Het is altijd belangrijk om te vragen wat men precies bedoeld.
Is het bedrag incl/excl belastingen.
Wat voor handelsverdrag hebben wij met dat land.
Heeft men de moeite genomen om de fiets netjes te exporteren.
Of heeft men de fiets gewoon asngeboden op het postkantoor?
Gaat het om een vervoer van vliegveld naar vliegveld.
Of gaat het om vervoer van voordeur naar voordeur.
Gaat het om vervoer vanuit NL, of naar NL.
Zijn het de kosten enkele reis, of heen- en terugreis.
Ik had, voor Corona, via internet een accu gekocht in zuidoostelijk Canada.
Het vervoer werd verzorgd door UPS.
Ik heb me toen in het tarief verdiept.
En het viel me toen op dat de omvang van het pakket er niet toe deed.
Vreemd. Want UPS rekent normaal per m3.
(het vervoer ging overigens twee keer zo snel als een normaal pakje)
https://www.ups.com/nl/nl/support/shipp ... items.page
Ik wacht nu op antwoord van een paar bedrijven die zeggen je fiets naar elk vakantieadres te vervoeren. (gewoon Googlen op fietsvervoer)
Hetzij binnen de EU, hetzij binnen Europa, hetzij all over the world.
Ik vind ze erg vaag over douanefaciliteiten (het zijn geen douaneagenten).
En al helemaal vaag over ebikes.
Een van hen lijkt wel interessant, omdat ze zeggen in elk land een adres zeggen te hebben waarheen je je fiets kan laten versturen vanuit NL
Dat is erg noodzakelijk omdat je fiets met een ander vliegtuig wordt verzonden dan jouw vliegtuig, en een camping niet is ingericht op het ontvangen van pakketten (met betaalservice)
https://baggage.nl/pakket-versturen/fiets/
https://www.parcelparcel.com/nl_NL/groo ... versturen/
https://www.eurosender.com/nl/pack-ship/fiets-versturen
≈===============
36 uur later: Eurosender heeft geantwoord dat ze geen mogelijkheden zien voor het vervoer van de accu.