hoeft in te spannen voor je korte dagelijkse tochtje naar de supermarkt. Dan ben ik blij dat er nog voldoende barrières zijn voor leuk reizen op een e-bike. En ja, ik vind dat fietsen op een e-bike niets met deze vereniging te maken heeft.
Ik heb vorige maand in Tirol en Süd-Tirol vele honderden (veelal oudere) e-bikers gezien die daqtochten of meerdaagse trektochten maakten, vaak in georganiseerd groepsverband. Voor de komst van de e-bike maakten ze uitsluitend met hun auto dagtochtjes, puur omdat voor de meeste fietsers de hellingen een no go zijn. Waarom je e-bikers dan een vakantie buiten hun eigen regio zou willen ontzeggen, is me eerlijk gezegd een compleet raadsel. Verder verwijs ik naar mijn recente bijdrage in dit forum over fietsen met Pendix-ondersteuning voor een toelichting.
Kinderen op e-bikes, gezonde 30/40 ers op e-bikes. Ik denk dat dit een serieus probleem wordt.
Dit is gewoon een vervolg op een natuurlijke ontwikkeling van de mens. We dragen niet alles meer op onze rug te voet van A naar B. De meeste mensen gebruiken een elektrische wasmachine, mixer, boormachine, grasmaaier etcetera. Het is je eigen keuze als je wel te voet op pad gaat met alles op de rug en dit fietsend doen is eigenlijk ook al wat voor watjes.
Berger schreef:
vr 08 jul, 2022 13:42
Ik fiets momenteel een rondje door Duitsland.
En ja, ik vind dat fietsen op een e-bike niets met deze vereniging te maken heeft.
Ik vind dat 'een rondje door Duitsland' (50 km/dag?) weer niks met een vereniging die 'De Wereldfietser' heet, te maken heeft.

Maar daar hoeft niemand zich iets van aan te trekken, hoor! :twisted:
Precies, daarom zou niemand zich toch ook wat hoeven aantrekken van de mening van in dit geval Berger?

Ontopic; ik ga er voor het gemak maar van uit dta de rompslomp voor het versturen van een accu gebaseerd is op veiligheidsaspecten en niet op het pesten van ebikerts.
@ tndmbkr
Heeft de vraag aan een paar bedrijven over het versturen van fietsen nog iets opgeleverd?
Ik wil volgend jaar maart mijn Jan Janssen met Pendix motor en 500 Wh accu of alleen een accu naar Japan laten verzenden.