Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Voor wie is een elektrische fiets wél handig? - Pagina 12 - Forum Wereldfietser

Voor wie is een elektrische fiets wél handig?

939 berichten
Ok. Besluit: met een e-bike fietsen onder de 25 km/uur voortbewegen is niet echt fietsen en boven de 25km/uur wel, gezien de ondersteuning uitvalt. En natuurlijk als je niet kaarsrecht rechtop zit op je fiets. Zo, Belgisch compromis en iedereen tevreden.
Elke nieuwe topic met hetzelfde onderwerp is een copy-paste van dit draadje.
PatrickL schreef:
za 05 dec, 2020 09:00
Ok. Besluit: met een e-bike fietsen onder de 25 km/uur voortbewegen is niet echt fietsen en boven de 25km/uur wel, gezien de ondersteuning uitvalt.
En hoe zit het dan met speedpedelecs? ;)
Fedor schreef:
za 05 dec, 2020 11:58
PatrickL schreef:
za 05 dec, 2020 09:00
Ok. Besluit: met een e-bike fietsen onder de 25 km/uur voortbewegen is niet echt fietsen en boven de 25km/uur wel, gezien de ondersteuning uitvalt.
En hoe zit het dan met speedpedelecs? ;)
@Fedor: Kappuh nâh 🤐
Wanneer ik de heuvel op fiets wil ik niet in dezelfde categorie geschoven worden als de man die duidelijk vijfentwintig kilo zwaarder is dan ik en met een lichaamshouding en een gezichtsuitdrukking alsof hij op een Harley Davidson zit mij moeiteloos voorbij rijdt. Hij mag dat doen mits hij er plezier aan beleeft, maar wij zijn geen familie. Dat zou echt te veel afbreuk doen aan mijn epische prestatie. Dit draadje gaat volgens mij niet over e-bikes maar over de verborgen vraag naar de kern van de kwestie: waarom fiets jij eigenlijk? Dat is voor een forum van wereldfietsers helemaal geen rare vraag.
Wat een leven hebben we toch dat we hier over kunnen praten alsof we het belangrijk vinden 8)
Het is de phpbb-software die op het Forumoverzicht schreef:Statistieken
Aantal berichten 369773 • Aantal onderwerpen 31946 • Aantal leden 15272
Er zijn op dit forum waarschijnlijk 15272 redenen waarom we fietsen.
Leon schreef:
za 05 dec, 2020 23:19
Het is de phpbb-software die op het Forumoverzicht schreef:Statistieken
Aantal berichten 369773 • Aantal onderwerpen 31946 • Aantal leden 15272
Er zijn op dit forum waarschijnlijk 15272 redenen waarom we fietsen.
Ik hoop alleen voor jou dat ze je niet alle 15271 een pb sturen met hun reden :lol:
Arnoutt schreef:
za 05 dec, 2020 23:14
Wanneer ik de heuvel op fiets wil ik niet in dezelfde categorie geschoven worden als de man die duidelijk vijfentwintig kilo zwaarder is dan ik en met een lichaamshouding en een gezichtsuitdrukking alsof hij op een Harley Davidson zit mij moeiteloos voorbij rijdt. Hij mag dat doen mits hij er plezier aan beleeft, maar wij zijn geen familie. Dat zou echt te veel afbreuk doen aan mijn epische prestatie. Dit draadje gaat volgens mij niet over e-bikes maar over de verborgen vraag naar de kern van de kwestie: waarom fiets jij eigenlijk? Dat is voor een forum van wereldfietsers helemaal geen rare vraag.
.... Veel getikt en weer weggehaald. Laat maar...
Heeft deze topic te maken met de e-bike in het algemeen of de Vakantiefietser die met een e-bike dagen achtereen met fietstassen e.d. zijn weg vervolgt?
Zelf identificeer ik mij niet met een zondagse ebiker met 25 kilo overgewicht, een ruime bierbuik en die op turbostand al stayerend een heuvel oprijdt, volledig achterover leunend met een stuurhoogte tot aan de kin. Die ga je hier op dit forum niet terugvinden. Diegenen die hier op het forum zitten met een e-bike, zijn diegenen die een lichamelijk letsel hebben, waarbij langere afstanden op een niet-ondersteunde fiets helaas niet meer mogelijk is. Als dat zo is dat zij niet tot de doelgroep van dit forum horen, moet dat maar in de voorwaarden staan. Dan verdwijnen wij. Alhoewel ritten, tentjes, eten, kledij, fietsonderdelen e.d. ook voor deze personen van toepassing zijn.
PatrickL schreef:
zo 06 dec, 2020 10:37
[poging om door te gaan met deze zinloze discussie]
Zucht...
Willem.m, het is best allemaal een onzinnige discussie (want fietsen op een ebike is gewoon fietsen -klaar,) maar je kunt er ook voor kiezen hier niet mee te lezen.

Misschien je eigen advies even opvolgen: "Mijn goedbedoelde suggestie is om afstand te nemen van dit topic en weer een beetje zen te worden"?

8)
Flix schreef:
zo 06 dec, 2020 13:04
Willem.m, het is best allemaal een onzinnige discussie (want fietsen op een ebike is gewoon fietsen -klaar,) maar je kunt er ook voor kiezen hier niet mee te lezen.

Misschien je eigen advies even opvolgen: "Mijn goedbedoelde suggestie is om afstand te nemen van dit topic en weer een beetje zen te worden"?

8)
Inderdaad!

Het doet me af en toe aan de Zwarte Pietendiscussie denken. Iedereen vindt er wat van, maar we zullen ons toch moeten aanpassen de veranderende maatschappij. En inclusief zijn, dus ook voor e-bikers. Ook ik ben wat dat betreft van inzicht veranderd. En niet onbelangrijk: fietsmateriaal is slechts een middel; uiteindelijk gaat het om de reis, om de beleving.

Nu stop ik met dit topic te lezen. 🤐😎
Investeerders en autofabrikanten blijken heel andere ideeen over de fiets te hebben, dan hier boven geformuleerd.

Het fietsmerk Canyon heeft bijv een nieuwe investeerder die wil gaan investeren in een fietsenfabriek omdat ze betrokken willen zijn bij increasing our exposure to secular trends such as sustainable mobility, health awareness and digitalizsation.

Tesla (van de autos) blijkt ook een fiets te hebben ontworpen.
Met als belangrijkste uitgangspunt doesn’t require physical input from the rider
Dat heeft geresulteerd in een fiets met aandrijving op beide wielen, een stuur dat niet kan draaien, en vering met weinig veerweg.
This, combined with dual drive hub motors in both the front and rear wheel which “apply power accordingly”, allows the bike “full autonomy to get the user out of harm’s way or guide them effortlessly to their destination.”


https://www.cyclingweekly.com/news/late ... tor-486380

https://www.cyclingweekly.com/news/prod ... ike-486263
willem.m schreef:
zo 06 dec, 2020 13:16
Het doet me af en toe aan de Zwarte Pietendiscussie denken. Iedereen vindt er wat van, maar we zullen ons toch moeten aanpassen de veranderende maatschappij. En inclusief zijn, dus ook voor e-bikers. Ook ik ben wat dat betreft van inzicht veranderd. En niet onbelangrijk: fietsmateriaal is slechts een middel; uiteindelijk gaat het om de reis, om de beleving.
Het gebeurt me niet vaak, maar ditmaal ben ik het helemaal met de voorgaande schrijver eens.
Met dit voordeel: zwarte piet -oude stijl zul je nooit meer mogen spelen (iig niet in de grote steden), maar op een trapfiets zul je altijd mogen blijven rijden.👍🏻
Flix schreef:
di 15 dec, 2020 23:57
...maar op een trapfiets zul je altijd mogen blijven rijden.👍🏻
Zolang die markt voor de fabrikanten interessant blijft. Gelukkig kan een trapfiets lang mee gaan :)
liefhebber schreef:
di 15 dec, 2020 18:52
Tesla (van de autos) blijkt ook een xxxxx te hebben ontworpen.
Met als belangrijkste uitgangspunt doesn’t require physical input from the rider
Ik denk dat we hier toch wel een grens kunnen trekken.
liefhebber schreef:
di 15 dec, 2020 18:52
Tesla (van de autos) blijkt ook een fiets te hebben ontworpen.
....This.... allows the bike “full autonomy to....”
This allows the rider "full submission to...." ?? :idea: :wink:

Hans
Voor wie is de elektrische fiets wél handig?
https://youtu.be/6MM6MbDISQI
Voor vrijwel iedereen.
Tijd om een elektrische fiets te kopen.
"It's amazing Jim" ;)