Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wie heeft advies electrische fiets met achterwielmotor? - Forum Wereldfietser

Wie heeft advies electrische fiets met achterwielmotor?

Ik rijd al jaren een Koga E- xtension met achterwielmotor en gebruik deze in stand 3, 4 en 5. Deze motor valt echter uit in heuvelachtig gebied.
Ik heb een middenmotor Bulls en Qwic geprobeerd maar deze zijn op langere afstand te zwaar (ik heb een geringe belastbaarheid vd spieren en ervaar de achterwielmotor als een zetje en de middenmotor moet ik meer aanzetten.
Wie weet een goede e-bike met achterwielmotor die niet uitvalt in heuvelachtig gebied en die een range heeft van ca 80 km met met veel ondersteuning?
Corrigeer me als ik het fout heb maar volgens mij is een middenmotor juist bij uitstek geschikt voor heuvels om dit probleem te voorkomen omdat die achter de versnellingen zit en dus op een veel gunstiger toerental zal werken dan een naafmotor bij lage snelheden. Naafmotor die uitvalt in heuvels is een veel gehoord probleem. Dan vraag ik me af of je niet beter kan kijken naar een middenmotor die meer kan aanzetten, ook al is me niet helemaal duidelijk wat je bedoelt, meer vermogen? beter kan accelereren?
Nog nooit problemen gehad met de Neodrives achterwielmotor, en ik heb er toch al heel wat km's mee afgelegd, en heuvels en bergen mee beklommen. Deze dingen zitten op idworx en Santos fietsen.
Ik moet er wel eerlijkheidshalve bijzeggen dat ik nooit meer gebruik dan stand 1, en die staat standaard op 20%, en later door mij op 8%, van het maximaal te leveren vermogen ingesteld.
Dat een achterwielmotor te warm wordt bij een te laag toerental en zware belasting is bekend.
Misschien is een achterwielmotor met ingebouwde versnellingen een oplossing.
Ligt het ook niet aan de fiets op zich? Je hebt e-bikes van 21 kilo en er van 30 kilo? De middenmotor moet dat toch eveneens vlotjes aankunnen ifv een ondersteuningsstand.
Poppink schreef:
do 04 mar, 2021 01:05